Eikä, mä en ala! (urputusta koulun joulujuhlasta )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Tuli viesti koulusta; 1-3 luokkalaisten joulujuhla on keskiviikkona klo 17.30 -18.30, sen päälle kahvitus. 4 -6 luokkalaisten juhla alkaa kahvituksella 19.15, itse juhlaohjelma alkaa 20.00 ja jatkuu 21.00 asti.
Mulla on lapset ykkösellä ja nelosella joten tänä vuonna minun (ja monen muun vanhemman) on oltava koko ilta koululla ja juotava kahvia 18.30 - 20.00. Tulee pitkä ilta...... ja lapsilla koulua seuraavana päivänä.

Ja minä kun olin niin tyytyväinen siihen että tänä vuonna lapset ovat samassa koulussa ja heillä on samat juhla-ajat ja -päivät.

Kyllä mä tiedän että tuli tilasta puutetta kun yhdistivät kaksi koulua, ja ymmärrän järjestelyn logiikan mutta...... olisivat pyytäneet isovanhempia tms jäämään pois, niin ei tulis niin tungosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
No sittenhän sen ykkösluokkalaisen täytyy jäädä sinne nelosluokkalaisen juhlaan tai hankkiutua yksin kotiin?

Jos mä sinne jään niin kuopus jää mun seuraksi tottakai, mutta mietin tässä vaihtoehtoja. Jos pyytäisin mun vanhinta tytärtä tulemaan ennen kahdeksaa pojan juhliin, ja lähtisin itse kotiin kuopuksen kanssa ja hakisin sitten yhdeksältä.

meillä oli aikoinaan ala-asteella tosi pieni juhlasali ja sillon oli ihan määrätty tietty määrä vieraita/lapsi, jotka sai juhlaan tulla. koko koulu sai näin pitää juhlansa samaan aikaan.

meillä muuten naapurin rouva joutuu ison lapsilaumansa kanssa viettämään koululla/eskarilla ens viikon perjantaina 7.45-10.30. kun just kahet juhlat tolleen peräkkäin. ja paljon pieniä lapsia heillä, yksi ihan pikkuvauvakin.

ni miks pitää raahata koko suku sinne. meillä oli kans että vanhemmat msai tulla. silti oli monta fafaa ja mummoa yleisössä. en ymmärrä! jompikumpi mun mielestä riittää... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
meillä oli aikoinaan ala-asteella tosi pieni juhlasali ja sillon oli ihan määrätty tietty määrä vieraita/lapsi, jotka sai juhlaan tulla. koko koulu sai näin pitää juhlansa samaan aikaan.

Tuo onkin fiksumpi järjestely, mitä ihmettä mä keksin lasten kanssa sillä aikaa kun on tuo kahvitus? Puolitoista tuntia luppoaikaa. Ykkösluokkalaisen juhlalla on nyt selvä prioriteetti, toisen voin jättää väliin. Mutta enhän voi jättää poikaakaan yksin koululle ja häippästä, ei hänelläkään ole mitään tekemistä siellä ennenkuin ohjelmansa alkaa. Ja tulee turhaa ajoa edestakaisin.

Yhteistyössä