Eilen 3-vuotisneuvolassa tapahtunutta *pelkkää höpötystä aamunne iloksi* 0:)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Käytiin siis pojan kanssa eilen 3-vuotisneuvolassa. Terkkari siinä katseli poikaa ja kysyi että mitenkähän poika syö. Mä sanoin että se syö kuin hevonen, ja mua alkoi hymyilyttämään (poika on siis hoikka, painaa silti hurjasti ikäisekseen). Terkkari katsoi mua vähän kysyvästi ja totesin että "Kyllä sä tajuat sitten kun otetaan pojan mitat, että miksi mua naurattaa".

Kun ne mitat sitten lopulta otettiin niin poitsu oli 105cm pitkä ja 19,2kg painava, "täti" (no olikohan "täti" mua itseäni paljonkaan vanhempi... apua, oonko mä TÄTI?!?!?) sitten hymähteli siinä koneen ääressä kun katseli käyriä ja totesi että "no joo, onpas harvinaiset käyrät kieltämättä".

Ja mä olin kovin tyytyväinen kun poika teki kaikkia tehtäviä, tosin yhdellä jalalla seisomisen kanssa oli vähän ongelmia.. Voi olla että ihan siksi ku ei tuon pojan tasapainokaan ole mikään paras laatuaan :D

Ja olipahan vielä oikein sydämellisen oloinen tuo meidän uusi terkkari, vaikka kertaalleen ollaankin hänen luonaan aiemmin käyty niin en edes muistanut miten mukava hän on :) Eilen oli siis oikein kiva päivä.

Kivalta kuulostaa =)

Ja siitä tulikin mieleeni meidän keväinen 3vee-neuvola - joka meni myös tosi hyvin siihen saakka, kun näkö piti katsastaa. Sit poika päätti tehdä totaalitopin :whistle: No, mitenpä pakotat pojan katsomaan niitä kuvioita... eli näkö jäi tarkastamatta. Ja nyt siis muistin, että mun piti tilata pojalle uus aika neuvolaan sitä varten. Eli tänks :flower:

• Tykkää
Reactions: Kerpele
Mein tyttö ei tykännyt (ilmeisesti) uudesta tädistä 3v neuvolasta (vaihtui juuri täs välillä), eikä suostunut tekemään muuta kuin liikunnalliset jutut tätin kanssa. Kahdesti käytiin. Aluksi teki pari juttua ja innostui noista pallon potkaisusta ja yhdellä jalalla seisomisesta jne tempuista. Mut sitten kun alkoi niitä kuullun ymmärtämistehtäviä, niin oli kuin ei kuulis mitään ja meni leikkimään leluilla.

Mein tyttö ei tykännyt (ilmeisesti) uudesta tädistä 3v neuvolasta (vaihtui juuri täs välillä), eikä suostunut tekemään muuta kuin liikunnalliset jutut tätin kanssa. Kahdesti käytiin. Aluksi teki pari juttua ja innostui noista pallon potkaisusta ja yhdellä jalalla seisomisesta jne tempuista. Mut sitten kun alkoi niitä kuullun ymmärtämistehtäviä, niin oli kuin ei kuulis mitään ja meni leikkimään leluilla.

Joo, meillä poika meinasi siinä vaiheessa lopettaa koko homman kun pyydettiin kävelemään varpaillaan. Onneksi meillä oli tuo pikkusisko mukana ja kyseltiin että tekeekös sisko sitten jos poika ei kerran "osaa". Tuli vauhtia tehtäviin :D

Mulle kävi viimeviikolla kanssa 3v neuvolassa kivasti;

Täti kutsu meijät huoneeseen ja mentiin. Nosti katseen ja sano että ootteko te nyt ihan oikeessa, piti olla 3v neuvola. Minä naureskelin että kyllä, on tää kolmevee, kovin pieni vaan :D

Ja niinhän se sitte oli, 89cm ja 9,4kg :)

[QUOTE="anna";24471532]Mulle kävi viimeviikolla kanssa 3v neuvolassa kivasti;

Täti kutsu meijät huoneeseen ja mentiin. Nosti katseen ja sano että ootteko te nyt ihan oikeessa, piti olla 3v neuvola. Minä naureskelin että kyllä, on tää kolmevee, kovin pieni vaan :D

Ja niinhän se sitte oli, 89cm ja 9,4kg :)[/QUOTE]

:heart: Ihanan pikkuinen :D

[QUOTE="anna";24471532]Mulle kävi viimeviikolla kanssa 3v neuvolassa kivasti;

Ja niinhän se sitte oli, 89cm ja 9,4kg :)[/QUOTE]

