Eikö kukaan enää usko siihen, että päiviemme määrä on ennalta määrätty??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Me, niin aikuiset kuin lapsetkin selvitään kaikenmaailman läheltä piti tilanteista, mutta sitten joskus vaan on aika päivien päättyä ja sille me emme voi mitään.

Ei se, että vietämme joka sekunnin lapseen liimautuneena muuta sitä, että kun on aika lähteä niin silloin se tapahtuu vääjäämättä.

Ja toisaalta jos päivät ei ole vielä täynnä, niin ei vapaampikaan lastenhoito sitä muuta.

Näin se asia vaan on ja aika turha on jo valmiiksi surunmusertamia vanhempia enää syyllistää - kyllä he itse tekevät se joka tapauksessa.

Juu ja ei. Uskon siihen että ihmisillä on vapaa tahto. Jos joku hullu kekkaa murhata henkilön X, niin kyseessä on kyseisen hullun käyttämä vapaa tahto, ei niinkään "jumalan tahto", tms.

Sittenhän kohtalokin olisi jo ennalta määrätty, mutta ihmisellä on vapaa tahto valita mitä "polkua" kulkee, joten kuoleman kohtaaminen ennenaikaisesti on valintojen summa eikä ennalta määrätty. Joku valinta vie pitempään elämään, joku taas päättyy nopeammin, vähän kuin labyrantti. Useammat sairaudetkin ovat itse aiheutettuja tai huonoja lähtökohtia. Ja jotkut taas päättävät itse oman elämänsä epätoivon hetkellä.

Googlettakaa rinnakkaiset maailmankaikkeudet.

Mä uskon, että kaikille meille on elinpäiviemme pituus määrätty ennalta.Mitä tulee siihen,että turvavöiden käyttö lopetettaisiin, niin varmasti enemmän kuolisi auto-onnettomuudesssa ja enempi vammautuisi, osa selviäisi.He,jotka kuolisivat, niin heillä olisi päivät täynnä.Jos eivät kuolisi auto-onnettomuudessa, niin sitten jollain muulla tapaa.
Ihmiselle on annettu vapaa tahto tehdä valintoja ja toki valinnoillaan voi vaikuttaa elämänsä suuntaan / laatuun, mutta päiviemme määrään me emme voi vaikuttaa.

Viimeksi muokattu:
Olen ap:n kanssa täysin eri mieltä ja mun mielestä säälittävä yritys kääntää nämä lasten hukkumiset vahingoiksi tai jumalan tahdoksi kun osassa selvästi kyse vanhempien välinpitämättömyydestä.
Mikset ap kävele auton alle ja koita jos selviät hengissä? Jos et selviä, jumalan tahto varmaan.

En usko, enkä ole koskaan uskonut.

Enkä hyväksy sitä, että esim. parivuotias lapsi jätetään yksin maatalon pihalle leikkimään, ja kun hän hukkuu lammikkoon, kuolee traktorin alle tms niin sanotaan että oli hänen aikansa lähteä, Jumala päätti ottaa hänet pois. En todellakaan usko, että näin olisi. Että lapsi olisi joka tapauksessa kuollut tuona päivänä, vaikka häntä ei olisikaan yksin jätetty. Sellainen on vastuun pakoilemista.

Minä kyllä uskon ja johonkin aina kuolee. Muuten ei ole mitään järkeä, kun kuolee lapsia, nuoria, keski-ikäisiä ja vanhuksia. Miksi toiset saisivat elää kauemmin.
Siltikin nuo lasten hukkumisjutut ovat turhia juttuja. Kuka jättää vahdittavan ikäisen vahtimatta? Isommat lapset menevät jo omillaan, mutta pienten lasten jutut vanhempien huiolimattomuutta.
Nythän ovat kuulusteluissa nämä vajaa kaksivuotiaan hukkuneen vanhemmat. Epäillään heitteillejättöä ja jotain muuta, en muista.

En usko.

Uskon siihen, että Jumala tietää meidän jokaisen elinpäivämme, mutta koska ihmisellä on vapaa tahto niin turhiakin kuolemia voi olla, jolloin ihminen kuolee ennen kuin olisi oikeasti oma aika. Esim. ihminen voi tehdä itsemurhan vaikka se ei ole Jumalan suunnitelma tämän ihmisen elämälle. Ja siis etukäteen on tottakai Jumalan tiedossa milloin ihminen kuolee.

En todellakaan usko. Lapsia pitää vahtia, liikennesääntöjä pitää noudattaa, nuotiot pitää sammuttaa, pitää osata toimia oikein jne...

Jos me jätettäs kaikki kohtalon/jumalan tms. huomaan, me oltais kohta montussa kaikki.

Yhteistyössä