eilen oli juttua epärehellisestä postipaketin noutajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuikelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kuikelo

Jäsen
18.09.2004
915
0
16
Joka oli siis noutanut paketin toiselle tarkoitetulla pakettikortilla. Vaan siitä tuli mieleeni kun esim H&M ei tänne maalaiskylään toimita enää lainkaan paketteja postiin vaan ainoastaan r-kioskille. Sieltä tulee ilmoitus tekstiviestillä että paketti on noudettavissa ja joskus olen jo aiemminkin käynyt pakettiani kyselemässä ja jos paketti on siellä niin riittää kun kysyy, että onko H&M:n paketti tullut *tällä nimellä*. Koskaan eivät mitään papereita kysele :/ Eli ei passaa kenellekään hiiskua, että pakettia odottelee. Ja tosiaan niin pienestä kylästä ei täälläkään ole kyse, että kioskin ihmiset minut tuntisi.

Kyllä multa on R-kioskilla paperit kysytty kun olen hakenut sieltä H&M:lta tulleen paketin.

Kannattaa näyttää ne paperit vaikka väkisin niin ehkä se myyjä oppii niitä kysymään jatkossa. Ja antakaa palautetta jos myyjä antaa paketin ilman henkilöllisyyden varmistamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
Ilmeisesti pitää alkaa "kouluttamaan" kun kolme eri myyjää on jo antanut minulle paketin ilman mitään papereiden kyselyä.

ja siinä kun "koulutat", niin sano että perusteluksi että se henkkareiden kysyminen on kummankin edun mukaista. ja että kysytäänhän pankkikortilla maksavilta henkkarit kun ostosten summa nousee yli 50?.
tosin multa ei muuten oo postissakaan kysytty henkkareita, mutta johtuu varmaan siitä että oon ollu ennen töissä samassa postissa.
tuosta henkkareiden kysymisestä muuten, että joskus ollessani ihan alkuaikoja postissa kysyin joltain vanhemmalta ihmiseltä henkkareita, tää ihminen loukkaantu syvästi, että "pitäs sun mut tuntee" mutta kun olin vasta muuttanut paikkakunnalle, en voinut millään joka ikistä postissa asioivaa tuntea.
tuntui olevan yhtä tyhjän kanssa selittää, että" olen asunut vasta pari viikkoa tuossa naapuripitäjässä josta kuljen täällä töissä ja tuonne naapuripitäjäänkin muutin 200 km:n päästä, että en voi kertakaikkiaan kaikkia ihmisä vielä tuntea edes siellä missä asun saati sitten naapuripitäjässä..."

Yhteistyössä