Tirppana tyttö :) Meidän poika oli 97,3 cm ja 16,8 kg ;)

Meidän pojan 3-v neuvolassa oli hassua kun täti puhui meidän pojalle kuin jollekin imbesillille, sillai yliartikuloiden ja oudosti. Aikansa poika katseli kun täti jutteli ja kyseli kuvista, sitten poikakin alkoi tavata yliartikuloiden "muu-ra-hai-nen"... Arveli vissiin poika että ei taida täti olla ihan täysillä mukana ;)

• Tykkää
Reactions: vartooja
Meillä oli viime viikolla 2,5 v. neuvola ja seuraava kuulemma vasta sitten joskus nelivuotiaana. :)

Mutta hyvin meni tehtävät, vaikka äitiä osa jännittikin. Kiva tietää, että neidiltä onnistuu esineiden lajitteleminen omiin purkkeihinsa ja vielä värien mukaan. :D Eipä olis uskonut tuosta lelujen keräysinnosta päätellen.. :whistle:

Mutta kulkaas, onko siinä palikoiden päällekäin pistämisessä joku raja, montako pitää laittaa? :) Jäin huvikseni miettimään. Neiti latoi ne kaikki, mutta mietin, että mitäs jos ei ois laittanu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24472792:
Meillä oli viime viikolla 2,5 v. neuvola ja seuraava kuulemma vasta sitten joskus nelivuotiaana. :)

Mutta hyvin meni tehtävät, vaikka äitiä osa jännittikin. Kiva tietää, että neidiltä onnistuu esineiden lajitteleminen omiin purkkeihinsa ja vielä värien mukaan. :D Eipä olis uskonut tuosta lelujen keräysinnosta päätellen.. :whistle:

Mutta kulkaas, onko siinä palikoiden päällekäin pistämisessä joku raja, montako pitää laittaa? :) Jäin huvikseni miettimään. Neiti latoi ne kaikki, mutta mietin, että mitäs jos ei ois laittanu.

Meillä ei rakennettu mitään tornia. Meillä oli siinä kahvikuppi, kolme palikkaa ja pitkä ja lyhyt kynänpätkä. Testit meni jotenkin näin:

-Ota pitkä kynä ja laita se kupin viereen
-Ota yksi palikka ja laitaa se kupin päälle
-Anna kaksi palikkaa tähän käteen (no poika laittoi niitä kupin päälle :D )
...Ja jotain vastaavia...

Sitten kun täti kysyi että montako palikkaa tässä pöydällä on niin poika vastasi vain että "yksi, kaksi, keltainen...", siitä täti sitten innostui kyselemään värejä pojalta joka luetteli niitä onnessaan siinä tahdissa kun kyseltiin. Täti kysyi että osaako poika laskea kolmeen ja mä tajusin että eipä se välttämättä osaa.. Yleensä laskee että "yksi-kaksi" ja perässä saattaa tulla "..kuusi-viisi-seittemän". En siis tiedä osaako poikani laskea kolmeen :D Oumaikaad, mikä äiti mäkin olen! ;D

Meillä ei rakennettu mitään tornia. Meillä oli siinä kahvikuppi, kolme palikkaa ja pitkä ja lyhyt kynänpätkä. Testit meni jotenkin näin:

-Ota pitkä kynä ja laita se kupin viereen
-Ota yksi palikka ja laitaa se kupin päälle
-Anna kaksi palikkaa tähän käteen (no poika laittoi niitä kupin päälle :D )
...Ja jotain vastaavia...

Sitten kun täti kysyi että montako palikkaa tässä pöydällä on niin poika vastasi vain että "yksi, kaksi, keltainen...", siitä täti sitten innostui kyselemään värejä pojalta joka luetteli niitä onnessaan siinä tahdissa kun kyseltiin. Täti kysyi että osaako poika laskea kolmeen ja mä tajusin että eipä se välttämättä osaa.. Yleensä laskee että "yksi-kaksi" ja perässä saattaa tulla "..kuusi-viisi-seittemän". En siis tiedä osaako poikani laskea kolmeen :D Oumaikaad, mikä äiti mäkin olen! ;D

Meillä osaa laskea kolmeen...

