Eikö tärkeintä ole...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..terve lapsi!?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

..terve lapsi!?

Vieras
Ihmetyksekseni huomaan kuinka moni haluaa juuri tytön tai pojan!! Eikö enää olekkaan tärkeintä että saat lapsen ja vielä terveen sellaisen!!??

Itse olen yhden lapsen (pienen pienen pojan) menettänyt ja nyt onnekseni olen raskaana (vastoin lääkäreiden ennustusta) ja minua ei voisi vähempää kiinnostaa onko tulokas tyttö vai poika!!

Voi teitä joille lapsenteko on niin helppoa että ongelmaksi jää kumpaa sukupuolta haluaisin!!!

Ei oo helppoo....

Joo...terve lapsi on pääasia...muttei siitäkään voi olla varma. Itselleni ei ole tärkeätä tuleeko tyttö vai poika emmekä myöskään ultrassa asiaa halunneet tietää.

Periaatteessa ymmärrän että toivoo joko tyttöä tai poikaa jos on ennestään lapsi / lapsia...mutten minäkään täysin ymmärrä miten voi toivoa jompaa kumpaa jos on ensiodottaja. Ihmetytti esim. kaverini kommentti että hän toivoi poikaa...syynä oli että tällöin mieskin ehkä ottaisi enemmän vastuuta lapsen hoidosta tulevaisuudessa. No sama minulle mitä muut toivovat...itse olen tajuttoman onnellinen sama kumpi syntyy:)...

voi jeesus.
onko täällä joku toivonut sairasta lasta? en ole ainakaan nähnyt. onko joku toivonut, että lapsi menehtyisi? en ole nähnyt sitäkään.
aika yksitoikkoinen tulisi keskustelu palstasta jos täällä ei saisi mitään muuta puhua kuin siitä kuinka me kaikki toivomme tervettä lasta.
otan osaa menetykseesi, mutta siitäkään huolimatta en voi ymmärtää miten sait vedettä tämän ""terve lapsi"" aiheen jollain tapaa tyttö/poika keskustelun yhteyteen, kun eihän niillä ole mitään tekemistä keskenään.
uskaltaako täällä palstalla enää keskustella vaunuista vaatteista tai seksistä? kun muutenhan me emme halua tervettä lasta kun ajattelemme muita asioita. nyt järki käteen.

Joo muakin alkaa nyt jo kyllästyttään toi ""eikö olisi tärkeintä terve lapsi"" läppä. Sehän nyt on itsestään selvyys, että kaikki toivoo tervettä lasta. Enkä ole muutenkaan lukenut täältä palstalta, että joku tahtoisi tytön tai pojan, mutta toivoahan aina saa. Ei kai se teitä voi haitata jotka ette toivo? Käsittämäätöntä, että jotkut koittaa aina puuttua toisten tekemisiin ja nyt jopa toiveisiin. Pliis hankkikaa elämä.

Etköhän SINä nyt vähän ylireagoi ""milla"".

Odotan esikoistani, ja olen ihmetellyt suuresti kaikkia keskusteluja tästä sukupuoli-aiheesta. Olen lukenut täältä jopa viestejä ""Myönnän olevani pettynyt jos saan tytön, mutta opin kyllä elämään asian kanssa.""

JOskus pitää mennä kauas että näkee lähelle. Minä odotan esikoistani 3,5 vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen ja minulle on tosiaan ihan se ja sama kumpi tulokas on.

No tuota..

Nyt vähän pomppas toi aiheesta, siis minähän en kritisoinut vaunu, vaate tai seksikeskusteluja vaan ihmettelin sitä kuinka tärkeänä odottajat ja ennenkaikkea ensiodottajat pitävät sitä kumpaa sukupuolta lapsi on ja oikeasti tekevät kaikki poppakonstit mitä olla voi jotta saisivat juuri oikeaa sukupuolta olevan lapsen!!

Tarkoitukseni ei ollut kerätä sympatiapisteitä itselleni vaan esitin vaan ihmetykseni sukupuolen tärkeydestä! Ja täytyy sanoa että aika tylsäks menis keskustelupalsta jollei saisi omaa mielipidettään esittää!!!

ja mistäs sinä tiedät kuinka kauan ja hartaasti lasta ovat yrittäneet ne jotka toivovat lapselleen sukupuolta? Monella yhdessä listassa oli takana keskenmenoja ja monien vuosien yrittämistä, että tuo peruste ei nyt ihan taas sopinut tähän.

Mua vaan alkaa tympäseen se, että toiset on niin olevinaan omien pyhien ajatustensa kanssa. Minä en ainakaan ala tuomitsemaan toisia noin typerin perustein. sama kun lähtisin sinulle väittämään, että sinua ei kiinnosta lapsesi tuon taivaallista kun et viitsi edes innostua siitä tuleeko sieltä tyttö vai poika vaan kaikki on sinulle ihan sama. eikö kuulostaisikin aika hullulta?

