Eikö kukaan ulkoile lastensa kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä

Vieras
Kohta vuoden olen joka päivä ulkoillut lapseni kanssa "parhaimpina ulkoiluaikoina" lähipuistoissa ja muualla paikoissa, joissa luulisi lasten pyörivän. Ei ketään missään. Ei myöskään viikonloppuisin. Tänäänkin mahtava keli eikä puistossa eikä luistinradalla eikä jäällä hiihtämässä kuin yksi isä lapsineen. Tekis mieli mennä arkisin päiväkodin pihalle, kun siellä sentäs ulkoillaan....

Onko siis niin, että kotiäipät muhivat lapsineen sisällä? Tai sit meidän asuinalueella ja viereisellä ja sen viereisellä ei ole lisäkseni ketään äitiä kotosalla...

Moni naapuri varmaan luulee, ettei me ulkoilla koskaan, kun ollaan tosi harvoin tuossa leikkipihassa tai läheisissä puistoissa.

Me ulkoillaan muualla. Tänäänkin oltiin nelisen tuntia meren jäällä kävelemässä ja rannalla mäkeä laskemassa.

Liekö mammat roikkuu koneella päivät pitkät ;).

Itse ihmettelen samaa tyttäreni parhaan kaverin perheestä, kun he ovat ulkona vain kesäisin. Niiden lapsetkin haluavat aina olla sisällä ja oma tyttöreni on ihan murheissaan, kun kaveri ei edes upeimpina talvipäivinä halua leikkiä ulkona. Asumme alueella, jossa alkaa loistavat ulkoilualueet kotiovelta, on turvallista, on latuja, pulkkamäkiä, rajattomasti tilaa jne. En ymmärrä miksi vanhemmat ei kannusta lapsiaankaan ulkoilemaan vaikka itse haluaisivatkin homehtua sisälle :(.

Ja eipä muuten tuolla meidänkään lähimmällä luistinradalla ole koskaan tungosta ja ei varsinkaan pienempiä lapsia, jotka tarvitsevat vanhemman mukaan.

Ei ole ihme, että masentaa ja on ylipainoa. Ihmeellistä sohvaperunakansaa tässä maassa.

No mua nyt ei kiinnosta joka päivä ulkoilla jossain lähileikkipuistossa. Tehdään monesti kaverin kanssa niin, että mennään yhdessä yhteen isompaan puistoon. tai ulkoillaan omassa pihassa tai käydään lenkillä.

en todellakaan halua mennä lapseni kanssa ulos. en nauti siitä. mies hoitaa sen puolen. menen, jos on pakko eli mies työmatkalla tms.
vihaan puistoja yms paikkoja.
Ulkoilen kyllä itsekseni, mutta en lapseni kanssa. Onko pakko mennä istumaan hiekkalaatikolle muiden akkojen joukkoon hyi helvetti.
Jos on pojan kanssa pakko ulkoilla puitossa pahimpaan akka-aikaan niin pysyn kyllä omissa oloissa. Kotiäidit ovat pahinta mitä tiedän..........

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ihmettelevä:
Liekö mammat roikkuu koneella päivät pitkät ;).

Itse ihmettelen samaa tyttäreni parhaan kaverin perheestä, kun he ovat ulkona vain kesäisin. Niiden lapsetkin haluavat aina olla sisällä ja oma tyttöreni on ihan murheissaan, kun kaveri ei edes upeimpina talvipäivinä halua leikkiä ulkona. Asumme alueella, jossa alkaa loistavat ulkoilualueet kotiovelta, on turvallista, on latuja, pulkkamäkiä, rajattomasti tilaa jne. En ymmärrä miksi vanhemmat ei kannusta lapsiaankaan ulkoilemaan vaikka itse haluaisivatkin homehtua sisälle :(.

Ja eipä muuten tuolla meidänkään lähimmällä luistinradalla ole koskaan tungosta ja ei varsinkaan pienempiä lapsia, jotka tarvitsevat vanhemman mukaan.

Ei ole ihme, että masentaa ja on ylipainoa. Ihmeellistä sohvaperunakansaa tässä maassa.

Ja kaikki ovat kalpeita kuin haamut, ei tervettä väriä kasvoissa lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja irmeli:
en todellakaan halua mennä lapseni kanssa ulos. en nauti siitä. mies hoitaa sen puolen. menen, jos on pakko eli mies työmatkalla tms.
vihaan puistoja yms paikkoja.
Ulkoilen kyllä itsekseni, mutta en lapseni kanssa. Onko pakko mennä istumaan hiekkalaatikolle muiden akkojen joukkoon hyi helvetti.
Jos on pojan kanssa pakko ulkoilla puitossa pahimpaan akka-aikaan niin pysyn kyllä omissa oloissa. Kotiäidit ovat pahinta mitä tiedän..........

"en ulkoile, koska en nauti siitä" ...mitä v...ua? et varmaan vaihda vaippaakaan, koska et nauti siitä. ihme tyyppejä täällä.

kasvava lapsi tarttee väh. 2h liikuntaa päivässä. toivottavasti miehesi ehtii....

PS. lasten kanssa voi ulkolla muutenkin kuin puistoissa.

Kyllä ulkoilemme joka päivä. Tosin olemme aamu-unisia koko porukka, joten olemme ulkona yleensä n. klo: 10.-12.30, emme aamusta.
Illalla mies saattaa lähteä toistamiseen ulos lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Kyllä ulkoilemme joka päivä. Tosin olemme aamu-unisia koko porukka, joten olemme ulkona yleensä n. klo: 10.-12.30, emme aamusta.
Illalla mies saattaa lähteä toistamiseen ulos lasten kanssa.

Just näin jetsulleen.. PPh ym tekevät lähtöä kun me vasta tullaan leiksulle..

Mä oon jo vuosia ollut kotona lasten kanssa. ja lähestulkoon päivittäin meidän pihassa ulkoillaan... ja usein monta kertaa päivässä. Harmi vaan,että jälkikasvu on nyt kipeenä,ettei ulos päästä... tänäänki oli niin ihana ilma:)

Meillä ulkoillaan kahdesti päivässä (kesäaikaan useammin ja pitempään), ja samoja ongelmia. Puistoista löytyy kyllä jalanjälkiä, mutta ei seuraa kuin äärimmäisen harvoin.
Onneksi minulla on pari äitikaveria jotka ulkoilevat, heidän kanssaan on sovitettu päivärytmit yhteen jotta saamme seuraa toisistamme. :)

Meillä ulkoillaan 10-11.30 jonka jälkeen syömään ja päiväunia nukkuvat pihalle nukkumaan, ja 15-19 välillä ulkoillaan joko ennen tai jälkeen ruoan.

Joka päivä ulkoillaan lasten kanssa ainakin kerran ja yleensä aamupäivästä. Useimmiten tulee könyttyä tuohon lähipuistoon, jossa käy päivittäin lukuisia vanhempia ja perhepäivähoitajia.

Mun anoppila on Porvoossa ja siellä ollaan useasti niin viikolla kuin viikonloppuisin ja ulkoillaan normaaliin tapaan aamupäivästä. Monissa puistoissa ollaan käyty ja ne ammottavat joka kerta tyhjyyttään :| Iltapäivällä sama juttu...

Se on totta että jos oot töissä niin et kerkeä ulkoilemaan 4 h päivässä, mutta viikonloppuisin me ollaan parisen tuntia helposti kävelyllä ja ulkoilemassa. ja lapsi vielä nukkuu kahdet päikkärit ulkona.

Yhteistyössä