Mutta arvaa miksi. :D Jaa, en tiiä, pitäskö tätä palstalla tunnustaa... :whistle: :laugh:

Siksi, kun äitillä ja iskällä on tapana laskea kolmeen ja jos ei siihen mennessä homma ala tapahtua, joutuu jäähylle. =) Niin ja neiti on siis tuosta oppinut, että yksi. Kaksi. Kolme.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24472792:

Ei meil koskaan oo mitää määrää ollu, kerran oli palikkajuttu ja siinäkin katto että ylipäänsä tajuaa asianpäälle.
3v neuvolassa teki tehtävät suitsait ja tuntu olevan liiankin helppoa. Viimenen testi jäi kun ei kaikenpäälle enää jaksanu kuunnella kuiskimistestejä. Mut kuulee se eikä tarvinnu sitä uusia. Seuraava onkin nyt 4v. Saa nähä miten menee kun on tullu niin lekurivastaseksi ja piikkikammoseksi. Vaikka takana ei oo yhtään karmeaa lekurikokemusta mistä ois kammon saanu. Mittaa oli jo yli metri ja lisää on pukannu joten saas nähdä mikä mitta saadaan ensikerralla. Mun isopieni...

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24472853:
Meillä osaa laskea kolmeen...

Mutta arvaa miksi. :D Jaa, en tiiä, pitäskö tätä palstalla tunnustaa... :whistle: :laugh:

Siksi, kun äitillä ja iskällä on tapana laskea kolmeen ja jos ei siihen mennessä homma ala tapahtua, joutuu jäähylle. =) Niin ja neiti on siis tuosta oppinut, että yksi. Kaksi. Kolme.

Meillä lasketaan myös "kolmeen", mutta oliskohan niin, kun sitä kolmosta ei tarvitse yleensä sanoa kun asiat alkaa hoitumaan jo kakkosella niin meidän poika on todennut että kolmeen laskeminen tarkoittaa yksi-kaksi ? :laugh:

Meillä oli pari viikkoa sit pojan 3v neuvola ja juuri toistepäin kävi, terkka kysyi että miten poika syö. Vastasin, että vaihtelevasti mutta yleensä aika huonolla menestyksella, poika on siis aika vähä ruokainen. Th katteli mua silmät pyöreenä ja pyysi poikaa menemään puntarille, joka näytti vajaa 16kg, pituus n. 96cm. Poika syntyi alle kolme kiloisena mutta painoa tullut aina reippaasti vaikkei olekaan kova syömään ja herkkujakin saa harvoin.

Pikkuveljensä on taas aivantoista maata, syö hirveesti mutta paino nouse hitaasti.

[QUOTE="Vieras";24473074]Meillä oli pari viikkoa sit pojan 3v neuvola ja juuri toistepäin kävi, terkka kysyi että miten poika syö. Vastasin, että vaihtelevasti mutta yleensä aika huonolla menestyksella, poika on siis aika vähä ruokainen. Th katteli mua silmät pyöreenä ja pyysi poikaa menemään puntarille, joka näytti vajaa 16kg, pituus n. 96cm. Poika syntyi alle kolme kiloisena mutta painoa tullut aina reippaasti vaikkei olekaan kova syömään ja herkkujakin saa harvoin.

Pikkuveljensä on taas aivantoista maata, syö hirveesti mutta paino nouse hitaasti.[/QUOTE]

Itseasiassa mä oon alkanut tuon meidän pojan kohdalla miettimään tätä nopea vs. hidas-aineenvaihduntajuttua uudestaan. Hetken kerkesin jo uskoa siihen kun puhutaan ettei pidä paikkaansa että toisella on vain nopeampi aineenvaihdunta kuin toisella... Mutta pakko tässä meidänkin pojan tapauksessa olla kyse aineenvaihdunnasta, pakkohan senkin on kokoon vaikuttaa kun poika käy 3-5 kertaa päivässä kakalla..

Ja sitten on tosiaan lapsia jotka ovat pyöreämpiä vaikka syövät vähemmän.. Pakko tämmösen on vaan johtua siitä aineenvaihdunnasta..

Itseasiassa mä oon alkanut tuon meidän pojan kohdalla miettimään tätä nopea vs. hidas-aineenvaihduntajuttua uudestaan. Hetken kerkesin jo uskoa siihen kun puhutaan ettei pidä paikkaansa että toisella on vain nopeampi aineenvaihdunta kuin toisella... Mutta pakko tässä meidänkin pojan tapauksessa olla kyse aineenvaihdunnasta, pakkohan senkin on kokoon vaikuttaa kun poika käy 3-5 kertaa päivässä kakalla..

Ja sitten on tosiaan lapsia jotka ovat pyöreämpiä vaikka syövät vähemmän.. Pakko tämmösen on vaan johtua siitä aineenvaihdunnasta..

...Ja siis meillä on 2-vuotias tytär tämän 3-vuotiaan pojan lisäksi. Tyttö syö samalla tahdilla kuin veljensä, liikkuu yhtä paljon (jos ei jopa enemmän kun pitää pienillä jaloilla pysyä veljen perässä :D ) ja on selvästi pyöreämmän oloinen kuin poika.

Yhteistyössä