eilen kerrostalon pihassa kuultua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
olin siis kylässä eli ei tapahtunut omassa pihassa. kysyin sitten pihassa asuvalta ja sanoi siinä asunnossa asuvan n.2-3 vuotiaan lapsen.

olin pihassa ja kuulin kun äiti huutaa tälle lapselle "nyt syöt, sä et taaskaan syöny mitään. vienkö mä sut sairaalaan kun sä et syö mitään"
lapsi itkee hysteerisesti ja huutaa ei sairaalaan.
äiti jatkaa karjumista joka alkaa kuulostaa pakkosyöttämiseltä. lapsi itkee edelleen tosi kovaa ja alkaa pian yskiä. kakoo siis joko limaa tai ruokaa jota sinne suuhun on väkisin työnnetty.

voi kun toivon tämän äidin nyt olevan täälä ja tuntevan pienen piston rinnassaan.
kaikki tämä äiti kuulemma tekee lastensa kanssa karjumalla että minä todistin vaan yhden huudon. hae apua jos et todellakaan lapsiasi jaksa. pian naapurit ottavat yhteyttä lastensuojeluun. en ollut uskonut että se huuto on todella niin kamalaa kun mulle oli kerrottu. mutta että siihen pihaan niin sanatarkasti kuulin kuinka rumasti tuo äiti lapselleen huusi. onko se ihme ettei lapsi syö jos ruokailu ilmapiiri on tuollainen

Mun on pakko sanoa, että tuttavani tyttö ei syönyt ikinä juuri mitään ja valvotti 2-vuotiaana äitiä. Voisin kuvitella, että heillä asia kärjistyi joskus tuollaiseksi huutamiseksi...ikinä ei voi tietää, mikä on taustalla

Äidille voi olla tosi ahdistavaa, jos lapsi on jo pidempään ollut syömättä tai syönyt tosi huonosti. Kyllä siinä helposti voi mennä hermo. Ruokailutilanteesta on jo siinä vaiheessa tullut kummallekkin tullut todella traumaattinen tilanne.

Itse myönnän joskus uhkailleeni lasta sairaalan joutumisella, kun hän ei yli vuoteen syönyt juuri mitään.

huoh, teillä ei vissiin ole itsellä kokemusta siitä kun lapsi ei syö. En minä aina huuda kun tyttö ei syö mitään, mutta yleensä tulee ääntä korotettua kun itse turhautuu siihen. Olen minäkin uhkaillut lääkääriin joutumisella. On kamala epäonnistumisen tunne kun et saa lasta syömään, ilman että vielä lastensuojeluun pitäisi jonkun soittaa..

No en ehkä ihan tuollaisesta soittaisi. Eikö teillä täydellisillä vanhemmilla ole mennyt koskaan uhmaikäisen ruokailun kanssa hermot? Ja eihän tosiaan tiedä, mitä siellä on taustalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Äidille voi olla tosi ahdistavaa, jos lapsi on jo pidempään ollut syömättä tai syönyt tosi huonosti. Kyllä siinä helposti voi mennä hermo. Ruokailutilanteesta on jo siinä vaiheessa tullut kummallekkin tullut todella traumaattinen tilanne.

Itse myönnän joskus uhkailleeni lasta sairaalan joutumisella, kun hän ei yli vuoteen syönyt juuri mitään.

mä kuulin vain tuon. pihassa puhutaan että aamusin lapsi retuutetaan karjumalla päiväkotiin. esikoista arvostellaan ja haukutaan lähes kaikesta. esikoinen on teini-ikäinen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mä kuulin vain tuon. pihassa puhutaan että aamusin lapsi retuutetaan karjumalla päiväkotiin. esikoista arvostellaan ja haukutaan lähes kaikesta. esikoinen on teini-ikäinen

Ja sä uskot, mitä naapurit kertoilee ja kärjistää..?

