Eikös keittiöremontin saa verottomana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unelmoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unelmoija

Vieras
Löysin ihanat kaapistot keittiöön ja lattian maalaisin vaaleen siniseksi. Minkä väriset verhot laittaisin? Kaveri sanoi että remontin saa keittiöön verottomana, paljonkohan se silloin maksaa?

Käsittääkseni maksat tekijälle ihan täyden tuntipalkan ja sit saat verotuksessa vähentää, 60 %.
Korjatkaa, ja niinhän te korjaattekin, jos olen väärässä.

Kotitalousvähennyksenä saa vähentää työn osuudesta 60%. Siinä on 100 euron omavastuu ja yläraja on 1100 euroa.

Jos maalaat itse niin et kyllä saa sitä työtä verotukseen =)

Ja lisään vielä että jos on oikein isompi remppa niin että työkulut on enemmän kun tuo 1100 euroa+100 euroa omavastuu niin myös puoliso voi vähentää verotuksessaan korkeintaan sen 1100 euroa. Myös puolisolla menee se 100 euron omavastuu.

Niin saat niitä kotitalousvähennyksiä, niitä saa muuten yllättävistä asioista. Kaikesta vieraalla teettämästä työstä kannattaa pitää kirjaa ja laskut tallessa. Verotuksesta täytyy sitten anoa vähennyksiä, ja ne näkyvät sitten vähennyksinä/ palautuksina veroissa myöhemmin. Siis vähennyksiä saa työstä, ei kaapistoista....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin saat niitä kotitalousvähennyksiä, niitä saa muuten yllättävistä asioista. Kaikesta vieraalla teettämästä työstä kannattaa pitää kirjaa ja laskut tallessa. Verotuksesta täytyy sitten anoa vähennyksiä, ja ne näkyvät sitten vähennyksinä/ palautuksina veroissa myöhemmin. Siis vähennyksiä saa työstä, ei kaapistoista....

Niinpä. Juuri eilen kävin verotoimistossa kun tehtiin/teetettiin remontti tässä uudessa kodissa. Oli putkimiehen ja sähkömiehen laskuja ja entisen asunnon aurauskuluja.
Tuloksena että tänä vuonna ei mulla mene enää veroa ollenkaan ja miehelle jää vielä reilu 900 euroa hyvitettäväksi lopullisessa verotuksessa.

Kaikki kuitit kannattaa säästää.

Yhteistyössä