eilen huomasin, että mun ja miehen suhde ei ole ihan kunnossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkettää

Vieras
lähdettiin isoille kaupoille ostoksille, koko ajomatka oli ihan hiljasta. muutaman kerran yritin jotain jutella, mut en saanut vastakaikua.
päästiin kauppaan ja käveltiin ehkä 2 hyllyväliä yhdessä kunnes mies huomas et siel oli sellanen hierova tuoli mitä sai koittaa. siinä se sitten istu ties kuin kauan vaikka oli kiire. tein osan ostoksista yksin. ei puhuttu mitään.
kassalla mies maksoi, mutta jätti mut yksin pakkaan ostokset ja paineli tupakalle. kotimatkalla poikettiin pizzalle. sanoin, et mua huolestuttaa tää puhumattomuus. mies vastasi mmhh. pizzeriassa mä söin ja tuijottelin seiniä, mies luki iltalehtee syödessään. mitään ei puhuttu. myöskään kotimatkalla ei puhuttu juuri mitään. mä purin yksin kauppakassit kotona ja sain sit tänään huudot siitä, et olin purkaessani jättäny miehen suihkusaippuan keittiön pöydälle (tänään saunassa tajus sen..) ja paineli hakeen sen ihan kireenä. koitin taas jutella, mut ei mitää.
mä oon kysyny siltä suoraan et mikä vaivaa ja oon antanu sen vaan olla, mutta mä en enää jaksa.

onhan se ikävä todeta, että ei ole mitään puhuttavaa ja jos mies jättää hommat sulle. Mitäs jos sinä kertoisit omista tunteista ja tuntemuksista, ihan rehellisesti. mutta et samalla yritä arvailla tai olettaa miehen osuudesta vaikeaan tilanteeseen mitään. Kerrot vaan yksinkertaisesti, miltä susta tilanne tuntuu. Saattaa olla, että mies alkaa puhua tai ainakin miettiä tilannetta. ehkä puhuu vähän myöhemmin, jos on hitaasti juttelemaan lämpiävää sorttia.

Puhumattomuus ei välttämättä johdu sinusta. Eikä kireys. Miehellä voi olla muita huolia, esim. töihin, kavereihin tai harrastuksiin liittyviä. Jos tilanne jatkuu samalaisena tauotta pari kuukautta, sitten ehkä kannattaa alkaa huolestumaan.

Tai lähe itse samalla tavalla litomaan. Sitten kun äijä alkaa nitisemään niin sanot vaan että "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Jos ette siitä saa keskustelua niin mistä sitten?

Kannattaa antaa miehen olla ihan rauhassa. Älä tee mitään jutteluyrityksiä ennen kuin mies itse aloittaa taas puhumaan. Ehkä sillä on stressiä,väsymistä tai työuupumusta eikä jaksa selittää sitä kellekään. Anna sille aikaa/ tilaa selvittää omat ajatuksensa. Kyllä se siitä
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
lähdettiin isoille kaupoille ostoksille, koko ajomatka oli ihan hiljasta. muutaman kerran yritin jotain jutella, mut en saanut vastakaikua.
päästiin kauppaan ja käveltiin ehkä 2 hyllyväliä yhdessä kunnes mies huomas et siel oli sellanen hierova tuoli mitä sai koittaa. siinä se sitten istu ties kuin kauan vaikka oli kiire. tein osan ostoksista yksin. ei puhuttu mitään.
kassalla mies maksoi, mutta jätti mut yksin pakkaan ostokset ja paineli tupakalle. kotimatkalla poikettiin pizzalle. sanoin, et mua huolestuttaa tää puhumattomuus. mies vastasi mmhh. pizzeriassa mä söin ja tuijottelin seiniä, mies luki iltalehtee syödessään. mitään ei puhuttu. myöskään kotimatkalla ei puhuttu juuri mitään. mä purin yksin kauppakassit kotona ja sain sit tänään huudot siitä, et olin purkaessani jättäny miehen suihkusaippuan keittiön pöydälle (tänään saunassa tajus sen..) ja paineli hakeen sen ihan kireenä. koitin taas jutella, mut ei mitää.
mä oon kysyny siltä suoraan et mikä vaivaa ja oon antanu sen vaan olla, mutta mä en enää jaksa.

Se on hullu, lähetä psykiatrille.