Arvoisa K.T.

Kyllä minulla elämä on, onko sinulla?? Jos et kestä muiden kritisointia ja eriäviä mielipiteitä niin onkohan tämä oikea paikka sinulle?? Tällä palstalla on kai tarkoitus virittää keskustelua aiheista jotka kiinnostaa, eikö?? Jos minä halusin tietää miksi joillekkin on niin julmetun tärkeää onko tulokas tyttö vai poika niin sinun mielestäni minulla ei ole elämää, hmm, mielenkiintoista....

TOTTAKAI tärkeintä on terve lapsi, ihan jokaikiselle meistä! Ei silti ole mikään synti tunnustaa toivovansa erityisesti tyttöä/poikaa. Tai sitten kun sukupuoli on jo selvillä, niin on ihan ok todeta esim, että ""tyttö on tulossa, ja sitähän minä vähän toivoinkin..."" Eihän täällä kukaan ole kirjoittanutkaan esim. rakenneultran jälkeen antavansa lapsen adoptioon sukupuolen paljastuttua toiseksi, mihin oli asennoitunut...? Itse asiassa kun tarkemmin muistelen kaikkia lukemiani kirjoituksia, mieleeni ei tule yhtäkään tapausta, joissa lapsen sukupuoli olisi joku ongelma raskausaikana, kuten ap väittää? Höh...

mutta mikä sinä olet sitä päättämään onko sukupuoli keskustelu sen vähäpätöisempi kuin esim. vaunu keskustelu. koska totuushan on, että terveyttä vähäpätöisempiä ovat kaikki keskustelu aiheet. ja kun nyt vedit itse sen terveyden tähän peliin mukaan, niin ei keskustella sit muusta kuin terveydestä tästä eteenpäin...niinkö haluat?

Viime viikolla viimeeksi oli keskustelu jossa joku sanoi olevansa pettynyt kun oli toivonut tyttöä ja tulossa olikin poika, tai toisinpäin.

Totta, täällä palstalla saa keskustella muistakin mielipideasioista, niin miksei sitten tästä???

Miksi esim ""milla"" vetää niin kovasti herneet nenuun jos joku on tästä asiasta toista mieltä kuin hän? Eikö sana olekaan muilla vapaa kuin sinulla?

Ja kyllä minä väitän että minun kohdallani on kysymys siitä, että yritystä oli niin kauan ja lapsi on saanut alkunsa istutuksen kautta joten ei minua voisi vähempää kiinnostaa kumpaa sukupuolta hän on, se taas ei liity siihen mitenkään kuinka paljon lastani rakastan.
MInä rakastan häntä sellaisena kuin hän on, terve tai sairas, tyttö tai poika.

Itse en ole vielä päättänyt haluanko tietää tulevien esikoistemme sukupuolen. Ensisijaisesti toivon tietenkin, että tulokkaat on terveitä, varsinkin kun kyseessä on kaksoset. Joka tapauksessa minulle itselleni on se ja sama onko tulokkaat tyttöjä vai poikia vai sekä että.

Minun mielestäni kuitenkaan siinä ei ole mitään pahaa, jos joku rehellisesti haluaa kertoa toivovansa tiettyä sukupuolta. Tai jos joku haluaa purkaa täällä mieltään ja kertoa olevansa pettynyt tulevan lapsensa sukupuoleen. Itse en sellaisia ajatuksia allekirjoita enkä edes ymmärrä, miten joku voi olla pettynyt.
Kuitenkaan en voi väittää etteikö jostakin todella voisi tuntua siltä, eikä minulla ole mielestäni oikeutta tuomita jonkun tuntemuksia.

Pettymyksen tunnekin on aika subjektiivinen kokemus. Jos joku kertoo täällä olevansa pettynyt, tulkitsee sen kukin lukija tietenkin omien kokemustensa ja tuntemustensa kautta. Yhdelle pettymys on itku ja hammasten kiristys, toiselle vaan huokaus, jonka jälkeen elämä jatkuu niin kuin ennenkin.

milla otti herneen nenään oikein kunnolla nähtävästi...

Siis eikö saa kysyä miksi on joillekkin niin tärkeää se sukupuoli!!?? Nyt jo sait jollain konstilla asian käännettyä niin ettei minua kiinnosta omassa tulevassa lapsessani mikään vaan hän on minulle ""aivan sama"", en oikeesti nyt käsitä tota sun reaktioo, sori olen kai sitten tyhmä!!!

Hyvää päivänjatkoa vaan kaikille, tänne ei nähtävästi saa laittaa mitään keskustelua herättävää kommenttia joten poistun kiinnostavammille keskustelupalstoille, onnea kuitenkin odotukseen kaikille!

