EIKÖ ESKARILAINEN SAAKKAAN OLLA YKSIN KOTONA EDES HETKEÄ??

  • Viestiketjun aloittaja ihan ällikällä lyöty
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sossu:
Jos minulle tietoon tulisi eskari joka on yksin niin... :kieh:
...tarjoutuisit tietenkin hankkimaan kaupungin puolesta hoitoapua tai vaikka itse lapsenvahdiksi jos ei ensi hätään muuta löydy? ;) Sehän olisi nimittäin OIKEIN tehty..

t. pitkän vastauksen tuohon ylle kirjoittanut vieras
 
No, niinpä, otapa sitä vapaata. Ei pitäisi olla mikään ongelma.

http://www.google.fi/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBQQFjAA&url=http://www.kuntatyonantajat.fi/files/BB3E1443E45942A083313BB922BDB2BB&rct=j&q=osittainen hoitovapaa opettaja&ei=dt9yTMayE5SbOIm_nLAL&usg=AFQjCNGrxGNc5QCY6MvrCwsSlTbHERIGrg&cad=rja

tuolta rehtorin oppaasta melkein suoraan kopioituna:

"Viranhaltijalla on oikeus saada virkavapaata perhevapaiden vuoksi siten kuin työsopimuslaissa säädetään.
Saman työnantajan työssä 12 viimeeksi kuluneen kuukauden aikana vähintään 6 kuukautta työssä olleella on oikeus saada osittaista hoitovapaata lapsen hoitamiseksi siihen saakka, kun lapsen perusopetuksen toinen lukuvuosi päättyy. "
Joojoo, mutta mä oon OPISKELIJA enkä mikään viranhaltija, joten eipä tässä mitään koululaisenhoitovapaita oteta :cool:
 
NÄIN
Joojoo, mutta mä oon OPISKELIJA enkä mikään viranhaltija, joten eipä tässä mitään koululaisenhoitovapaita oteta :cool:
Niin, ja sinä opiskelet lastesi kustannuksella. Koulu jäi minultakin kesken koska lasten oikeus päivähoitoon loppui, ja nyt tehdään töitä silloin kun on mahdollista.
sitten kun lapset kasvaa niin menen taas AMK:n ja opiskelen loppuun ja pääsen töihin paikkaan jossa mielummin olen.
Sinä arvotat oman koulunkäyntisi (ehkä tulotason vuoksi? ) tärkeämmäksi kuin lapsesi ja minä taas asetan lapseni etusijalle.

ON MINUN ONGELMANI TEHDÄ TÖITÄ NIIN ETTÄ LASTEN HYVINVOINTI / TURVALLISUUS ON TAATTU.
 
***
Osittaista hoitovapaata saa jos on ollut samassa työpaikassa 6kk (korjatkaa jos olen väärässä ) ja koskee ensi-ja toisluokkalaista ja alle 3vuotiaita eli jos olen oikein ymmäräny ei e sikoululaista.

Oli virhe kk eikä v. :)
Kyllä koskee myös eskarilaisia, koskee kaikkia lapsia 2. kouluvuoden loppuun asti. Kelan tukea (90e/kk) saa tosin vain alle 3-vuotiaista ja 1.-2. -luokkalaisista.
 
"poikia3"
[QUOTE="mea";21882904]miten se lapsi sitten tottuu siihen että 1 luokalla joutuu olemaan yksin kotona jos eskariaikaan ei saa edes harjoitella jollain puolella tunnilla-tunnilla?[/QUOTE]

Ei ekaluokkalainen välttämättä joudu olemaan yksin lainkaan, ei ole meidän ekaluokkalainen joutunut, eikä joudu vielä tokallakaan. Iltapäivisin on iltapäiväkerho ja aamusin minä huolehdin lapset kouluun.

Eskarilaisille on olemassa myös päivähoitoa, minusta eskarilaisen paikka ei missään tapauksessa ole yksin kotona.

Ja yksinolemisen harjoittelu ei mielestäni ole sitä, että tätä tapahtuu päivittäin.
 
4poikaa
meil nyt ekaluokkalainen poika ollut joskus yksin ku käyn kaupas..on halunnut jäädä esim pelaamaan..pienemmät olivat tosin tarhassa silloin..en uskaltais jättää pitemmäks aikaa vaikka siis luotan poikaan koska on rauhallinen ja fiksu.onneks olen työtön jotta voin olla tukena ja turvana ainaki hetken :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN;21882802:
Niin, ja sinä opiskelet lastesi kustannuksella. Koulu jäi minultakin kesken koska lasten oikeus päivähoitoon loppui, ja nyt tehdään töitä silloin kun on mahdollista.
sitten kun lapset kasvaa niin menen taas AMK:n ja opiskelen loppuun ja pääsen töihin paikkaan jossa mielummin olen.
Sinä arvotat oman koulunkäyntisi (ehkä tulotason vuoksi? ) tärkeämmäksi kuin lapsesi ja minä taas asetan lapseni etusijalle.

ON MINUN ONGELMANI TEHDÄ TÖITÄ NIIN ETTÄ LASTEN HYVINVOINTI / TURVALLISUUS ON TAATTU.
Ketut :D. Vaikka olisin kotiäiti, niin eskarilaiseni/ekaluokkalaiseni olisi joskus hetkittäin yksin kotona.

Ei meillä ole lastenhoito-ongelmia; ekaluokkalainen on yksin ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.

Kunhan vaan nauroin tälle, että lapsi ei saisi olla hetkeäkään yksin ennen kun 3. luokalla vasta, ja totesin että eipä kaikki voi osittaista hoitovapaata ottaa.

Vai että koulu pitäisi jättää kesken siksi, ettei ekaluokkalainen joutuisi (tai SAISI) olla yhtään yksin...juu, en oo ajatellut alkaa lusmuamaan, vaan aattelin käydä koulun loppuun. Olenhan jo 34 v, enkä halua istua koulunpenkillä nelikymppisenäkin vielä.
 
On hieman eri asia että eskarilainen on yksin satunnaisesti vaikka parikymmentä minuuttia-puoli tuntia sillä aikaa kun käy lenkittämässä koiran tai kioskilla kuin että hän joutuu tulemaan eskarista yksin kotiin ja olemaan yksin tunnin. Missä teidän ihmisten järki oikein on?
Ei 6 v voi vastata vielä itsestään.
 

Yhteistyössä