mä saan joskus hepulin lapseni kakkaamisesta..lapsi jo hiemna vanhempi kuin tuo 2 v. mutta silti ..ollut ummetuslapsi j anykyään vain kieltätytyy kakkaamisesta ja siloin kun on tuhrimispäiviä ja mä pesen neljänsiä kalsareita kun ei lapsi mene vessaan niin tulee kyllä' rumaa tekstiä joskus =/..ollaan kyllä puhutu lapsen kanssa asiasta j apyydetty anteeksi jne..mutta pahalta se silti itsestäkin tuntuu...eikä asiaa helpotya yhtään jos joku muu taho asiaan puuttuisi..ei toi lapsi kakkaa käskystä . (ja on neuvolat, lääkärit jne mukana hoidossa)

Olitko meidän pihalla?

Voin kertoa että tämä on ihan arkipäivää, likka ei syö, on laiha kuin luuranko ja nenämahaletkulla oltu sairaalassa syömässä, ensimmäisen kerran jo alle 1v:nä.

Päivän aikana saattaa syödä 2 lusikallista, hyvällä tuurilla 3.. Kooltaan n. 1v kokoinen, ikää kuitenkin 2,5v..

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä on pahempaakin olemassa...:
No en ehkä ihan tuollaisesta soittaisi. Eikö teillä täydellisillä vanhemmilla ole mennyt koskaan uhmaikäisen ruokailun kanssa hermot? Ja eihän tosiaan tiedä, mitä siellä on taustalla...

on mennyt. kyllä mä karjasen 3 vuotiaalleni joskus ja kuulen muiden huutavan. en todellakaan ole täydellinen. tuossa vaan sävy oli jotenki pelottava ja kun tuo tosiaan ei kuulemma ole harvinaista siinä kodissa. naapurit sit vissiin vaan tyytyy keskenään juoruamaan ja mietinkin pitäskö mun tehdä ulkopuolisena jotain nyt

Alkuperäinen kirjoittaja elli:

Ja sä uskot, mitä naapurit kertoilee ja kärjistää..?

minun läheinen sukulainen jolta tuon kuulin

Onhan tuo kamalaa eikä noin tietenkään saisi toimia. Mutta tässä maailmassa lapset on paljon pahemmissakin tilanteissa ja sossut aivan ylityöllistettyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Olitko meidän pihalla?

Voin kertoa että tämä on ihan arkipäivää, likka ei syö, on laiha kuin luuranko ja nenämahaletkulla oltu sairaalassa syömässä, ensimmäisen kerran jo alle 1v:nä.

Päivän aikana saattaa syödä 2 lusikallista, hyvällä tuurilla 3.. Kooltaan n. 1v kokoinen, ikää kuitenkin 2,5v..

en koska se lapsi ei ole erityisen pieni

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tee se ilmoitus itse jos naapurit eivät vaivaudu!

pitä käydä lukemassa nimi ovesta ja tehdä ilmotus

Siis sä kuulit vaan yhden kerran tuon huudon ja heti olet ilmoitusta tekemässä. Muut vaan kuulopuhetta joita et ole itse kuullut vaan muut sulle sanoneet. Ei ole sun asia ilmoitusta tehdä kun ei ne edes ole sun naapureita. Ja jokainen kasvattaa lapset tavallaa, eihän se niitä kuitenkaan kai lyö.

Liian hanakasti olet puuttumassa muiden ihmisten elämään vain yhden huudon kuultuasi. Onneksi en asu sun naapurissa, vaikka ei mulla lapsia olekkaan. Jos olis ja kerran korottaisin ääntä, niin olis poliisit ovella kun sä olisit ne soittanu.

Olitko meidän pihalla?

So?? Oikeuttaako huutamaan ja karjumaan pienelle lapselle ? Ei todellakaan. Mene itse hoitoon,jos pitää noin lapselle karjua. Ei ihme, että sillä on jo nyt syömishäiriö. Onko sulla itselläkin?

