Eikö tuote kuuluisi myydä ensimmäiselle yhteydenottajalle? (kirppispalstalla)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöllö

Vieras
Vastasin tuotteen myynti-ilmoitukseen, kerroin olevani kiinnostunut mahdollisesti ostamaan tuotteen, ja pyysin kuvaa tuotteesta, koska ilmoituksessa ei kuvaa ollut.

Myyjä vastasi muutaman päivän päästä, pahoitteli että oli ollut matkoilla ja näki viestini vasta nyt, kysyi olenko vielä kiinnostunut tuotteesta, ja että jos olen, hän lähettää kuvan.

Vastasin aika pian hänen viestinsä saatuani, kerroin olevani vielä kiinnostunut tuotteesta, ja että kuva olisi mukava nähdä ennen päätöstä.

Kohta hän kirjoittikin, että oli jo ehtinyt ennen minua lähettämään kuvan jollekin toiselle, joka olikin jo sanonut ostavansa tuotteen, ja että myy tuotteen hänelle.

Laitoin alunperin vastaukseni ihan heti sen jälkeen kun myynti-ilmoitus oli julkaistu. Eli olin melko varmasti ensimmäinen joka otti yhteyttä, koska ilmoitus julkaistiin keskellä yötä. Eikö tuote olisi siis oikeasti kuulunut minulle? Jäi vähän höntti olo..

Mä ajattelen niin, että kun yksityishenkilö myy jotain, niin se tuote ei kuulu yhtään kenellekään. Eli henkilö voi myydä sen ihan kenelle haluaa tai olla myymättä, jos tuleekin katumapäälle.

miksi? Minä kyllä ymmärrän että myy parhaan tarjouksen, varman rahansaannin tai helpoimman toimituksen takia myös. Itselläni ainakin postitus on kaupan este yleensä. Haku kotoa hyvä juttu :)

Silloin vähän harmittaa,jos tosiaan haluaisit tuotteen(siis omasta puolesta kun hitailee)
Mutta nopein voittaa,sille mitään voi.
En minä ainakaan voi vaatia odottamaan,kun kestää vastaaminen jne.

Ei ensimmäiselle yhteydenottajalle vaan sille joka ensimmäisenä ilmoittaa että tuotteen ostaa.. ei todellakaan sujuisi kaupanteko jos joutuisi jokaiselta odottamaan ylipäätään vastauksia kuvia lähetettyään (suuri osa kun ei edes vastaa) että ostaako se nyt vai ei.

No periaatteessa joo, mutta eihän sitä kukaan pysty valvomaan tuollaista kirppsimyyntiä. Itse pyrin myymään ekalle joka on kiinnostunut ja maksaa tai sitten sellaiselle joka tulee hakemaan tuotteen ja mun ei tartte lähtettää sitä postitse.

myyn sille joka nopeiten sanoo että ottaa HETI
en jää odottelemaan että kuvan saatuaan josko ehkä ottaisi

jos odottelee noita ehkä- tyyppejä voi tuote jäädä myymättä

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Silloin vähän harmittaa,jos tosiaan haluaisit tuotteen(siis omasta puolesta kun hitailee)

kiitos muuten kaupoista,mun tilinrokin oli oikea,joten raha tuli perille :D

Minä varmaan myisin vastausjärjestyksen sijaan ennemmin sellaiselle joka pääsee vaikka heti hakemaan tuotteen ja maksaa sen samalla, sen sijaan että tarviisi alkaa postittelemaan ja odottelemaan maksuja.

No se toinen on varmaan ehtinyt ensimmäisenä kuvanlähettämisen jälkeen sanoa, että ostaa sen tuotteen. Eli tavallaan oli kuitenkin ensimmäinen. Monethan voi pyytää niitä kuvia, mutta ei osta kuitenkaan, eihän niitä vastauksia voi jäädä odottelemaan jos joku sanoo haluavansa ostaa tuotteen.

No mulla on aika usein ilmoituksia tuolla duunin sisäisessä kirppiksellä ja kyllä siellä on tapana myydä ekalle joka soittaa tai laittaa viestiä sähköpostiin. Kuuluu hyviin tapoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
No mulla on aika usein ilmoituksia tuolla duunin sisäisessä kirppiksellä ja kyllä siellä on tapana myydä ekalle joka soittaa tai laittaa viestiä sähköpostiin. Kuuluu hyviin tapoihin.

Eri asia jos on duunin sisäisessä kirppiksessä, silloin toimitus ei ole ongelma. Mieluiten sitä myy sellaiselle joka tulee hakemaan tai itse voi viedä ja saa rahat heti.

Mä vähän ihmettelin kerran ku vastasin yhteen ilmoitukseen keskellä yötä n kymmenen minuuttia sen jälkeen ku ilmoitus oli pistetty... Ja sanoin ostavani heti, nyt, että laittaa vaa tilinumeronsa mulle... Niin olivat muka jo menneet jollekin toiselle :( Jotenkin vaikea uskoa. Muttajuu, möisin itsekin varmaan ensimmäiselle joka sanoo Ostan, en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja miikuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

kiitos muuten kaupoista,mun tilinrokin oli oikea,joten raha tuli perille :D

Hyvä että oikealle tilille.
Ja kiitos tyttären puolesta,oli oikein tyytyväinen tavaroihin.
Ja lupasin ilmoitella: poika sieltä tulossa olisi.
=)

Yhteistyössä