eiks niin että mä voin takavarikoida lapselta kosketusnäyttöpuhelimen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja natsi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

natsi äiti

Vieras
8,5v kinusi papalta kosketusnäyttö puhelinta,mä olin alunperin asiaa vastaan koska ajattelin että lapsi vaan ränkkää puihelinta tauotta.

no pappa toi sen kuitenkin ja lapsi lupasi että käyttää sitä sen korkeintaan tunnin päivässä. tänään ränkännyt puhelinta 5tuntia! eilen siihen asti että pistin takavarikkoon ja vielä nukkumaan meno aikaan eilen kinus ja kiukutteli ku olis halunnut puhelimen takaisin.

mikä tuota lasta oikein vaivaa? sillä ei ole siinä edes sim-korttia, eli siis pelaa,lataa kappaleita,kuuntelee musiikkia,selaa valikkoa,järjestelee valikkoa/kuvakkeita. tuntikaupalla. järjetöntä!

mä ajattelin että otan sen puhelimen pois ja sanon että katotaan uudestaan kesällä että onko kasvanu sen verta että puhelimen käytössä on jokin järki!

aivan täysin uskomatonta,ikinä en o otavannu lasta joka on kiinni joka hetki siinä puhelimessa.

Meillä on peliaika, iltaisin klo 18 jälkeen voi pelata wii:tä, tietokonetta tms. (ja telkkaria katsoa, tosin lasten ohjelmat saavat katsoa jo klo 17) toimii sinällään hyvin, että monena iltana onkin jotain kivempaa tekemistä (kuten mennään uimaan, pelataan lautapelejä yms) joten eivät silti koskaan pelaa koko iltaa.

Varmaan ihan kokeiltava juttu mikä teillä toimii. Toisilla on pelipäiviä milloin vaan saa pelata ja toisilla on esim. pelitunti joka päivä. Rinnastaisin tuon puhelimen räpläämisen pelaamiseen. Tosin esim. musan kuuntelu nyt on ihan kivaa ja "terveellistä".

Ja tosiaan saattaa olla niinkin että on uutuuden viehätystä, eli sitten menee parissa päivässä yleensä ohi....

Just just. Eihän lapsella saa olla muita leluja kuin pari käpylehmää ja puupalikka. Pikkasenko aistin tässä kateutta mammassa kun itsellä on vain se Nokia 3310 vuodelta -99.
häpeäisit iso ihminen.

Tietysti voit.
Lapsi ei ole pitänyt kiinni sovitusta. Itsellä samnaikäinen enkä todellakaan moista katselisi. En tosin olisi ilman lupaani antanut ottaa vastaan koko vehjettä.

No tietenkin äiti voi takavarikoida oman lapsensa puhelimen. Pitää laittaa selkeät säännöt sen käytölle ja jos niitä ei noudatetan niin puhelin hyllylle tietyksi ajaksi.

En ottaisi puheliunta kokonaan pois, mutta voit tietenkin luoda säännöt puhelimen käytölle. Esim pelaaminen puhelimella x-tuntia/aikaa/vrk

Itse sanoin just tänään 14vuotiaalle, että jos ei saa itseään sängystä ylös ja lähde pihalle ulkoilemaan niin takavarikoin tietsikan JA puhelimen loppu päiväksi. Kamalan mussutuksen saattelemana lähti sitten ulkoilemaan.. :D

Ensinnä: jos teidän huusholliin tulee joku vempain, hankki sen sitten pappa tai presidentti, niin sä sen loppuviimeks päätät onko lapsi valmis sitä käyttään ja jos on sinusta, niin teet säännöt selviksi ja VALVOT sääntöjen noudattamista.

Mä en ymmärrä mikä ongelma on tässä : saat pelailla sillä tunnin. Sitten se puhelin on kädessä, katotaan yhdessä kelloa ja tunnin päästä menet muistuttamaan. Joko lapsi sulkee sen tai sinä otat ja suljet sen.

Tekis mieli melkein tehdä palstahuokaus tähän (huooooh) kun tehdään sioista niin vaikeita kaikille. Sen lisäks että sä opetat lapselle sääntöä, sä opetet lapselle myös niiden noudattamista. Joa kaikki lapset tekis heti niinkuin sanotaan heti ekasta kerrasta, niin olispa hei hallelujaa maailma helppo paikka :)

Pettymysten käsitteleminen vaikeutuu kun tottuu saamaan kaiken. Lapsi tarvitsee myös auktoriteetteja, ei pelkkiä neuvottelukumppaneita. Hän ei ole samalla tasolla aikuisen kanssa.

No lapsi parka. Onneksi sillä ei enää ole kuin kymmenen vuotta täysi-ikäisyyteen. Sen jälkeen se saa räplätä ja tuunata vehkeitään oli ne sit puhelimia, autoja tai tietokoneita mielin määrin. Kunnes sitten viikossa uutuudenviehätys laantuu yleensä.

Ehkä se vaan on sitä uuden viehätystä. Anna räplätä vaan. Tosin 5h on kyllä aika paljon. Ehkä puolisen tuntia kerralla ja sitten seuraavan kerran pari.kolme tunnin päästä.

Yhteistyössä