Eilen kaupassa tapahtunutta

• Viestiketjun aloittaja Tiukkis
  • Ensimmäinen viesti
Tiukkis
Joudin kaupassa komentamaan lapsiani tiukasti, sillä meinasivat aloittaa ison riidan aulassa olevasta leikkiautosta. Kun komensin lapsiani jäi lähelle seisomaan vanhempi mies, joka hieman vinosti hymyillen kuunteli komentojani. Kun olin saanut lapset hiljaisiksi ja istumaan nätisti, sanoi tuo vanha mies tyytyväisenä hymyillen: "On se niin mukavaa kun joku vielä pitää kuriakin lapsille." Tuli itselle hyvä mieli tuosta kommentista :heart: Joskus olen saanut tuntemattomilta ihmisiltä negatiivistakin palautetta siitä, että pidän (mukamas) liian tiukkaa kuria lapsille, kun edellytän heiltä hyvää käytöstä, eli ei juosta, huudeta, tönitä tai riidellä.

mielipide
joo inhoon sellaisia lepsuja vanhempia mitkä ei osaa pitää lapsiaan aisoissa. Lahjotaan karkeilla ja ties millä. sit teini iässä ihmetellään miks haistatellaan jokaiselle ja ollaan poliisina kans tuttuja kun ei ole koskaan opetettu mitään kunnioittamaan eikä käyttäytymään!

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Minusta on mielenkiintoista että normaalista käyttäytymisestä pitäisi saada kiitosta ja olisi joku "ylpeilemisen" aihe.
En minä sitä näin ajatellut :eek: Halusin vain kertoa teille, kuinka tuo vieraan ihmisen hyvä sydämisesti sanottu kommentti sai minulle hyvän mielen :)

jg
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
joo inhoon sellaisia lepsuja vanhempia mitkä ei osaa pitää lapsiaan aisoissa. Lahjotaan karkeilla ja ties millä. sit teini iässä ihmetellään miks haistatellaan jokaiselle ja ollaan poliisina kans tuttuja kun ei ole koskaan opetettu mitään kunnioittamaan eikä käyttäytymään!
peesi!

Ihanaa että joku sanoo ääneen noitakin kehuja! Kun mulle huomautellaan joskus siitä millaista kuria pidän ja mitä asioita "vaadin" meidän alle kolmevuotiaalta niin vastaan usein että eihän koiraakaan aleta kouluttaa vasta viisi vuotiaana... ;) Ja kun muistan itse että en voi kaikesta olla ehdoton tuon ikäisen kanssa, mutta kun alan näitä asioita käymään läpi jo pienestä niin silloin lapsi tietää mitä häneltä odotetaan ja kyllä tuon ikäinen jo tunnistaa että eri paikoissa voi olla eri säännöt ja eri ihmisiltä saa eritavalla pientä ekstraa (esim. mummilta saa helpommin kuin äidiltä).

Pienestä se lähtee ja hyvillä käytöstavoilla pääsee tässä maailmassa eteenpäin. Itse en ymmärrä jos lapsi saa joka kerta kiukuttelulla tahtonsa läpi. Meillä ei huudolla saa mitään positiivista ja jos tulee esim. kaupassa joki tilanne niin se selvitetään samantien vaikka siinä kaupan käytävällä. Toki joskus on niin julmettu kiire että on pakko napata raivoava muksu kainaloon mennessä torua ja käydä tilannetta läpi..

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
taitaa pappa pitää kovemmista otteista
liikaa pahoja tekee nykyajan nuoriso, tuon ihmisen nuoruudessa varmaan remmi laulanu =)
Remmillä en joutunut uhkailemaan, meillä onneksi riittää vähempikin. Itse asiassa sanoin lapsille tiukalla äänen sävyllä vain, että jos he eivät osaa käyttäytyä ihmisiksi ilman että joudun joka hetki komentamaan, niin eivät saa seuraavalla kerralla tulla mukaan kauppaan vaan tulen kauppaan yksin. Ei mikään paha uhkaus, eihän? Hyvin toimi kuitenkin!

ei-nuoleskelija
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Pip:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kumpi, Ap vai se Paappa, tai ehkä ne jotka on valittanut?
Tuo koko tilanne :D
mitä outoa siinä lapset kiukuttelee ja äiti komentaa
No kun Åbon lapsethan ei varmaan kiukuttele niin niitä ei tarvitse komentaa. Ja sitten kun Åbon omat lapset ei kiukuttele niin Åbo ei voi ymmärtää, miksi ihmeessä toiset äidit komentaa lapsiaan, kun kerta hänkään ei niin tee!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
taitaa pappa pitää kovemmista otteista
liikaa pahoja tekee nykyajan nuoriso, tuon ihmisen nuoruudessa varmaan remmi laulanu =)
Remmillä en joutunut uhkailemaan, meillä onneksi riittää vähempikin. Itse asiassa sanoin lapsille tiukalla äänen sävyllä vain, että jos he eivät osaa käyttäytyä ihmisiksi ilman että joudun joka hetki komentamaan, niin eivät saa seuraavalla kerralla tulla mukaan kauppaan vaan tulen kauppaan yksin. Ei mikään paha uhkaus, eihän? Hyvin toimi kuitenkin!
tarkoitin että tuon vanhemman ihmisen aikana ollut kovempi kuri,sitä remmiaikaa. ei meilläkään remmillä uhkailua tarvita,tuskin tietävät ees mitä tarkoittaa

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mitä outoa siinä lapset kiukuttelee ja äiti komentaa
Ei mitään, sehän on ihan perussettiä.
Mutta mun mielestä on jotenkin outoa että ventovieras ihminen jää katsomaan tilannetta, ja sitten toteaa että onpa hienoa että joku vielä nykyään osaa pitää kuria lapsilleen, kun suurin osa kuitenkin sitä kuria osaa pitää & säännöt on luonnollinen osa elämää. Itse äitinä olisin ollut että ööö, aha, kiitos kai...ja miettinyt että mikähän tässä nyt oli papan mielestä erityismaininnan ansaitsevaa.

Yhteistyössä