Eikös nuo Haaviston kannattajat nyt oo niitä rasisteja suurimmasta päästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miukumauku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miukumauku"

Vieras
Kukaan ei sano sitä ääneen mutta niin se vain on; viime vuoden tapahtumat sai homomyönteiset ja liberaalit asettumaan haaviston taakse. Mutta tuskin olisi saanut tuollaista kannatajajoukkoa ilman homouttaan. Tuskin monikaan tietää mitä aatteita ajaa takaa tai mitä mielipiteitä omaa. Olen itsekin homoystävällinen mutta kenenkään homous tai heterous ei saa minua uurnalle.

Mistäs sinä sen sitten tiedät? En minä ainakaan ole erityisen liberaali, enkä kauheasti tykkää niistä homoista, jotka tunnen. Kaikki naisten paheet muttei tarpeeksi niiden hyveitä. Feministi sen sijaan olen, mutten kyennyt Rehniä äänestämään, koska muut asiat painoivat enemmän.

Haavistoa olen pitänyt hiukan semmoisena nallepuppelona ja vihreitä turhan lällyinä. Mutta sitten lukaisin sällin kirjan ennen kuin tiesin mistään ehdokkuuksistakaan, ja totesin että on siinä jotain muutakin. Se on kiertänyt maailmaa ja nähnyt ja kuullut kaikenlaista kamalaa, eikä se ole taivastelija tai kyynikko. Sosiaalisia kykyjäkin taitaa riittää ja on saanut jotain aikaankin. Ahtisaarimateriaalia, muttei itteensä täynnä tai herkkähipiäinenkään.

Niin mitä se rasismi sitten olisi? Ettei ikinä enää voi äänestää muuta kuin homoa? Älä nyt viitti.

sillä ne ei tykkää rasisteista, muka pitäisi jokaisen ihmisen elää omaa elämää rauhassa, sairasta, minä ainakin hakkaan homoja ne kun ei osaa tapella ja ovat elämänmyönteisiä*ärsyttää*

Pekka oli nuorempana huomattavasti terävämpi ja näin tiedostavana vihreänä mulla harmittaa, että vihreiden ehdokkaaksi valittiin Haavisto joka on vanhemmuuten alkanut aivan liian sovittelevaksi pehmoksi.

Ehdokkaassa pitäis olla särmää niinkuin esimerkiksi Heidi Hautalassa. Tässä hyvä esimerkki Hautalan aloitekyvystä:

http://www.hs.fi/talous/Ministeri+Hautala+Onko+Lappi+Pohjolan+Kongo/a1305553531391

Min kannatan Haavistoa hänen homoudestaan HUOLIMATTA. Uskon, että moni muu ajattelee myös näin. Ja jos on itse osa jotain vähemmistöä, osaa luultavasti ajatella asioita siitäkin näkökulmasta.

Eipä ainakaan minun ystäväpiirissäni ole totta. Minä päätin äänestää Haavistoa jo ennen kuin tiesin hänen olevan homoseksuaali ja tämä asi on tullut yllätyksenä monelle muullekin. Olen useimmiten äänestänyt vihreitä ja nyt kun heillä on näin hyvä kandidaatti, hän täydellinen valinta minulle. Hänen homoutensa on minulle yhdentekevä asia.

Eräs sukulaiseni tosiaan äänesti viime vuonna perussuomalaisia, mutta nähtyään Haaviston esiitymisen ja fiksut vastaukset telkkarissa, hän päätti äänestää Haavistoa. Samoilla linjoilla on ollut moni muukin. Hänen tv-esiintymisensä ja muut mielipiteensä ovat yksinkertaisesti vakuuttaneet monet ihmiset hänen pätevyydestään.

Rasismi on hävettävä ja yksistään negatiivinen asia, sillä se tarkoituksenmukaisesti pyrkii sulkemaan ulkopuolelle tietyt ihmiset ja ihmisryhmät. Sen kitkemiseksi on mielestäni tärkeää tehdä työtä. Hyväksyn kuitenkin tietenkin sen, että rasisteja on olemassa (ja ihan eduskunnassakin :) enkä varmasti ole heitä vastaan rasisti. :) Olen vastaan rasismia, en rasisteja.

Tiedätkö sä ap mitä rasismi tarkoittaa? Se on ROTUsyrjintää, sillä ei ole mitään tekemistä homouden tai heterouden kanssa.

Niin joo, ja äänestän itse Haavistoa homoudesta huolimatta, en sen takia. Pidän hieman outona tätä valtavaa meteliä jonkun homoudesta. Ketä ihan oikeasti jaksaa kiinnostaa näin tavattoman paljon joku homous?

Yhteistyössä