mulla oli lapsi aikanaan pph:lla hoidossa. tää hoitaja asu meidän lähellä mutta mun työpaikka oli toisella paikkakunnalla, josta tullessa matkan varrella oli kaupat (matkaa kaupoiltakin kotiin ja hoitopaikkaan vielä reilu 10 km). hoitajan kans oli sovittu että jos joskus on tarvis töistä tullessa käydä kaupassa ennen hoidosta hakemista, voin käydä rauhassa kaupassa. ja näin joskus sitten teinkin, yleensä siltikin vielä soitin hoitajalle että meen käymään samalla kaupassa että onko hoitajalla itsellään menoa jonnekin vai voiko xxxx olla sen aikaa siellä ja että tuun suoraan kaupasta hakemaan lapseni. lapsi kun ei ollut siellä koko päivää vaan isä vei iltavuoroon mennessään lapsen hoitoon ja minä hain.
ja kun nyt joku sanoo heti että eikö se isä voinu käydä kaupassa ennen töihin menoaan, niin sanon siihen että joo joskus kävikin, mutta aina se ei ollut mahdollista. ja kauppareissut pyrittiin järjestämään niin ettei ainakaan hoitaja joiudu odottelemaan , mutta poikkeuspäiviäkin oli, niin kuin varmaan jokaisella on. ja vapaapäivät meillä oli silloin pääsääntöisesti viikonloppuisin. paitsi pekkaspäivät (teollisuudessa oltiin silloin töissä kumpikin) ja pekkaspäivinä lapsi ei ollut hoidossa. hoitajalle ilmoitettiin aina hyvissä ajoin milloin näitä vapaapäiviä meille sattui. yleensä näm pekkaset olivat joko maanantaina tai perjantaina eli lapsi sai pitkän vapaan viikonlopun samoin toinen vanhempi.