Eikö eteläsuomalaiset käy sekasaunassa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "näin meillä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"näin meillä"

Vieras
Oli uusi tuttavaperhe viikonloppuna kylässä, ja jäi saunominen mietittymään....Miehet menivät edeltä saunaan ja minä tietysti perässä. Ensin tuttavaperheen mies kattoi silmät suurina, kun minä mennä paukautan lauteille ukkojen väliin..Seuraavaksi tulee tuttavaperheen nainen ja kirkaisee, kun luuli miesten poistuneen jo saunasta. Jäi mietittymään..Nainen poistui sitten ja minä miesten kanssa saunoin.

No, kyllä me ainakin voidaan käydä. Usein toki jos tilanne tuollainen niin mennään eri vuoroissa, mutta ei niinkään sen "häveliäisyyden" takia, vaan ihan juttelun/juoruilun.
Ja helsingissä siis asun.

En jaksa uskoa, että liittyy eteläsuomalaisuuteen mitenkään.
Minä oon pohjosemmasta eikä ollut sekasaunomisesta mitään kokemuksia ennen kuin muutin etelään. Hyvin opin ja meni tavat perille :D

Sen verran oon ympärilleni katsonut, että sekasaunominen ei ole kaikille hirveen luontevaa. Jos asiaa ei ole varmistettu, niin ymmärrän siitä kysyä tai toisinaan sekasaunomatta ihan kysymättäkin. Onko ap nyt ihan tosissaan, ettei hän tiennyt etteivät kaikki ihmiset luontevasti sekasauno? Yleensä tämä selvitetään ennen ekaa yhteistä saunaa ;)

Yhteistyössä