Eikö muka puolen tunnin päivittäisestä reippaasta kävelylenkistä ole mitään hyötyä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietityttää

Vieras
Mä olen "harrastanut" noin puolen tunnin reippaita kävelylenkkejä jo monta vuotta lähes päivittäin.
Enenmpään en kertakaikkiaan yksin monen lapsen kanssa olevana pysty repimään aikaa ja olenkin aina luullut että tuo vanha "puoli tuntia päivässä" olisi hyvä.
Nyt tuolla jossain ketjussa luki, että laihtumisen tai painon ylläpitämisen kannalta ei puoli tuntia päivässä auta yhtään??
Luulisi sen olevan tyhjää parempi? Siis eikö vähäinenkin liikunta kuitenkin kuluta kaloreita?

Sitten vaikuttaa vielä se toinen asia, eli mitä syö. Jos syöt enemmän kuin kulutat, niin se ei laihduta. Mutta liikkuminen vaikka sen puolikin tuntia päivässä on varmasti parempi kun ei mitään. Nyt vaan mietit mitä suuhun pistät. Paljon vihanneksia, syö usein mutta vähän kerrallaan. Laatu ratkaisee. Juo paljon vettä.

Ja sitäpaitsi aina tuota liikuntaa ei kannata ajatella pelkästään painonhallinnassa. Myös kaikki se muu terveyshyöty mm. sydämeen ja verenkiertoon sekä tuohon päänuppiin. Eli todellakin ON hyötyä :)

Itse en käynnyt juur kun tunnin lenkillä ja hiukan jäi vaivaamaan, pidempään olis voinnu kävellä... Vaan onhan se kävely 5min. tai mikä vaan parempi kun sohvalla makaaminen:)

Puolen tunnin lähes päivittäisellä kävelylenkillä on selkeästi terveydellisiä vaikutuksia. Painon pudotukseen se ei ehkä ole kaikkein tehokkain liikuntamuoto, on sillä vaikutusta siihenkin. Jatka vain samaan malliin!

Alkuperäinen kirjoittaja Ellu:
Puolen tunnin lähes päivittäisellä kävelylenkillä on selkeästi terveydellisiä vaikutuksia. Painon pudotukseen se ei ehkä ole kaikkein tehokkain liikuntamuoto, on sillä vaikutusta siihenkin. Jatka vain samaan malliin!

Pienentää mm.aikuisiän diabetes-riskiä.

Yhteistyössä