Eikös Auerin talo myyty vai muistanko väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Anneli Auer: Kotiinpaluu oli aavemainen

Maanantai 4.7.2011 klo 11.43

Anneli Auer kertoo kotiinpaluun vankila-ajan jälkeen tuntuneen epätodelliselta.

Anneli Auer pääsi vapaaksi vankeudesta toukokuun 25. päivä odottamaan hovioikeuden tuomiota. Käräjäoikeus oli tuominnut Auerin miehensä murhasta elinkautiseen. Viime perjantaina hovioikeus antoi vapauttavan päätöksensä.

- Aluksi olin muutaman päivän vanhempieni luona, mutta sitten oli tultava kotiin. Ei ole mukavaa olla yksin, mutta ketä minulla täällä nyt olisi seuranani, kun lapset ovat vielä poissa.

Hetki, jolloin Auer ensimmäisen kerran saapui takaisin kotiinsa yli puolentoista vuoden jälkeen, oli epätodellinen.

- Olin pessyt pyykkiä ennen kuin jouduin vankilaan, ja ne samat pyykit olivat edelleen kuivaustelineessä. Kaikki tavarani olivat samoilla paikoillaan eikä mikään ollut muuttunut. Se tuntui vähän aavemaiselta.

Runsaan kuukauden aikana hän on yrittänyt luoda elämäänsä uudestaan.

- Olen tehnyt ihan tavallisia asioita. Niitä osaa arvostaa nyt ihan eri tavalla kuin aiemmin.

Auer on huomannut, että ihmiset tunnistavat hänet kadulla, mutta vain yksi ihminen on lähestynyt häntä.

- Eräs henkilö tuli kaupassa luokseni ja onnitteli minua, kun olin päässyt vapaaksi. Mitään vihaa en ole kohdannut.

Eniten Auer odottaa hetkeä, jolloin hän saa neljä lastaan, nyt 14-, 12-, 9- ja 7-vuotiaat, kotiin luokseen.

- Olen tavannut heitä useasti vapauduttuani, mutta en päivittäin. Toivon ja odotan, että he pääsevät pian luokseni.

Äiti saa lapsensa takaisin kotiin todennäköisesti pian, nyt kun hovioikeus antoi päätöksensä.

Syyttäjällä on vielä 60 päivää aikaa harkita, hakeeko se muutoksenhakulupaa korkeimmasta oikeudesta.

- Toivottavasti he jättävät asian tähän. Se vaan pitkittää prosessia ja hankaloittaa meidän elämää. Haluaisin jo jatkaa eteenpäin, Auer toteaa.

IL

[QUOTE="vieras";24117604]Eikö se ollut silloin jo vankilassa?[/QUOTE]

Ööh, ei. Joutui vankilaan vuonna 2009 ja henkirikos tapahtui jo vuonna 2006. Oli tässä välissä muuttanut pois.

[QUOTE="nii";24117648]no miten se sitten on voinu samaan kotiin palata? outoa... muutenkin uskon siihen et se on murhannut sen ukon.[/QUOTE]

Näin se leima tulee pelkästä epäilystä :(

Yhteistyössä