EIHÄN VAPAAPÄIVÄNÄ VIEDÄ LAPSIA HOITOON!!!!!

• Viestiketjun aloittaja fii
  • Ensimmäinen viesti
fii
Mikä teitä nykyajan äitejä vaivaa,HOITO tarkoittaa sitä että lapsi on sielä sen aikaa kun olet työssä,ei sitä että kipaiset vielä kauppaan tai kotiin suihkuun ja sitten vasta haet lapsen hoidosta,puhumattakaan että veisit vielä vapaapäivänäsikin!!

Keittiönoita
Noin oli ennen. Nykyisin lapset saavat olla päiväkodissa, vaikkei vanhemmat olisi edes töissä. Ja musta se on kyllä hyvä, ettei tarvitse tarhapäivästä väsyneen lapsen kanssa lähteä kauppaan vaan voi hoitaa kauppareissun työmatkalla ja hakea lapsen vasta sitten päiväkodista. Toisin oli silloin, kun omat lapseni olivat päiväkodissa.

vieras
Mut tuota en todellakaan tajua että jos ei päivät täyty niin viedään sitten vaikka vapaanakin...Eli ei riitä että vanhemmat ovat poissa lasten elämästä työn ajan vaan myös vapaanakin,kerran siitä on maksettu... Voi huh :(

Ja varmasti käyn kaupassa ennen lapsen hakemista jos on tarves. Ihan vaa siksi, että asumme maalla ja lapsi kodin lähellä hoidossa ja kauppa taas siellä taajamassa eli työpaikan lähellä. Ei ole kenenkään edunmukaista ajella edessuntakas.

Ei näihin muutenkaan ole mitään yhtä oikeaa tapaa toimia. Se nyt vaan on niin, että se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä toimi toisessa perheessä lainkaan!

En vieny vapaapäivänä hoitoon.
Tulikin mieleen tosta kun menin kerran hakemaan tyttöä hirmu kiireellä että ehdin sit parturiin. Hoitaja sano että oisit vaan käyny parturissa ja hakenu tytön vasta sen jälkeen, et niinhän ne tekee muutkin. No ei kyllä tullu mieleenkään...

narsku
jos itse maksaa omasta palkastaan hoitomaksut 20päivältä, niin itse pitäisin sitä lasta siellä tarhassa sen 20 päivää!

Se mistä maksetaan, on saatava myös vastinetta.

Ja onhan se hyvä käydä itse ekana kaupassa ja vaikkapa sitten suihkussakin ennen lapsen kotiinhakemista, niin molemmat (äiti ja lapsi) ovat paljon iloisempia, kun ei heti tarvitse kauppaan raahautua yhdessä.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eiköhän sen kauppareissunkin voi ajoittaa ihan muuhun ajankohtaan kuin työpäivän päätteeksi...
No mä kyllä käyn mieluummin kaupassa siinä samalla reissulla kuin tulen ensin kotiin ja lähden sitten erikseen kauppaan.

vierastaa
No eiköhän sen kauppareissunkin voi ajoittaa ihan muuhun ajankohtaan kuin työpäivän päätteeksi...
Mun äiti kyllä hoiti aina ostokset ennen kuin haki hoidosta -oli nimittäin kaupassa töissä ;) ja työajan ulkopuolella ne kaupan työntekijöidenkin pitää hoitaa.

jsjsjsj
No ei todellakaan ole tarkoitus raahata pokea omalla vapaa päivällä hoitoon...hehehhe... ne onkin lauantai ja sunnuntai. Mut jos viikolle sattuu joku vapaa esim. vuosiloma niin en siltikään vie hoitoon. Nyt ku sain saikkua flunssan johdosta niin hain pojan kesken päivää pois hoidosta ja enkä vieny sitä saikun aikana hoitoon.

Maksan hoidosta 200 euroa /kk ja en ajattele että hoidossa koko rahan edestä. Kaupassa käynnitkin hoidan poken kans.... siinähän hääkin sit jotain oppii...

Keittiönoita
No en enää ihmettelekään kun hoitolapsien päivät venyvät pitkiksi tätä ketjua lukiessani...Huhhuh!!!
Mä olen kyllä aika varma, että mun lapseni olisivat aikoinaan viihtyneet paremmin puoli tuntia siellä tarhan pihalla leikkimässä kuin sen aikaa kauppareissulla. Varsinkin talvella, kun oli paljon vaatetta päällä ja kaupassa alkoi sitten lapselle tulla kuuma vaikka miten koitti niitä vaatteita aukoa. Mutta mun lapset siis sitä ikäluokkaa, että lapset haettiin ensin tarhasta ja sitten vasta mentiin kauppaan.

Mä en ymmärrä miksi työssäkäyvän äidin pitäisi ihan jokaikisenä vapaapäivänään pitää lapset kotona, kun taas lapsi, jonka molemmatkin vanhemmat voi olla kotona esim. työttömänä, saadaan luvan kanssa viedä joka päivä hoitoon.

