näinpä
Ei erityislapsi ole mikään terveyskysymys, lasten sairaudethan ovat jo oma ryhmänsä. Mielestäni kuuluisi osastoon Lapsi kasvaa...
No nykyisin käytetään termiä erikoislapsi sellaisistakin lapsista, joilla on vain jotain terveydellisiä ongelmia, eikä esim neurologisia ongelmia tai käytöshäiriöitä.Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:no varmasti sen vuoksi osiossa terveys kun useimmilla erityislapsilla on myös pitkäaikaissairauksia tuon erityisyyden lisäksi.
Ei se diagnoosi olekaan se oleellinen juttu, muuta kuin sen kautta että sen avulla erityistarpeiselle lapselle voidaan saada kohdistettu tuki ja hoitomuodot, jotka helpottaa sitä lasta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei häiritse. Mua häiritsee enemmän koko sana erityislapsi. Kaikk ilapset ovat erityisiä ja diagnosointi yleensä yhtä pelleilyä. Kenen vanhempaa nyt kiinnostaa hakea jotain diagnooseja.
Kaikilla ihmisillä on erityistarpeita. Eivät kaikki vanhemmat hanki lapsilleen diagnooseja ja toisten elämäntehtävä on etsiä allergioita ja muita ja kulkea lääkäresisä.Alkuperäinen kirjoittaja M:Ei se diagnoosi olekaan se oleellinen juttu, muuta kuin sen kautta että sen avulla erityistarpeiselle lapselle voidaan saada kohdistettu tuki ja hoitomuodot, jotka helpottaa sitä lasta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei häiritse. Mua häiritsee enemmän koko sana erityislapsi. Kaikk ilapset ovat erityisiä ja diagnosointi yleensä yhtä pelleilyä. Kenen vanhempaa nyt kiinnostaa hakea jotain diagnooseja.
Se, että jotain lapsiryhmää kutsutaan erityislapsiksi, ei tarkoita sitä etteikö muissa lapsissa olisi mitään erityistä. Se nyt on vaan sellainen vakiintunut lyhennos jolla tarkoitetaan erityistarpeisia lapsia laidasta laitaan, ja se erityistarpeisuus on sitä että lapsella on jotain erityisiä huomiota vaativia alueita/juttuja verrattuna perusterveeseen/vammattomaan/jne ikätoveriin.
Sen, joka haluaa saada lapselleen kuntoutusta, niitä kun ei saa ilman diagnoosia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei häiritse. Mua häiritsee enemmän koko sana erityislapsi. Kaikk ilapset ovat erityisiä ja diagnosointi yleensä yhtä pelleilyä. Kenen vanhempaa nyt kiinnostaa hakea jotain diagnooseja.
Kuule kun se menee niin, että meitä kaikkia kun tutkitaan tarpeeksi, niin terve ei ole kukaan. Näin se menee.Alkuperäinen kirjoittaja M:No nykyisin käytetään termiä erikoislapsi sellaisistakin lapsista, joilla on vain jotain terveydellisiä ongelmia, eikä esim neurologisia ongelmia tai käytöshäiriöitä.Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:no varmasti sen vuoksi osiossa terveys kun useimmilla erityislapsilla on myös pitkäaikaissairauksia tuon erityisyyden lisäksi.
Mutta on se vähän hassu se sairausosio, koska mun mielestä se viittaa enemmän akuutteihin sairauksiin, monet pitkäaikaissairaudethan on sellaisia että ne on hoidoilla oireettomia tai lähes oireettomia, eikä se lapsi silloin sairas ole, vaan jotain muuta.
Minä en ole oikein ikinä ymmärtänyt, että joku jaksaa olla noin katkera jollekin ihmisryhmälle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kaikilla ihmisillä on erityistarpeita. Eivät kaikki vanhemmat hanki lapsilleen diagnooseja ja toisten elämäntehtävä on etsiä allergioita ja muita ja kulkea lääkäresisä.Alkuperäinen kirjoittaja M:Ei se diagnoosi olekaan se oleellinen juttu, muuta kuin sen kautta että sen avulla erityistarpeiselle lapselle voidaan saada kohdistettu tuki ja hoitomuodot, jotka helpottaa sitä lasta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei häiritse. Mua häiritsee enemmän koko sana erityislapsi. Kaikk ilapset ovat erityisiä ja diagnosointi yleensä yhtä pelleilyä. Kenen vanhempaa nyt kiinnostaa hakea jotain diagnooseja.
Se, että jotain lapsiryhmää kutsutaan erityislapsiksi, ei tarkoita sitä etteikö muissa lapsissa olisi mitään erityistä. Se nyt on vaan sellainen vakiintunut lyhennos jolla tarkoitetaan erityistarpeisia lapsia laidasta laitaan, ja se erityistarpeisuus on sitä että lapsella on jotain erityisiä huomiota vaativia alueita/juttuja verrattuna perusterveeseen/vammattomaan/jne ikätoveriin.
:headwall: :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuule kun se menee niin, että meitä kaikkia kun tutkitaan tarpeeksi, niin terve ei ole kukaan. Näin se menee.
toiset hankkivat helpommin näitä adhd allergia ym. diagnooseja
Kaupallinen yhteistyö: Storytel