eikö näitä läskejä saa millään pois? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moni ongelmainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moni ongelmainen

Vieras
mä jo masennun kun ei tuu mitään muutosta mihinkään. Läskit on ja pysyy.

Itseasiassa koko elämä on päin helvettiä.

Meinasin avautua kaikesta tänne mutta sitten tajusin että niin moni asia on pielessä että tulis niin hurjan pitkä viesti ettei ketään kiinnosta/jaksa lukea sitä...

Tiedä oikein mistä aloittaisi...

Ensinäkin olen ruma ja kroppa hirveässä kunnossa. pituutta vaivaiset 158cm ja painoa 59kg. Vatsa roikkuu, takapuoli roikkuu joka paikka aivan kamalassa kunnossa. Minulla on myös tubulaariset rinnat.

Lisäksi olen varmasti jotenkin vajaa kun olen yhtä ja samaa ammattitutkintoa yrittänyt saada päätökseen jo 10-vuotta, tietty tuossa välissä ollut äitiyslomia ja hoitovapaita yhteensä 6v.

Lisäksi olen valinnut itselleni täysin epäsopivan ja ärsyttävän avopuolison jota tällä hetkellä inhoan enemmän kuin mitään muuta.

ja olen puhunut psykologille mutta ei se ole auttanut mitään...

Ota yksi ongelma ja ratko se pois, sitten otat seuraavan ongelman ja ratkot sen...
Yks juttu kerrallaan, niin vähitellen asiat paranee.

Koulutukseenhan et oo käyttäny kun 4 vuotta vasta. Tavallisesti opiskelut ottaa sen 4-5-vuotta ainakin. Ei tuo nyt toivotonta ole. Ota siitä ensimmäinen tavoite.

Mä olin 31 kun suoritin ammattitutkinnon. Olin ollut siihen asti kotona ilman ammattia hoitamassa peräjälkeen syntyneitä neljää lastani. Olin myös lihava. Nyt olen 36 ja laihtunut liikunnan ja terveellisemmän ruokavalion avulla ihannepainooni. Elän onnellista aikaa, enkä tunne olevani vanha alkuunkaan. Jatka psykologikäyntejä, kyllä ne ajan kanssa auttaa. :)

Niin ja töissä olen ehtinyt olla monta vuotta. Muistan itsekin sen epätoivon olon, jota joskus masennuksen hetkinä tunsin kotona olo vuosinani. Mikään ei innostanut ja tulevaisuus näytti isolta mustalta möykyltä. Koulutus oli mulle se avain uuteen elämään. Eli nyt vain laitat lapset hoitoon ja jatkat kouluasi. Olet sitäpaitsi vielä tosi nuori, sopeudut hyvin muiden opiskelijoiden joukkoon!

Yhteistyössä