Eilen nähtyä: Miksi äidit ei saa lapsiaan kuriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivusta katsonut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ab:
No kerropas sitten miten sinä pidät 1,5-vuotiaan kurissa? Olenko mä tosiaan ainut jonka lapset olleet 1,5-vuotiaana vielä sen verran vauvoja etteivät ole osanneet käyttäytyä ja ovat hyvin voineet vaikka sitten tanssia kuten ap sanoi?

Ihan sylissä pidin, otin mukaan vahaliidut ja vihon (esim. hammaslääkäriin).

Ja ennen kaikkea tajusin jättää menemättä :saint:

Puolitoistavuotiaan ei tarvitse osata käyttäytyä. Mutta puolitoistavuotiaan lapsen äidiltä puuttui järki ja käytöstavat tässä ap:n kertomassa tapauksessa, ja SE on mun mielestä ongelmallista.

Hooh.

1,5-vuotiasta ei kuulu viedä tuollaiseen paikkaan jos ei ole satavarma että osaa olla rauhassa. Tai pitää olla valmis poistumaan kun vähänkin arvelee että on häiriöksi. Esikoisen kanssa meillä esim. olisi varmasti onnistunut niin että lapsi olisi istuskellut rattaissa ja napostellut jotain, katsellut kuvakirjaa jne.. Mutta toinen lapsi taas on sitä maata ollut pienestä asti että ei viihdy noin pitkiä aikoja paikallaan jne, joten en ole tuollaisiin vienyt ennen kuin käytöksen saa toisenlaisissa paikoissa treenattua. Enkä mä edes ymmärrä mitä se lapsi jossain tuote-esittelyssä tekee??

Typerä äiti, on vaan. Täällä muuten myös alle kolmekymppinen ja lapsille todella pidetään kuria ja opetetaan niitä käytöstapoja. ;)

Ei mikään ihme että jotkut masentuvat ja lukittautuvat lapsensa kanssa kotiin kun ei mihinkään ei saisi lastaan mukaan ottaa. Ja kuten joku jo täällä sanoi niin olen samaa mieltä että liioittelun makua ap.lla taisi vähän olla :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ab:
No kerropas sitten miten sinä pidät 1,5-vuotiaan kurissa? Olenko mä tosiaan ainut jonka lapset olleet 1,5-vuotiaana vielä sen verran vauvoja etteivät ole osanneet käyttäytyä ja ovat hyvin voineet vaikka sitten tanssia kuten ap sanoi?

Ihan sylissä pidin, otin mukaan vahaliidut ja vihon (esim. hammaslääkäriin).

Ja ennen kaikkea tajusin jättää menemättä :saint:

Puolitoistavuotiaan ei tarvitse osata käyttäytyä. Mutta puolitoistavuotiaan lapsen äidiltä puuttui järki ja käytöstavat tässä ap:n kertomassa tapauksessa, ja SE on mun mielestä ongelmallista.

Olet kyllä oikeassa, äiti olisi voinut ajatella. Mutta mä olen itse ollut lievästi masentunut lapsen syntymän jälkeen ja kaverini sai minut parantumaan sillä että raahasi mukanaan joka ikiseen kissanristiäiseen ja esittelyyn mitä vaan oli. Ja koska ei hoitajaa ollut niin lapsi oli mukana. Aina ei lapsi osannut käyttäytyä, mutta ilmeisesti koska koitin pitää kuria niin en ainakaan huomannut saavani mitään vittumaisia katseita.

Alkuperäinen kirjoittaja hrm:
Ei mikään ihme että jotkut masentuvat ja lukittautuvat lapsensa kanssa kotiin kun ei mihinkään ei saisi lastaan mukaan ottaa. Ja kuten joku jo täällä sanoi niin olen samaa mieltä että liioittelun makua ap.lla taisi vähän olla :D

Saa ottaa ja pitää ottaa, mutta ei lasta saa jättää muiden ihmisten ja heidän paheksuvien katseidenkaan armolle. Ei siitä valiettavasti pääse yli eikä ympäri, että vanhempien tehtävä on sosiaalistaa lasta tietyin yhteisön säännöin....
Ei se, että äiti tai isä on hyvä katsomaan eri suuntaan kun lapsi riekkuu sydämensä kyllyydestä ole millään tasolla perusteltua. Mun nähdäkseni lapsi on melko turvaton sellasissa tilanteissa..

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mun mielestä syyttävän sormen voi osoittaa myös niitä muita naisia kohti. Miksi kukaan ei sanonut mitään?

:o Pitääkö ääneen puuttua toisten asioihin...?

Mä en kovin äkkiä uskaltais, kun naiset vetää niin herkästi herneen nekkuun, usein jopa lopullisesti.

