Eikö kukaan ole jälkikäteen ottanut puolta asuntolainasta itselleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siiri

Vieras
Eli tilanne siis se, että mies ostanut ennen yhdessäoloamme tämän asunnon itselleen, nyt olemma avioliitossa ja haluan lainasta ja asunnosta puolet nimiini, koska yhdessä sitä myös lyhennämme.
Olemme aloittamassa remonttia johon tarvimme lisälainan eli siinäkin syy, että meitä pitää olla kaksi, kun miehen takaus ei yksinään enää riitä lisälainalle, enkä yksin saisi remonttilainaa asunnolle jota en edes omista. Help!

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Eli tilanne siis se, että mies ostanut ennen yhdessäoloamme tämän asunnon itselleen, nyt olemma avioliitossa ja haluan lainasta ja asunnosta puolet nimiini, koska yhdessä sitä myös lyhennämme.
Olemme aloittamassa remonttia johon tarvimme lisälainan eli siinäkin syy, että meitä pitää olla kaksi, kun miehen takaus ei yksinään enää riitä lisälainalle, enkä yksin saisi remonttilainaa asunnolle jota en edes omista. Help!

Mulla on ystävä, joka muutti miehensä kanssa yhteen sen jälkeen ku mies oli jo asuntonsa ostanut. Puolittivat lainansa. Eli onnistuu kyllä ja on järkevää!

Alkuperäinen kirjoittaja Pink Poodle:
Meillä on laina puolitettu mutta omistuksen puolitus vaatisi joitain lisäjuttuja ja olisi kallista, mutta toisaalta avioliitossahan kaikki on yhteistä.

näin meilläkin, eli papereissa mulla on pelkkää lainaa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja nora:
Meillä on laina puolitettu mutta omistuksen puolitus vaatisi joitain lisäjuttuja ja olisi kallista, mutta toisaalta avioliitossahan kaikki on yhteistä.

näin meilläkin, eli papereissa mulla on pelkkää lainaa... :)

Miten se noin onnistuu? Mikä sen lainan takaus sitten on?

Itse asiassa omaisuus ei muutu yhteiseksi vaikka mennään naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

No käytännössä kuitenkin erotilanteessa saisin puolet =)

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

No käytännössä kuitenkin erotilanteessa saisin puolet =)

Totta paitsi jos on avioehto. Silloin omistussuhteilla on väliä.

Yhteistyössä