Alkuperäinen kirjoittaja niin:eli ovijuttu?
Jos lastenhuoneessa oli ikkuna kokonaan auki, ja lastenhuoneen ovi oli raollaan, niin eikö lastenhuoneen ovi olisi pamahtanut kiinni heti kun ulko-ovi avataan ja läpiveto syntyy? Nyt se pamahti vasta silloin, kun äiti meni lastenhuoneen ovelle. Vaikka ulko-ovi oli avattu ja suljettu muutamia kertoja, kun Madeleine oli jo viety.
Meillä ainakin paukkuu kotona ovet juuri tästä nimenomaisesta syystä harva se päivä
En tiiä, ehkä käsitin jotenkin väärin sen huoneiston pohjapiirroksen, tai ehkä vanhemmat selittivät tilanteen jotenkin hassusti (muisti pätkii shokkitilanteessa) mutta se nyt vaan sattui jäämään mun mieleen.