Kyllä tässä taas naurua riittää kun milla vetää herneet nenäänsä. Lisäksi kirjoittaa ...""ne jotka toivovat lapselleen sukupuolta?"" Eiköhän sitä jokainen toivo, että olisi se sukupuoli. Olisi niin paljon helpompaa lapsenkin kannalta kun se olisi hänellä. Tää oli päivän paras kommentti!!! Lisää milla tällaisia niin kyllä täällä ainakin naurua piisaa.

Pakko sinulle vielä kommentoida etten tarkoittanut vaan tätä palstaa, kysyinkin miksi nykyään ihmisille on niin tärkeää lapsen sukupuoli!!?

Olen törmännyt mielstäni aika radikaaleihin tekoihin sukupuoliasiassa, naapurini esim. odotusaikana teki adoptiopaperit valmiiksi jos lapsi olisi poika jos taas tyttö niin hän pitäisi sen. Yksi tuttavani taas toivoi oikeasti keskenmenoa tai vastaavaa kun hänelle selvisi että tulokas on tyytö kun hän ja hänen miehensä halusivat pojan!! Että tältä pohjalta...

Ja suurin osa niistä jotka kirjoittavat täällä ovat raskaana niin minä en ainakaan ota kovinkaan ""vakavasti"" sitä jos joku on jossain asia yhteydessä kirjoittanut tovoneensa tyttöä ja saanut tietää odottavansa poikaa ja kokee nyt olevansa pettynyt. Koska en jaksa uskoa että todellisuudessa myös tämä näin kirjoittanut tuleva äiti joka nyt on suhteellisen herkässä mielen tilassa ei rakastaisi tulevaa poikaansa yhtä paljon kuin olisi tyttöä rakastanut.
Itselläni yritystä takana melkein seitsemän vuotta (rv38+4) ja silti voin sanoa ajatelleeni ja sanoneeni raskausaikanani vaikka mitä sellaista jota minun ""kiitollisen"" tulevan äidin ei olisi pitänyt sanoa tai ajatella. Esim silloin kun on ollut todella väsynyt ja""sekavassa"" mielentilassa olen saattanut miehelleni huutaa että toivoisin että tätä lasta ei koskaan olisi saatukkaan alulle, ja en todellakaan tarkoita sitä vaikka juuri sillä hetkellä niin on tuntunut.
Pointtini on vaan se että itselläni ainakin niin tunteikas raskaus nyt lopuillaan että on tullut sanottua ja ajateltua vaikka mitä sellaista mitä en koskaan sen seitsemän vuoden yrityksen aikana olisi uskonut nyt raskaana ollessani ajattelevani.

Minun puolestani jokainen saa toivoa omasta vauvastaan mitä hyvänsä. Jos jollain menee niin hyvin, että riittää ajatuksia sille, että toivoo, kumpaa sukupuolta vauva on, olkoon hän siitä onnellinen. (Itsekin olen aikaisempien, helpompien raskauksien aikana miettinyt myös tuota lapsen sukupuolta. Olen tehnyt vähän arvailuakin sen suhteen. Kerran olen arvannut väärin, mutta ei se pettymys ollut.) Useimmilla odottajista on varmasti montakin toivetta tulevan lapsen suhteen. Jokainen varmasti toivoo, että saisi terveen lapsen. Joiltakin tämä toive särkyy jo raskausaikana, ja silloin lienee päällimmäinen toive, että lapsi olisi elinkelpoinen.

Minulla on kolme tervettä tyttöä. Tämän raskauden aikana olen ollut kovasti huolissani omasta voinnistani ja selviytymisestäni. Hartain toiveeni on, että raskaus voisi turvallisesti edetä niin pitkälle, että vauvalla on syntyessään mahdollisuudet selvitä hengissä. Muutama päivä sitten eräs tuttavani totesi, että jokohan nyt tulee poika. Vähän se hätkähdytti, mutta en siitä loukkaantunut. Onhan se ajatus käynyt omassakin mielessä, vaikka ei sillä todellakaan ole tällä hetkellä mitään merkitystä kumpaa sukupuolta vauva on.

Ainahan muutama hullu tähän maailmaan mahtuu! Ihan turha on muutamaa poikkeusta alkaa yleistämään. Tuo adobtiojuttukin on ihan jo ihan pimeetä!

Mutta itse halusin tyttyöä. Koska poikaa oli paljon oudompaa ajatella, koska en ollut lasten kanssa aiemmin paljonkaan ollut ja omassa perheessäkin oli vain siskoksia.

No meille veikattiin sitten poikaa, ensi ajatus oli että apua, mites sen kanssa nyt osaa leikkiä tai myöhemmin pissattaa jne. Mutta alle parissa minuutissa ajatukseen tottui.

