Eikö työtön saa lomailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ford Prefect

Aktiivinen jäsen
01.10.2006
10 143
0
36
:o

Mitä mieltä?

(Olen sitten osapäivätoissä JA kurssilla, että EN juokse soskussa)

Oltiin lomalla ja nyt Kela on katton (kait) etten saa siltä viikolta MITÄÄN rahaa!!!

Siis työttömyystukea.

Tajuaisin kevyesti sen 8e koulutuspäivärähan menettämisen, mutta ettei mitään koko viikolta!!!

Kivaa. |O

Eikä kukaan kertonut etukäteen. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Miksei esim. viikon lomaa voisi vain jättää ilmoittamatta?

Kun oot pirun työvoimatoimiston järjestämällä kurssilla jossa VAADITAAN se ilmoitus. |O

Ja osa lintsaa surutta, vaikka joka poissaoloon pitää olla todistus. :snotty:

Vai olitko siis "töistä" pois ylimääräistä sen takia?

mites jos siinä viikon aikana työkkäristä tulee kirje maanantaina jossa pyydetään to paikalle tai työhaastatteluun johon ei siis mene koska on lomalla. karenssi tulla kolahtaa

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

mites jos siinä viikon aikana työkkäristä tulee kirje maanantaina jossa pyydetään to paikalle tai työhaastatteluun johon ei siis mene koska on lomalla. karenssi tulla kolahtaa

Harvemmin taitaa tulla jos oot ammattitutkintoon valmistavassa koulutuksessa, jää sitte tutkinto saamatta.

Ja menisin sitte jos vaan passaa, niin haastatteluun (kouluaikana) seuraavalla viikolla. =)

Sitten ei kai auttais muu kuin ilmoittaa olevansa lomalla - tai sitten kertoa olevansa kuolemantaudissa ja hakea sitten todistus tutulta lääkäriltä :saint: Olis ainakin tullut yritettyä :laugh: :D :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Harvemmin taitaa tulla jos oot ammattitutkintoon valmistavassa koulutuksessa, jää sitte tutkinto saamatta.

Ja menisin sitte jos vaan passaa, niin haastatteluun (kouluaikana) seuraavalla viikolla. =)

mutta yleensä työkkärin hommissa ja loman ilmoittamisessa

No hitto vie, jos on kurssilla, silloin ollaan kurssilla!!! Eikös ne kurssit ole edellytys työkkärirahalle (ainakin siihen aikaan kun minä olin), niin sitä silloin ollaan kurssilla taisitten lerhaillaan omalla kustannuksella!

No mutta olis kiva ollu tietää etukäteen...

Käyn narisemassa koulutuspäällikölle ja Kelaan, kun eivät voineet kertoa. :snotty:

Tulee edes parempi olo, vaikka saa nyt miettiä mitä jättäis maksamatta tässä kuussa perhana |O

Alkuperäinen kirjoittaja pässi:
No hitto vie, jos on kurssilla, silloin ollaan kurssilla!!! Eikös ne kurssit ole edellytys työkkärirahalle (ainakin siihen aikaan kun minä olin), niin sitä silloin ollaan kurssilla taisitten lerhaillaan omalla kustannuksella!

Ei oo edellytys!! :o

Hitto ite hain ja saisin työkkärin rahaa kotona maaten. :D

8e päivässä saa lisää ylläpitokorvausta, joka menee suht bensaa. :xmas:

Käyn narisemassa koulutuspäällikölle ja Kelaan, kun eivät voineet kertoa. :snotty:

????
Luuletko että töihin mennessäkin esimies sanoo erikseen, että sä et sitten voi olla viikkoo pois töistä ilman ansionmenetystä....?

Mä oon työtön ja saan liitolta vielä rahat. Aina oon rahat saanut myös lomaviikon ajalta. Olen yleensä ilmoittanut etukäteen lomasta.
Viikko sitten oltiin taas syksyisellä reissulla. Yritin pari päivää soitella paikalliseen työkkäriin. AIna meni valtakunnalliseen puh.palveluun, kun kukaan ei työkkärissä vastannut. Ja tässä puh.palvelussa ei otettu lomailmoitusta vastaan. Piti ilmoittaa omaan toimistoon. Eivät vastanneet, enkä siis ilmoittanut lomasta etukäteen. Mitäs eivät vastaa puhelimeen.

????
Luuletko että töihin mennessäkin esimies sanoo erikseen, että sä et sitten voi olla viikkoo pois töistä ilman ansionmenetystä....?

Ehkä. Jos et ikinä sitä ennen ole ollut töissä?

Vrt. lomalla kurssilta?

Pitääkö kaikkien tietää kaikki asiat automaattisesti?

Tiesitkö sinä imaistuasi äidinmaitoa ensikerran, mikä on piin arvo tai vastaus maailmankaikkeuteen ja kaikkeen??? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
työkkäri hyväksyy viikon loman mutta se on ilmoitettava etukäteen ei jälkitoimituksella.

On ilmoitettu tottakai :wave: :/

Miksei sit hyäksy? Vai onko jo toinen loma vuoden sisällä? Muistaakseni niillä on sellanen rajotus.

No itseasiassa oli... Koska oli kurssiin kuuluva loma aikaisemmin, mutta MIEHEN loma ei ollut samaan aikaan.

Koska hän on töissä... :whistle:

Eli johtuiskohan se siitä.

No ei se mun oloa paranna. :snotty:

????

Ehkä. Jos et ikinä sitä ennen ole ollut töissä?

Vrt. lomalla kurssilta?

Pitääkö kaikkien tietää kaikki asiat automaattisesti?

Tiesitkö sinä imaistuasi äidinmaitoa ensikerran, mikä on piin arvo tai vastaus maailmankaikkeuteen ja kaikkeen??? :whistle:

No tuohan onkin täysin verrannollinen juttu...
Sitä suuremmalla syyllä jos kerran itse hait kurssille, niin miksi hait jos et voi sitä sitten kunnialla käydä.
Käsittääkseni kuitenkin työkkärin kursseilla on samat säännöt kaikille, oli sinne sitten "pakotettu" tai itse hakenut.
Sama se pätee työelämässä.

työkkäri hyväksyy viikon loman mutta se on ilmoitettava etukäteen ei jälkitoimituksella.

On ilmoitettu tottakai :wave: :/

Miksei sit hyäksy? Vai onko jo toinen loma vuoden sisällä? Muistaakseni niillä on sellanen rajotus.

No itseasiassa oli... Koska oli kurssiin kuuluva loma aikaisemmin, mutta MIEHEN loma ei ollut samaan aikaan.

Koska hän on töissä... :whistle:

Eli johtuiskohan se siitä.

No ei se mun oloa paranna. :snotty:

No sit sun olisi pitänyt tietää. Ei voi mitään. Toinen mahdollisuus on, ettei vain kerro matkustavansa.

Mä olin työttömänä ollessani kerran matkalla: oli meidän häämatka. Joka tapauksessa piti ilmoittaa etukäteen hotellin puhelinnumeroita myöden tiedot työkkärille!!! Kyllä työpaikaltakin vapaata häämatkaa varten saa.

Yhteistyössä