Siis jos käyt työssä niin et periaatteessa voi arkivapaana hoitaa virasto-tms. asioita ilman lapsia. Kaikki lääkärit, kampaamot, hammaslääkärit, kelat jne. ei muuta kun sinne vaan lapsen kanssa. Paljon on yksinhuoltajia eikä läheskään kaikilla ole tukiverkkoa lähistöllä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuire:
Mä en ymmärrä miksi työssäkäyvän äidin pitäisi ihan jokaikisenä vapaapäivänään pitää lapset kotona, kun taas lapsi, jonka molemmatkin vanhemmat voi olla kotona esim. työttömänä, saadaan luvan kanssa viedä joka päivä hoitoon.

Siis jos käyt työssä niin et periaatteessa voi arkivapaana hoitaa virasto-tms. asioita ilman lapsia. Kaikki lääkärit, kampaamot, hammaslääkärit, kelat jne. ei muuta kun sinne vaan lapsen kanssa. Paljon on yksinhuoltajia eikä läheskään kaikilla ole tukiverkkoa lähistöllä.
Eihän tämä onnistu kotiäideiltäkään jotka sitä virastovapaata tarvittisivat vielä enemmän kuin työssäkäyvät!!!

vieras
mulla oli lapsi aikanaan pph:lla hoidossa. tää hoitaja asu meidän lähellä mutta mun työpaikka oli toisella paikkakunnalla, josta tullessa matkan varrella oli kaupat (matkaa kaupoiltakin kotiin ja hoitopaikkaan vielä reilu 10 km). hoitajan kans oli sovittu että jos joskus on tarvis töistä tullessa käydä kaupassa ennen hoidosta hakemista, voin käydä rauhassa kaupassa. ja näin joskus sitten teinkin, yleensä siltikin vielä soitin hoitajalle että meen käymään samalla kaupassa että onko hoitajalla itsellään menoa jonnekin vai voiko xxxx olla sen aikaa siellä ja että tuun suoraan kaupasta hakemaan lapseni. lapsi kun ei ollut siellä koko päivää vaan isä vei iltavuoroon mennessään lapsen hoitoon ja minä hain.
ja kun nyt joku sanoo heti että eikö se isä voinu käydä kaupassa ennen töihin menoaan, niin sanon siihen että joo joskus kävikin, mutta aina se ei ollut mahdollista. ja kauppareissut pyrittiin järjestämään niin ettei ainakaan hoitaja joiudu odottelemaan , mutta poikkeuspäiviäkin oli, niin kuin varmaan jokaisella on. ja vapaapäivät meillä oli silloin pääsääntöisesti viikonloppuisin. paitsi pekkaspäivät (teollisuudessa oltiin silloin töissä kumpikin) ja pekkaspäivinä lapsi ei ollut hoidossa. hoitajalle ilmoitettiin aina hyvissä ajoin milloin näitä vapaapäiviä meille sattui. yleensä näm pekkaset olivat joko maanantaina tai perjantaina eli lapsi sai pitkän vapaan viikonlopun samoin toinen vanhempi.

marjo
Alkuperäinen kirjoittaja fii:
Mikä teitä nykyajan äitejä vaivaa,HOITO tarkoittaa sitä että lapsi on sielä sen aikaa kun olet työssä,ei sitä että kipaiset vielä kauppaan tai kotiin suihkuun ja sitten vasta haet lapsen hoidosta,puhumattakaan että veisit vielä vapaapäivänäsikin!!
mitä jos kuule huolehtisit ihan vain vaikka omista asioistasi?

Alkuperäinen kirjoittaja tuire:

Eihän tämä onnistu kotiäideiltäkään jotka sitä virastovapaata tarvittisivat vielä enemmän kuin työssäkäyvät!!!
Mutta kotiäitikin voi hakea lapsensa päivähoitoon ja käydä asioilla sillä aikaa.

Tämä on aina varma aihe saada riita aikaan, mutta nyt ei ole tarkoitus haastaa riitaa.

Mä olen vaan sitä mieltä että joskus, huomaa joskus!, on lapsen parempi olla hoidossa kun kotona, vaikka toinen tai molemmatkin vanhemmat olisi kotosalla.
Ja kun he saavat viedä lapsensa hoitoon, vaikka ovat kotona, mutta työssä käyvä äiti ei saisi edes joskus vapaapäivänään viedä hoitoon, tai käydä kaupassa ennen lasten hakua. Se on mielestäni väärin.

Meillä maksetaan joka tapauksessa koko kuusta eli toki vien, mutta haen aikaisemmin. Nytkin olen kotona kuopuksen kanssa ja esikoinen päiväkodissa. Mutta siihen toki syynsä miksi vein. Vilkas lapsi ja tykkää olla pihalla, kotona ei olisi päässyt ulos ollenkaan kun en kuumeista lasta ulos vie. Johan olis hyppinyt seinille kotona. Ei kavereita eikä tekemistä. :) Ja lähti aamusta hyvin mielin päiväkotiin. :)

Yhteistyössä