No ajatuksissa sitten kasvoi pikkuinen poika. No sitten myöhemmin paljastui että olikin tyttö. No sitten taas tuli hieman hassu olo. Ennenkuin tottui ajatukseen, että no tyttöhän sieltä tulee.

Mielikuvilla on ainakin itselläni suuri vaikutus. Itse halusin tietää kumpi on tulossa, että ehtii mielessään totutella ajatukseen tulokkaasta.

Ja tottakai on itsestäänselvää, että jokainen haluaa terveen lapsen ja että se on pääasia. Ei kai kukaan täysipäinen ehdoin tahdoin toivo sairautta lapselleen.

Yhdyn kyllä täysin katiskan mielipiteeseen. Itsellä takana 3 vuotta yritystä ja yksi keskenmeno, ja varmasti on ollut mullakin ""painokelvottomia"" ajatuksia liittyen tähän raskauteen, ajatuksia joita en olisi koskaan uskonut mieleeni tulevan sitten kun lopulta raskaana olen.

Ja kukaanhan ei voi toisen tuntemuksia lopulta tietää, jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja mielestäni on ihan hyvä että niistä keskustellaankin. Olisihan tylsää jos kaikki olis vaan niin samaa mieltä ja puhuttais tosiaan vaan lapsen terveydestä (anteeksi kärjistykseni). Mukavaa välillä miettiä kaikkea muutakin, vaikka sitten vähän asian vierestäkin...

Onnellista odotusta kaikille tasapuolisesti!

Pakko kommentoida hiukan minunkin. Mielestäni ap:n teksti oli hiukan provokatiivinen, joten ei ihme että siihen tuli tiukkaakin kommenttia...

Sukupuolesta. Itse tiedän tulevan lapseni sukupuolen, kromosomitutkimuksen perusteella. Toisaalta se helpottaa, esim. kun tekee vaateostoksia ja muita hankintoja. Saa ihan reilusti ostaa just ko. sukupuolelle sopivia. Ja on jotenkin helppoa visualisoisa tulevaa nyyttiä, kun tietää kumpi se on. Mutta toisaalta tuntuu, että tästä odotusvaiheesta jää jotain oleellista pois. Minusta se, että toivotaan, arvuutellaan, kysellään mahan muodoista, sykkeistä, sormustesteistä ym. on ihan luonnollista ja tapa valmistautua ja jäsentää tulevaa.

Ennen tätä raskautta olin adoptioprosessissa ja valmennuksessa. Siellä(kin) kysyttiin kumpaa toivotaan....

Jos jotakin hurskastelijaa häiritsee sukupuolikeskustelu palstalla, niin ei niitä tekstejä ole pakko lukea.

On minullakin pitkä ja vaikea historia lapsettomuutta takana ja tämän raskauden aikana jouduin heti alkuun pysyvään vuodelepoon komplikaatioiden takia. Silti tunnen olevani oikeutettu toivomaan jotain sukupuolta ja keskustelemaan toiveistani. Jos joku luulee, että kaiken kokemani jälkeen toivoisin sairasta lasta (?), niin kaikki ei ole varmaan hänellä ihan kohdallaan.

Maailma ei ikävä kyllä ole mustavalkoinen. Lapsettomuus on samanlainen kriisi elämässä kuin muutkin, ei sen hienompi eikä vähäisempi. Vastoinkäymisten pitäisi opettaa meille ymmärrystä, lempeyttä ja suvaitsevaisuutta toisiamme kohtaan.

Omat vaikeudet eivät oikeuta tuomitsemaan ja arvostelemaan muita ""vähemmän kärsineitä"" ihmisiä. Ja mistä kukaan muiden elämän ""helppouden"" tietää? Lapsettomuus ei tee ihmisestä muita parempaa. Kyllä itse kukin saa kokea elämässä omat murheensa, ne vaikeudet vain ovat jokaisella vähän erilaisia.

Eikö tällaisten palstojen idea ole se, että ihmiset saavat jakaa mielipiteitään???

Miksi sukupuolesta keskusteleminen ""haluan tietää""-kannalta on oikein ja toiselta kannalta väärin??

JOs sinua häiritsee tämä keskustelu niin mikset jättänyt lukematta vaan otit kantaa? Juuri samasta syystä jotkut ilmaisevat oman kielteisen mielipiteensä sellaiseen asiaan mikä sinusta on ok.

voi pyhä sylvi, tämä sinulle..

Lue ensin mistä on kyse ennenkuin kommentoit hurskastelijan kirjoittamaa tekstiä, kyse ei ole tämän palstan sukupuolikeskusteluista vaan radikaaleista ""toimista"" sukupuoliasiassa!!

Yhteistyössä