Eikö muka selän takia sairaslomalla oleva saa käydä kävelylenkillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tajua

Vieras
Jäin viime viikolla sairaslomalle koska meni töissä selkä. Lääkäri sanoi, että pitää kävellä eikä saa jäädä makoilemaan. Olenkin siis tehnyt joka päivä lyhyitä kävelylenkkejä, kilsan pari. Käyn mieluiten kävelemässä pururadalla ja siellä olen käynyt muutaman kerran. Kävely on hidasta ja tönkköä, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa.

No eräänä päivänä tuolla pururadalla törmäsin työkaveriin joka ihmetteli miksi olen siellä kun olen kerran sairaslomalla. Sanoin, että selän takia olen sairaslomalla ja lääkäri käski kävellä ja että makoilu vain pahentaisi tilannetta. No eiköhän tämä työkaveri ole mennyt kertomaan esimiehelle, että näki mut lenkillä vaikka olen sairaslomalla. Esimies mulle soitti tuosta ja sanoi sanoneensa tuolle työkaverille, että mä en ole tehnyt mitään väärää.

Mä en tajua tuota työkaveria, että miksi piti mennä kantelemaan esimiehelle tuollaisesta vaikka mä sanoin sairasloman syyn ja että mun nimenomaan pitää kävellä! Selkä kun on paremmassa kunnossa niin aloitan työterveyden fyssarilla käynnit.

Jotkut ei ymmärrä mitä se on. Mulla on työperäinen selkäsairaus. Todettiin 30v. 37v. se alkoi pahenemaan. Kukaan ei tajunnut miten paljon se invalidisoi. Ja se kipu. On kamalaa kun menee välillä pahemmaksi.

No sulla on lääkärintodistus etc. niin eipä pitäisi olla mitään nokan koputtamista.

Itsekin selkävaivoista kärsineenä tiedän, että täysin paikalleen jääminen ei edistä toipumista.

Tsemppiä!

• Tykkää
Reactions: Mustakettu
No sulla on lääkärintodistus etc. niin eipä pitäisi olla mitään nokan koputtamista.

Itsekin selkävaivoista kärsineenä tiedän, että täysin paikalleen jääminen ei edistä toipumista.

Tsemppiä!
Kiitos.
Se vaikutti vain sairauslomaan. Pomot ja työkaverit eivät ymmärtäneet miten paha sairaus se on. Nyt opiskelen toisen ammatin koska en kykene tekemään entistä työtä enää.

Nimenomaan, selän kans ei jäädä makoilemaan! Sinähän teet oikein, kun kuntoutat itseäsi että palaat nopeammin työkuntoiseksi. Joillakin on tuo ihmeajatus, että kun ollaan sairaslomalla niin ei kuulu eikä näy, ja maattava sängyn pohjalla puolikuolleena. Liiku sinä vain ja anna muiden napista.

No näitä perseen nuolijoita riittää joka paikassa. Yleensä ovat tyhmiä.
Kuten tää sun työkaverisikin.
Mut mikä sai sut tänne aiheesta kirjoittamaan?
Kun asiassa ei lääkärin ja pomon osalta o ihmeellistä niin mitä välität jonkun työntekijän nillityksestä?

Jäin viime viikolla sairaslomalle koska meni töissä selkä. Lääkäri sanoi, että pitää kävellä eikä saa jäädä makoilemaan. Olenkin siis tehnyt joka päivä lyhyitä kävelylenkkejä, kilsan pari. Käyn mieluiten kävelemässä pururadalla ja siellä olen käynyt muutaman kerran. Kävely on hidasta ja tönkköä, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa.

No eräänä päivänä tuolla pururadalla törmäsin työkaveriin joka ihmetteli miksi olen siellä kun olen kerran sairaslomalla. Sanoin, että selän takia olen sairaslomalla ja lääkäri käski kävellä ja että makoilu vain pahentaisi tilannetta. No eiköhän tämä työkaveri ole mennyt kertomaan esimiehelle, että näki mut lenkillä vaikka olen sairaslomalla. Esimies mulle soitti tuosta ja sanoi sanoneensa tuolle työkaverille, että mä en ole tehnyt mitään väärää.

Mä en tajua tuota työkaveria, että miksi piti mennä kantelemaan esimiehelle tuollaisesta vaikka mä sanoin sairasloman syyn ja että mun nimenomaan pitää kävellä! Selkä kun on paremmassa kunnossa niin aloitan työterveyden fyssarilla käynnit.
Työkaveri on urpo. Selän kanssa asia on juuri niin, että liikkuminen on parasta hoitoa, jos vain liikkumaan pystyy. Toiset käyvät jopa fysioterapiassa ja siellä ei muuta tehdäkään kuin jumpata. Shock!

Yhteistyössä