Eikö lomarahaa maksetakaan automaattisesti loma-ajalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Olin 4kk osa-aikatyössä, ja viimeiset 9pvää siitä pidin vuosilomani. Noilta yhdeksältä päivältä sain loma-ajan palkan, eli siis puolet normaalista palkasta, ja lomarahaa ei ollenkaan. Johtuuko tämä nyt osa-aikatyöstä vai mistä, mun mies saa aina loma-ajalta täyden palkan ja ja loma-rahat lisäksi.. Tietääkö kukaan?

Jälkikäteen. Siis työsopimus oli tammikuun loppuun. Lomaa oli pidettävä viimeiset 9 pvää, ja noilta päiviltä sain siis puolikkaan palkan. kolmelta ekalta viikolta sain normaalin palkan. Mun miehen lomarahat on ollu aina sellasia "ylimääräisiä rahoja" ei palkkaa ollenkaan, siks mä tätä jäin nyt miettimään. Koska jos samalla logiikalla olis nyt menty mun kohdalla niin olisin saanu noilta lomapäiviltä kokonaisen palkan ja siihen lisäks 50% lomapäiven palkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Jälkikäteen. Siis työsopimus oli tammikuun loppuun. Lomaa oli pidettävä viimeiset 9 pvää, ja noilta päiviltä sain siis puolikkaan palkan. kolmelta ekalta viikolta sain normaalin palkan. Mun miehen lomarahat on ollu aina sellasia "ylimääräisiä rahoja" ei palkkaa ollenkaan, siks mä tätä jäin nyt miettimään. Koska jos samalla logiikalla olis nyt menty mun kohdalla niin olisin saanu noilta lomapäiviltä kokonaisen palkan ja siihen lisäks 50% lomapäiven palkasta.

Olen kanssasi samaa mieltä. Ne päiväthän on tienattuja vapaita. Soita palkanlaskijalle.

Alkuperäinen kirjoittaja TESSA:
Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:

Olen kanssasi samaa mieltä. Ne päiväthän on tienattuja vapaita. Soita palkanlaskijalle.

mun mielestä se menee myös näin.

Yhteistyössä