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä on pahempaakin olemassa...:

on mennyt. kyllä mä karjasen 3 vuotiaalleni joskus ja kuulen muiden huutavan. en todellakaan ole täydellinen. tuossa vaan sävy oli jotenki pelottava ja kun tuo tosiaan ei kuulemma ole harvinaista siinä kodissa. naapurit sit vissiin vaan tyytyy keskenään juoruamaan ja mietinkin pitäskö mun tehdä ulkopuolisena jotain nyt

Tiedätkö, se on aina pelottavaa kun kuulee vieraan huutavan. Koska sä et tunne sitä, joten et osaa arvioida mitä tapahtuu seuraavksi.

Mä huudan joskus ja silloin kyllä ääni kuuluu, mutta ei mun lapset silti mua pelkää.

Itsekin pelkään kun joku muu huutaa, vaikka lapselleen ja vaikka olis muuten kuinka hellä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mä saan joskus hepulin lapseni kakkaamisesta..lapsi jo hiemna vanhempi kuin tuo 2 v. mutta silti ..ollut ummetuslapsi j anykyään vain kieltätytyy kakkaamisesta ja siloin kun on tuhrimispäiviä ja mä pesen neljänsiä kalsareita kun ei lapsi mene vessaan niin tulee kyllä' rumaa tekstiä joskus =/..ollaan kyllä puhutu lapsen kanssa asiasta j apyydetty anteeksi jne..mutta pahalta se silti itsestäkin tuntuu...eikä asiaa helpotya yhtään jos joku muu taho asiaan puuttuisi..ei toi lapsi kakkaa käskystä . (ja on neuvolat, lääkärit jne mukana hoidossa)

Ei kakkaa käskystä, mut kakkaako siitä sun huudosta? Ei varmasti, vaan panttaa entistä enemmän. Eikä sille tuhrimiselle mitään voi, se löysä kakka valuu ihan itsekseen sieltä kovan tulpan ohi, että ihan turhaa karjut ja syyllistät lastas.

Olitko meidän pihalla?

No auttaako se karjuminen siihen? Jos lapsi on sairas, niin hänen paikkansa on sairaalassa, mutta mikään uhkailun ja kiristämisen asia se ei kuitenkaan ole.

Tee se ilmoitus itse jos naapurit eivät vaivaudu!

pitä käydä lukemassa nimi ovesta ja tehdä ilmotus

Siis sä kuulit vaan yhden kerran tuon huudon ja heti olet ilmoitusta tekemässä. Muut vaan kuulopuhetta joita et ole itse kuullut vaan muut sulle sanoneet. Ei ole sun asia ilmoitusta tehdä kun ei ne edes ole sun naapureita. Ja jokainen kasvattaa lapset tavallaa, eihän se niitä kuitenkaan kai lyö.

Liian hanakasti olet puuttumassa muiden ihmisten elämään vain yhden huudon kuultuasi. Onneksi en asu sun naapurissa, vaikka ei mulla lapsia olekkaan. Jos olis ja kerran korottaisin ääntä, niin olis poliisit ovella kun sä olisit ne soittanu.

no tämä on ensimmäinen kerta kun mitään ilmoitusta harkitsin eikä tapana ole puuttua siihen miten muut lapsensa kasvattaa tai jättää kasvattamatta ei kuulu mulle niin kauan kun lapset voi hyvin. pikkusen kuules liiottelet nyt. ikinä en oo poliiseja soittanu vaikka naapurit huutaa lapsilleen. ne on ihan normaaleja tilanteita. tuo mitä kuulin ei enää kuulostanut normaalilta

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:

Onhan tuo kamalaa eikä noin tietenkään saisi toimia. Mutta tässä maailmassa lapset on paljon pahemmissakin tilanteissa ja sossut aivan ylityöllistettyjä.

Minusta tuo kuulostaa kyllä pahemman laatuselta henkiseltä ja jopa fyysiseltäkin väkivallalta ja vallan käytöltä...

Yhteistyössä