Kyllä mä olisin saattanut hieman ojentaa lasta, mutta sillain varovaisesti. Loppuajan olisin hymyillyt vaan, ja ajatellut piruja ruåttiksi mielessäni.

Ei vieraiden aikuisten kuulu ojentaa 1½ vuotiaita vaan sanoa vanhemmalle, että tilanne on riistäytynyt käsistä.

Mä olen vähän tällainen kotipoliisi ja olisin kyllä puuttunut lapsen riekkumiseen. Se oli kuitenkin ns. aikuisten tilaisuus. Ensinnäkin olisin vienyt lapsen kädestä pitäen äidilleen ja sanonut että meitä muita kiinnostaa tämä esittely, olisimme kaikki tyytyväisiä jos pitäisit lapsesi paikoillaan esityksen ajan.
Yleensä tällaisessa tilanteessa ryhmä liittyy mukaan kun ensin yksi rohkea ottaa ens askeleen.

Mun mielestä syyttävän sormen voi osoittaa myös niitä muita naisia kohti. Miksi kukaan ei sanonut mitään?

Mä en kovin äkkiä uskaltais, kun naiset vetää niin herkästi herneen nekkuun, usein jopa lopullisesti.

Kyllä mä olisin saattanut hieman ojentaa lasta, mutta sillain varovaisesti. Loppuajan olisin hymyillyt vaan, ja ajatellut piruja ruåttiksi mielessäni.

Ei vieraiden aikuisten kuulu ojentaa 1½ vuotiaita vaan sanoa vanhemmalle, että tilanne on riistäytynyt käsistä.

No kaipa sitä ajatteleen aikuisen äiti-ihmisen tajuavan tämän itekkin. Vielä vähemmän aikuiset tykkää siitä kun niitä mennään neuvomaan..

Kun paikalla on n.30 naistaa, sitten niistä aika monella on lapåset ja lapsenvahtien järjestely jne. Sikamaista, että YKSI ottaa lapsensa mukaan ja pilaa muiten illan. Ei tämmöiseen paikkaan kannattaisi mennä pikkulapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No kaipa sitä ajatteleen aikuisen äiti-ihmisen tajuavan tämän itekkin. Vielä vähemmän aikuiset tykkää siitä kun niitä mennään neuvomaan..

Itse oon huomannut, että pikkulapsivaiheessa normaalit käytössäännöt ja puheenaiheet unohtuvat. En mä ennen vauvaikää tai sen jälkeen keskustellut pinnallisia ja/tai syvällisiä piereskelemisestä tai kakan koostumuksesta, mutta vauvan kanssa aihe tuntui ihan normaalilta ja mielenkiintoiselta :snotty: .

Alkuperäinen kirjoittaja Ei jaksa kirj.:
Mä olen vähän tällainen kotipoliisi ja olisin kyllä puuttunut lapsen riekkumiseen. Se oli kuitenkin ns. aikuisten tilaisuus. Ensinnäkin olisin vienyt lapsen kädestä pitäen äidilleen ja sanonut että meitä muita kiinnostaa tämä esittely, olisimme kaikki tyytyväisiä jos pitäisit lapsesi paikoillaan esityksen ajan.
Yleensä tällaisessa tilanteessa ryhmä liittyy mukaan kun ensin yksi rohkea ottaa ens askeleen.

=) Jep, usein pitää paikkansa ja muut ovat helpottuneita jos joku uskaltaa ottaa ohjat käsiin. Pahimmassa tapauksessahan mamma nöksähtäisi ja lähtisi lapsen kanssa kotiin.... ;)

Tätä määkin ihmettelen,hirvee lauma akkoja eikä saada yhtä mukulaa kuriin.
Miksi ne naiset hymyili,jos niitä ärsytti???Sitten tullaan palstalle kitisemään.
Mää olisin puuttunut asiaan.Ainakin omien mukuloitten kohdalla olen kiitollinen,jos joku ulkopuolinen tulee sanomaan jotain,yleensä lapsi sillon hämmentyy ja rauhottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoijaa..:
Ei 1.5 vuotias vielä kovin niistä säännöistä paljoa vielä ymmärrä, vaikka joidenkin mielestä näköjään pitäisi.

Ei, kun sen lapsen vanhemman pitäis ymmärtää. Tajuatko? Joko ottaa lapsensa mukaan ja pitää sen aisoissa (lapsen kanssahan voi esim. yhdessä katsella paikkoja, piirtää samalla kun itse katsoo demoa, jne) tai sitten ei ota lasta mukaan ollenkaan, jos tietää että aisoissa pitäminen ei onnistu.

Ollaan mekin käyty vaikka missä tuon ipanan kanssa, mutta siinä vaiheessa kun meno on yltynyt niin ollaan poistuttu. Ei oo tarvinnu lukkiutua kotiin, mutta ei myöskään kaatua kuohuviinitarjoiluun ;)

Yhteistyössä