Eihän minun tarvitse päästää äitini koira meille, jos en tahdo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli yllättäin ohikulkumatkalla käymään ja kun huomasin, että hänellä on koira mukana niin pyysin, jos jättää sen autoon tai laittaa meidän koiran pihahihnaan sen. Jätti autoon, mutta ensin väitti ettei voi jättää, koska se vaan haukkuu.

En tahdo kuitenkaan ahdistaa ja stressata meidän melkein 13v koiravanhusta, joka ei yhtään tykkää äitini koirasta eikä muutenkaan tahdo koiria omaan kotiinsa. Ja olin juuri saanut lattiatkin pestyä niin siinäkin oli jo omassa mielessäni syytä tarpeeksi, mutta painavin syy tietysti tuo oman koirani ahdistus.

Mutta äitini vielä vittuili asiasta tehden selväksi ettei tykännyt ja "lauloi" meidän koiralle moneen otteeseen sitä laulua missä on jotain "typerä piski joka murisi mulle..."

Ei tartte... Mutta mikä sun koiralla oikein on, jos se ei tule muiden koirien kanssa ollenkaan toimeen? Eikö kannattas mieluummin opettaa ja totuttaa sitä? Vähän hankalaa, jos äitisi ei voi koiransa kanssa pistäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24899958:
Ei tartte... Mutta mikä sun koiralla oikein on, jos se ei tule muiden koirien kanssa ollenkaan toimeen? Eikö kannattas mieluummin opettaa ja totuttaa sitä? Vähän hankalaa, jos äitisi ei voi koiransa kanssa pistäytyä.

Eiköhän 13-vuotias koira saa jo rauhassa olla sellainen kuin on.

Ei mun koiralle "mikään ole". Se ei vain koskaan ole tykännyt, jos toinen koira on kovin yli-innokas eikä anna tutustumiselle tilaa vaan on heti ns. suussa into pinkeenä touhuamassa, että kavereitahan me oltiin eiks jee. Isot koirat on yleensä aina ihan ok ja niitä on ollut ihan kavereinakin naapurien koirissa. Koiraa ei siis ole pidetty niin, että ei olisi saanut mahdollisuutta oppia, mutta on vain aina itse ollut yltiörauhallinen niin sähköjänikset tai vähän sinne päinkin niin on hälle kauhistus. ETENKIN koiran omassa kodissa. Lenkillä ne voi jättää huomiotta.

Ennen en niin välittänyt vaan päästin mm. äitini koiran meille ja siskoni koirankin, mutta nyt kun koiralla on noin paljon ikää niin en tahdo enää ylimääräistä stressiä. Eikä äitini poikkeile koiransa kanssa täällä,nyt se oli poikkeukselliesti jostain syystä mukana.

Ja korostan siis, että koirani ei tee mitään toisille koirille. On vaan selvästi ahdistunut ja stressaantunut. Tuskin sinäkään tahdot teidän sohvalle istumaan ketään, joka sinua suunnattomasti ahdistaa?

• Tykkää
Reactions: kampanisu

miksi koiran pitäs päästää omalle alueellensa toinen koira?? :O meillä on ollu 5 koiraa parhaillaan, nyt vain 3. eikä nuita parane yhtäaikaa sisälel tuua tai samhaan häkhiin laittaa ulkona. vierekkäin menevät hienosti, ei samassa.

Ei tarvitse koiravanhusta enää "totuttaa" mihinkään uuteen vaan antaa olla juuri sellainen kuin on.

Ja ap:lle, ei tarvitse päästää vaan koiravanhusta täytyy kunnioittaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24900052:
No hui, ei kuulosta miltään mukavilta koirilta.

on ne. mutta raatoja tulis jos samhaan pistäis :) lenkille voi viä yhtäaikaa ei mitään ongelmaa mutat ei samaan häkkiin yms yhtäaikaa. son oma tila silel koiralle. kyseessä ei ole mitään pikkutipsuja...

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24900063:
Mun mielestä kuulostaa vaan aika hurjalle. Onko niiitä koulutettu ollenkaan?

Niin mustakin kuulostaa aika erikoiselta. Koira kumminkin on laumaeläin, ja mä ainakin ajattelen että meidän koti on ensijaisesti mun ja miehen reviiriä, koiran pitää siellä tehdä niinkuin me halutaan, ja hyväksyä vaikka toinen koira jos me hyväksytään se reviirillemme.

Niin mustakin kuulostaa aika erikoiselta. Koira kumminkin on laumaeläin, ja mä ainakin ajattelen että meidän koti on ensijaisesti mun ja miehen reviiriä, koiran pitää siellä tehdä niinkuin me halutaan, ja hyväksyä vaikka toinen koira jos me hyväksytään se reviirillemme.

en tiä kyllä yhtään koiraa joka ihan mukisematta antaise toisen koiran tulla omaan häkkiinsä ku sielä on luita :O kavereista 1/20 ei ole koiraa muila on.

en tiä kyllä yhtään koiraa joka ihan mukisematta antaise toisen koiran tulla omaan häkkiinsä ku sielä on luita :O kavereista 1/20 ei ole koiraa muila on.

Meidän koirilla saa olla luut pitkin ja poikin lattioita, eikä mitään ongelmia. Ne antaa toisilleen ruoka-, nukkuma- ja paskarauhan.

Mutta tiedän kylllä moniakin tapauksia, missä saman perheen narttukoirat eivät tule toimeen ollenkaan. Silloin ne pitää pitää erillään tai etsiä toiselle uusi koti.

[QUOTE="alkup";24900099]Hih.. Tämä meidän koiravanhus on tipsu. :)[/QUOTE]

:D näilä taitaa isoimmalla olla pää tipsun kokonen :D

oma "lauma" mennee lenkillä yhessä, sisällä yhessä mutta samhaan häkhiin ei voi laittaa. kyseessä siis ulko häkit.

No mä nyt en ymmärrä alkuunsa tuollaista koirien pillien mukaan tanssimista. Ettäkö edes omat koirat ei pysty oleen samassa tilassa.... voi jestas.

Mutta jos teidän koira on oikeasti sairas tai erittäin vanhuuden väsynyt niin sen voin ymmärtää, tosin olisin sitten vaan laittanut vanhuksen vaikka makkariin nukkumaan, koska en tosiaan pidä siitä että koiria jätetään autoon yksin.

Jos ja kun anoppi tulee meille koiran kanssa, niin koira saa jäädä ulos. Jos on ihan kamala ilma, koira saa tulla tuulikaappiin, mutta ei senttiäkään pidemmälle.

Mä en pidä koirista, mä pelkään niitä ja mieheni on allerginen. Mä olen päättänyt, ettei mun tarvii huolia koiraa kotiini, edes käymään. Nykyään jo kirjastoissa on koiria, ja jopa kauppaan ja bussiin tuodaan välillä, minta ihmiset on nykyään todella, todella ajattelemattomia. Se että piskit lisääntyy ei tarkoita, että niittten "oikeudet" jotenkin lisääntyisi.

Niistä on riesaa, eikä niitä vaan voi tuoda mihin lystää, ja jos ei sitä käsitä ei pidä ottaa eläintä!

Yhteistyössä