Eihän Oulu edes ole Pohjois-Suomea. Rovanieemllä tuuli, mutta ei myrskynnyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa se jako mennä niin, että Oulun seutu on pohjoissuomea ja sitten kun mennään ylemmäs niin ollaan Lapissa. Lappihan ei etelän ihmisten mielestä ole edes suomea, vaan Lappi. Itse asun Rovaniemen pohjois puolella.

Itse olen Kuusamon pohjoispuolelta kotoisin ja asun tällä hetkellä Oulun lähellä. Ja lasken itseni edelleen pohjois-suomessa asuvaksi! Voin sanoa jopa Raahessa käydessäni miehen kotipaikalla olevani pohjois-suomessa

[QUOTE="vieras";29092279]Rollo kyllä tietää totuuden ja kertoo sen muillekin. Vaikkei kysyttäisikään.[/QUOTE]

Näimpä. Voidaan ottaa käyttöön käsite: Rollon totuus :D

ouluhan kuuluu pohjois-pohjanmaahan, kuten Rovaniemikin on joskus aikoinaan kuulunut.
monihan sanoo että Oulu on Lappia, kuluhan se Lapin uutisiinkin, vaikka Oulu eiole lähelläkään Lappia. Hassua et viralisesti Tornio kuuluu Lappiin, mutta Kuusamo kuuluu Kainuuseen, vaikka ovat ihan yhtä korkealla. Ja taas mun mielestä Kuusamo on enemmän Lappia kuin Tornio

ouluhan kuuluu pohjois-pohjanmaahan, kuten Rovaniemikin on joskus aikoinaan kuulunut.
monihan sanoo että Oulu on Lappia, kuluhan se Lapin uutisiinkin, vaikka Oulu eiole lähelläkään Lappia. Hassua et viralisesti Tornio kuuluu Lappiin, mutta Kuusamo kuuluu Kainuuseen, vaikka ovat ihan yhtä korkealla. Ja taas mun mielestä Kuusamo on enemmän Lappia kuin Tornio

Sekoitat nyt(kin) käsitteet, Pohjois-Suomi ja Lappi eivät ole sama asia.

Joo ja Pohjois-Pohjanmaa kuuluu Pohjois-Suomeen

Suomen keskipiste on jossain Oulun eteläpuolella (joku palstalainen muistaa varmasti tarkasti paikkakunnan), joten kyllä se Oulu vaan on enemmän Pohjois- kuin Etelä-Suomea.

Seuraavaksi voitaisiin pohtia, onko Oulu Itä- vai Länsi-Suomea ja millä perusteella on itää tai länttä....

Avaan pelin väittämällä, että Helsingistä katsottuna Oulu on idässä :)

Tuota noin.... vetää sanattomaksi. Ilmansuunnat ja paikkakuntien sijainti kartalla ovat eri asia kuin maakunnat (ja entiset ja/tai nykyiset läänit) ja niiden nimet.

300px-Northern_Finland.svg.png

:laugh: äitis kuulu kainuuseen

• Tykkää
Reactions: fortunate

Yhteistyössä