Ei ylitsepääsemätön, mutta ikuisesti jäljen jättävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämäntähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämäntähti

Vieras
keskenmeno.

Viikon päästä olisi jännittävät oltavat, esikoisen laskettu aika jos kaikki olisi mennyt hyvin. Ensimmäinen keskenmenoni tapahtui tammikuussa 2013. Se oli vaikea paikka. Fyysisesti helppo spontaani keskenmeno, mutta henkisesti kaikkea muuta.

Ja taas mentiin... toukokuussa pärähti selvä plussa raskaustestiin. Kesäkuun alussa yksityiselle ultraan, kaksoisraskaus, wau, ihanaa! Uskalsin olla todella innoissani koska kahden peräkkäisen keskenmenon riski on niin pieni. Kunnes viikon päästä ultrasta minut valtasi samanlainen tunne kuin ennen ensimmäistä keskenmenoa, tiedän tämä menee kesken. Pääsin nopeasti ultraan julkiselle ja niinhän siinä kävi - todettiin tuulimunaraskaus jonka seurauksena lääkkeellinen keskeytys. Sekin fyysisesti helppo, mutta kyllä nämä kaksi keskenmenoa puolen vuoden sisällä painaa mieltä alas aika ajoin.

Viikonloppuna ovulaatiotesti näytti hymynaamaa.. jännityksellä siis kaksi viikkoa eteenpäin. Uusi raskaus pelottaa entistä enemmän ja suhtautuminen siihen oikeastaan on, että "kesken se menee kuitenkin". Vaikea saada itsensä ajattelemaan muutenkaan.

Mielelläni lukisin kokemuksia muiden keskenmenoista ja ylipääsemisestä. Kuten otsikkokin sanoo niin ei se ylitsepääsemätön ole, mutta ikuisesti jättää jäljen.

Halaus sinulle... uskon todella ettei ole helppoja juttuja ja jättää kyllä sydämeen jäljet. Minulla on ollut yksi keskenmeno, mutta siitä on jo paljon aikaa. Meillä oli siskon kanssa lasketut ajat viikon välein, ensin meni mulla kesken rv 13 ja siskolla heti perään. Esikoinen oli silloin vasta 8 kk eli vauva, mutta oli kyllä suru menetetystä. Sittemmin olen saanu viisi lasta ja kaikki on mennyt hyvin. Minä toivon että sinullakkin kävisi niin että saisit kokea että kaikki menee hyvin! :) Jaksamisia ja valoisaa mieltä sulle!

Mie sain kolme keskenmenoa kolmannen ja neljännen lapsen välissä, neljännen lapsen odotuksen alkuvaiheessakin vuosin verta ihan holvaamalla ja hyytymiäkin tuli, joten olin varma että kesken meni. Voin sanoa että oli rankkaa aikaa ja syytin itseäni pitkään noista keskenmenoista. Neljäs lapsi kuitenkin syntyi terveenä rv 38 joten siltä osin kaikki hyvin, mutta jäljen se tosiaan jättää. Toivottavasti tekin saatte pikkuisen vielä - raskaus ei välttämättä ole helppo vaikka jatkuisikin, henkisesti.

Tiedoksi vieraalle, että kyseessä oli yksityisellä varhaisultra jossa näkyi kaksi raskausonteloa, mutta ei vielä erotettu sikiöitä. Julkisen ultrassa näkyi edelleen kaksi raskausonteloa, mutta vain toisessa oli pientä kasvua, mutta ei mitenkään vastannut viikkoja ja todettiin näin ollen tuulimunaksi.

En tosiaan ole mikään idiootti joka keksii päästään tällaisia asioita vaan kerron asiat niin kuin ne on lääkäri minulle selittänyt.

Ja tekeekö se asiasta jotenkin helpomman vaikka kyseessä ei olisi ollutkaan kaksoisraskaus?? Voisitte jättää nämä älyttömät pahan mielen kommentit ihan omaan tietoonne! Tänne koskaan viitsi kirjoitella kun aina löytyy näitä älypäitä jotka pilaavat keskustelun kuin keskustelun.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämäntähti;28820616:
Ja tekeekö se asiasta jotenkin helpomman vaikka kyseessä ei olisi ollutkaan kaksoisraskaus?? Voisitte jättää nämä älyttömät pahan mielen kommentit ihan omaan tietoonne! Tänne koskaan viitsi kirjoitella kun aina löytyy näitä älypäitä jotka pilaavat keskustelun kuin keskustelun.

Varmaan ymmärsivät väärin sen mitä kirjoitit. Jos yksityisellä ultrassa on todettu kaksosraskaus, niin lukija olettaa että on löydetty kaksi sykettä.

Sitten kirjoitit, että kyseessä olikin tuulimuna eli silloin siellä ei ole alun alkaenkaan ollut elämää/sykettä. Ei se tee siitä sen helpompaa tai vaikeampaa, ei kukaan ole sitä sanonut. Sinun kirjoituksestasi saattoi vaan ymmärtää asian väärin, jolloin kuulosti mahdottomalle tuo kertomuksesi.

Toivon että tulet pian raskaaksi ja saat vauvan sihan syliin asti!

[QUOTE="vieras";28820631]Varmaan ymmärsivät väärin sen mitä kirjoitit. Jos yksityisellä ultrassa on todettu kaksosraskaus, niin lukija olettaa että on löydetty kaksi sykettä.

Sitten kirjoitit, että kyseessä olikin tuulimuna eli silloin siellä ei ole alun alkaenkaan ollut elämää/sykettä. Ei se tee siitä sen helpompaa tai vaikeampaa, ei kukaan ole sitä sanonut. Sinun kirjoituksestasi saattoi vaan ymmärtää asian väärin, jolloin kuulosti mahdottomalle tuo kertomuksesi.

Toivon että tulet pian raskaaksi ja saat vauvan sihan syliin asti![/QUOTE]

Täysin mahdollista, mutta ehkä asiasta kannattaa ottaa ensin selvää ennenkuin alkaa haukkumaan paskanjauhannaksi. En ole täällä hakemassa mitään säälipisteitä vaan ihan jakamassa ja hakemassa kokemuksia aiheesta.

Kiitos kuitenkin kommentistasi joka selvensi asiaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Elämäntähti;28820655:
Täysin mahdollista, mutta ehkä asiasta kannattaa ottaa ensin selvää ennenkuin alkaa haukkumaan paskanjauhannaksi. En ole täällä hakemassa mitään säälipisteitä vaan ihan jakamassa ja hakemassa kokemuksia aiheesta.

Kiitos kuitenkin kommentistasi joka selvensi asiaa!

Olen eri vieras kuin se joka kommentoi asiaa. Itse ensimmäisellä lukemalla ymmärsin samalla tavalla kuin hän, mutta kun vähän mietin niin tajusin mitä tarkoitit.

[QUOTE="vieras";28820667]Olen eri vieras kuin se joka kommentoi asiaa. Itse ensimmäisellä lukemalla ymmärsin samalla tavalla kuin hän, mutta kun vähän mietin niin tajusin mitä tarkoitit.[/QUOTE]

Olen siis vieras joka kommentoi nro 8 ja 10 viestit.

Yhteistyössä