Eilen illalla myöhempään herkuttelin kahdella annoksella suolapähkinöitä ja lisäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
söin sellaisia jauhemaisia salmiakkipastilleja mitkä sisältivät xylitolia pelkästään makeutusaineena. Melkein heti niiden jälkeen tunsin, että nyt taisin syödä liikaa, tuli sellainen etova oksettava olotila mahaan. Menin kuitenkin nukkumaan, mutta ei siitä mitään tullut, pakko oli käydä viiliä hieman yömyöhään syömässä.

Kunnes sitten aamu viiden aikaan taas heräsin vielä kovempaan oksettavaan olotilaan. Eikun vessaan, vatsa toimi hieman - oli aivan sekaisin. Tuntui, että oksennuskin on tulossa, mutta ei mitään kuitenkaan tullut.

Nukuin sitten nyt aamusta kymmeneen asti, vaan ei ole olotila vieläkään kovin parantunut. Ei nyt sentään enää onneksi huonoa oloa ole, mutta kuitenkin vatsaa vääntää hieman. Eikä kyllä nyt pahemmin ruokaakaan tee mieli, vaikka se kyllä varmasti olotilan paremmaksi tekisi.

Että en tiedä mitä tämä tämmöinen on? Miten voi xylitol-namit tämmöistä tehdä?

vieras, no viikkoja on vasta kasassa rv.30+5, torstaina tulee vasta rv.31 täyteen. Muutenkin tänään on ollut erikoinen aamu, kun ei pieni nyt ihmeemmin ole mahassa myllännyt.

waninka, olen tätä ennen syönyt stevia-lakuja ja maltitolilla makeutettuja salmiakkinameja. Ei noista ole mitään oireita tullut. Maltitoliista korkeintaan ilmavaivoja.

Nostan tätä vielä.

Päivällä söin hieman kiisseliä, myöhemmin päivällä ruisleivän ja iltapäivällä 2 perunaa + nakin ja kiisseliä.

Edelleen vain vatsa tuntuu omituiselta, ei nyt sentään ole ollut oksettavaa olotilaa koko päivänä, mutta ei olotila silti normilta tunnu.

Vauvakin ollut kumman hiljaisella tuulella pitkin päivää. Kyllä hän nyt jotain pientä liikettä on pitänyt ja päivemmällä hälle iski hikka, mutta ei sen kummempaa.

Mä olin erityisen herkkävatsainen odotusaikana. Söin yhden ruispalaviipaleen, jonka päällä oli kurkkua yms. niin vietin muutaman tunnin kuluttua aikaan ivessassa, ripuloiden.

Voisin kuvitella, että myös xylitol herkistää, ja normaalistikin jos syön tyyliin 10 xylitol-pastillia päivässä, joudun ripuloimaan usein.

minulle ainakin just sanottiin neuvolasta, että jos ei vauva tunnu liikkuvan, on hyvä syödä jotakin ja sitten kuulostella liikkeitä. että vauva ei liiku, jos sinä et syö tarpeeksi. ja aika vähäiset on nuo sinun syömiset tälle päivälle...

lto, no eipä tässä nyt oikein voi mitään syödä, verensokerit vieläkin yläkanttiin. 15:30 söin 2 perunaa, 2 nakkia ja 2 dl kiisseliä. 16:30 verensokeriarvo 10 ja 17:30 8.7. Edelleen vain vatsaa vääntää ja on omituinen olotila. Hitto kun olisi aamuyöstä oksennus tullut, niin olisin saanut pöpön vatsasta veks', vaan kun ei tullut oksennusta, niin tämä vaiva vain jatkuu, kun pöpö vatsassa jyllää ja myllää.

Jätä salmiakin ja lakritsit kauppaan. Lakritsia on ennenvanhaan käytetty abortin tekoon ja ihan normaaliannoksillakin lisää keskenmenon riskiä glykyrritsiini-alkaloidin vuoksi. Lakritsi lisää myös oppimisäiriöiden todennäköisyyttä ja lisää turvotusta ja verenpainetta äidillä.

vieras, no onneksi ei ole verenpaineen kanssa ongelmia eikä ole turvotustakaan. Alkupaino kotona oli 67 ja neuvolassa 68kg. Paino nyt 72kg neuvolassa ja 70-71kg täällä kotona.

alkuperäinen, minulla meni vähän ohi että kärsit raskausdiabeteksestä. siksi tuota syömistä tuputin. itselläni myös diagnoosi mutta taudinkuva on niin mystinen että on alkanut vi...aa koko r.diabetes näin viime metreillä.
minulla ei arvot nouse eikä heittele mihinkään syönpä mitä tahansa. mittailen kuuliaisesti 2 kertaa viikossa, 5 kertaa päivässä ja koko ajan arvot olleet kirkkaasti alle rajojen. ja silti vauva kasvaa yläkäyrällä. ei oikein loogista.
mutta toivottavasti olosi pian paranee!

Yhteistyössä