Eikö mikään riitä..? (laihdutuksesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieraampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieraampi

Vieras
Alotin laihduttamaan tammikuun alussa. Painoa oli sillon noin 70kg ja bmi oli 25.1. Nyt, melkein 4kk myöhemmin painoa on 54kg ja bmi on 19.4. Jatkuvasti joku sanoo, että ei enää kiloakaan pois. En vaan voi sille mitään. Vaaka on koukuttanut mut ja tahdon siihen kokoajan toinen toistaan pienenpiä numeroita. Tiedän itsekin, että alkais riittään jo, tai itseasiassa olis riittäny jo 6 kg sitten. Millähän tästä pääsis eroon ja millä ihmeellä itsensä saa revittyä takaisin "normaaliin elämään" täältä kaloreiden ja vaa'an tuijoksen keskeltä?

Lopetat sen kalorien laskemisen, tai sitten lasket niitä niin, että opettelet syömään oikean määrän kaloreita.
Katselet itseäsi vähän aikaa noin ja mietit tarkkaan kannattaako jatkaa vai onko hyvä nyt.

Koita tehdä itsesi kanssa joku diili, jolla säilytät uudet terveet elämäntavat,mutta samalla mietit míten pystyt myös nauttimaan elämästä. Kirjaa vaikka ylös mitä saat tehdä ja syödä jne... Itse oon saanu itseni lähelle ihannepainoa pelkällä rahkan syömisellä, jolla oon korvannu jogurtit ja leivän, muuten ruokavalio on sama kuin ennen. Liikunnan määräkin on suunnilleen pysynyt samana.

Valitettavasti en osaa neuvoa ongelmassasi. Itse olen alkumetreillä laihdutuksen suhteen. Ja olisinkin sinulta kysynyt tosta zumbasta. Kiinteyttääkö/ muokkaako se oikeasti vartaloa kuten luvataan? Mihin kohtiin se eniten auttaa? Jalkoihin? Auttaako vartaloon? Aion ostaa tuon mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Kiitos jos viitsisit. =)

[QUOTE="Aija";26131298]Valitettavasti en osaa neuvoa ongelmassasi. Itse olen alkumetreillä laihdutuksen suhteen. Ja olisinkin sinulta kysynyt tosta zumbasta. Kiinteyttääkö/ muokkaako se oikeasti vartaloa kuten luvataan? Mihin kohtiin se eniten auttaa? Jalkoihin? Auttaako vartaloon? Aion ostaa tuon mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Kiitos jos viitsisit. =)[/QUOTE]

Mulla ainakin on eniten vaikuttanu selkään, kylkiin ja mahaan. Ihmeisiin tuokaan ei pysty. Raskauden jälkestä mahaa sillä lähin alunperin kiinteyttämään, lihakset olen sillä saanut, mutta etureppu ei oo hävinny. Kai se sit ajan kanssa. Riippuu ihan mitä zumbaa teet. Itselläni on absworkout, eli vatsalihastreeni, zumba cardio party, eli perus zumba ja zumba suculpt and tone, eli lihasmassa.

Täällä toinen samanlainen.

Olen laihduttanut suuren määrän hitaalla tahdilla viimeisen 3 vuoden aikana. Normaalipainoinen olen ollut jo pitkään, mutta alipainoisen raja ei ole vielä lähelläkään. Itsellänikin on lähes pakonomainen tarve laihduttaa vielä jäljellä olevat 4 kg.

Ympäristöltä tulee kommenttia koko ajan. Pitää lopettaa, olen ryppyinen naamasta, olen vanhentunut ulkonäöllisesti, jos palelen tai päätä särkee; johtuu laihdutuksesta, lopeta jo.
Mutta en ole vielä tyytyväinen. Mutta mikä tärkeintä itselleni, jaksan kaikkea paremmin, enkä ole koskaan ennen ollut näin hyväkuntoinen ja onnellinen "itsestäni"!

Hmm, mä kans haluan laihtua, vaikka kaikki sanoo, että ei tosiaan tarvi laihduttaa. Nyt oon sitten yrittäny pysyä pois vaa'alta ja ruvennu käymään kuntosalilla (plus vajaa tunnin kevyt lenkki per päivä), ja haen ennemmin just sitä kiinteyttä ku painon laskua. Ja varsinki nyt kun käy salilla, niin ei oikein enää voi sillain edes sitä vaakaa tuijottaa, koska painoo saattaa vaikka nousta kun tulee enemmän lihasmassaa, vaikka oikeasti housujen koko on tippunu tuumalla.

Yhteistyössä