Ei voi taas olla paketti kadoksissa?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kirjoitin tänne, kun minulla oli paketti kadoksissa ja lopulta se löytyi. Oli käynyt Virossa jossain H&M:n palvelupisteessä.

Nyt huusin taas huutonetistä paketin ja sain torstaina myyjältä sen koodin ja ilmoitti, että paketti on samana päivänä eli siis silloin torstaina perillä. Oli lähettänyt sen muistaakseni keskiviikkona tai tiistaina.

No se koodi on väärä, siinä on vain 20 merkkiä ja postissa sanoivat että niissä on aina 21 merkkiä. Eikä sillä koodilla mitään tietty löydykään.

Eikä tämänkään päivän postissa tullut pakettikorttia. Myyjä laittoi lauantaina viestin, että hänellä on se kortti töissä ja näkee sen vasta tänään, mutta ei ole vielä laittanut mitään.

Siis voi vittu miten vaikeeta.

mä en koskaan osta huutonetistä mitään pakettia silleen että rahat ensin ja sit vasta paketti postiin... pelkkää rahojen kusetusta, monelle ystävälle niin käynyt. Olen huutanut paketteja mutta jos ei paketti tule postiin en minäkään rahoja laita piste.

Hyvähän sen on sanoa mitä vaaan..sä laitat rahat miksi sen tarvii laittaa sulle pakettia?

Alkuperäinen kirjoittaja anskutin:
mä en koskaan osta huutonetistä mitään pakettia silleen että rahat ensin ja sit vasta paketti postiin... pelkkää rahojen kusetusta, monelle ystävälle niin käynyt. Olen huutanut paketteja mutta jos ei paketti tule postiin en minäkään rahoja laita piste.

Hyvähän sen on sanoa mitä vaaan..sä laitat rahat miksi sen tarvii laittaa sulle pakettia?

No siinä tapauksessa teen rikosilmoituksen, mutta aika vaikea uskoa, kun on melkein 300 positiivista palautetta myyjällä eikä yhtään negaa, että miksi se nyt alkaisi huijariksi.

mutta myös joku pelkää että kusetetaan että ei tulekaan rahoja jos kuitenkin paketin laittaa.
Posti on hukannut paketin minultakin tässä vasta ihan hilja.Mitään ei oo kuulunut.Paketti kortti on kyllä tullut mutta ei itse pakettia ole näkynyt.Kerran taas olikin paketti mutta ei paketti korttia.Pikkukylä niin siellä huomasivat että oli mulle paketti ja kysyivät otanko samalla mukaani.

Et muuten taida ostaa mitään huutonetistä. Ei siellä kukaan lähetä pakettia ensin ja odota sitten vasta maksua. Miksi myyjän pitäisi luottaa sinuun, että maksat, jos et kerran itse luota siihen että saat paketin?

Siis oikeestikko joku laitaa paketin ennenkuin saa rahat? Vai postiennakollako olet maksanut?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Et muuten taida ostaa mitään huutonetistä. Ei siellä kukaan lähetä pakettia ensin ja odota sitten vasta maksua. Miksi myyjän pitäisi luottaa sinuun, että maksat, jos et kerran itse luota siihen että saat paketin?
Jep. Ihan yhtälailla se ostaja voi kusettaa.

Sä varmaan ravintoloissa/Hesessä tilaat ja syöt ruuat ensin ja vasta sitten maksat?

Mulla jää usein pakettikoodista yksi 9 tai 0 kirjoittamatta kun niitä saattaa olla kuusikin ysiä tai nollaa peräkkäin.
Ei varmaan huijaa jos 300 kiitettävää. Vihjeeksi: postissa on taas joulunkiireapulaisia ja postit jaetaan miten sattuu. Meillä esim. yksikään ruotsinkielinen posti ei osu oikein vaan menee suoraan ruotsinkieliseen virastoomme vaikka kuuluisi meille vastaanottajan mukaan.

Minä myyn postiennakolla vain jotain kallista (tyyliin tietokone) ja silloinkin niin, että ostaja maksaa minulle ensin tilille postikulut kahteen kertaan + postiennakkomaksun. Tämän summan tietenkin vähennän siitä postiennakkomaksusta sitten, minkä ostaja maksaa postiin. Muuten ostajan jättäessä pakettinsa lunastamatta siitä tulee itselle tappiota postikulut molempiin suuntiin ja pe-maksu.

En myöskään itse osta postiennakolla, koska on ihan turha maksaa postiennakkomaksua, ellei haluttu tuote ole ehdottomasti sen arvoinen. Jos myyjä ei lähetä minulle pakettia, vaikka olen sen maksanut etukäteen, teen ihan suoralta kädeltä rikosilmoituksen. Noita hölmöjä yrittäjiä riittää, mutta kunhan kaikki vaan pienestäkin summasta tekee rikosilmoituksen, saadaan yrittäjät kitkettyä pois. Omalle kohdalle ei ole koskaan osunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla jää usein pakettikoodista yksi 9 tai 0 kirjoittamatta kun niitä saattaa olla kuusikin ysiä tai nollaa peräkkäin.
Ei varmaan huijaa jos 300 kiitettävää. Vihjeeksi: postissa on taas joulunkiireapulaisia ja postit jaetaan miten sattuu. Meillä esim. yksikään ruotsinkielinen posti ei osu oikein vaan menee suoraan ruotsinkieliseen virastoomme vaikka kuuluisi meille vastaanottajan mukaan.

Joo helposti jää kyllä minä ymmärrän, että inhimillinen erehdys. Sen sijaan en ymmärrä, että eikö niillä postissa vaadita lukutaitoa ollenkaan. Olen niin perhanan kiukkuinen kun jo toinen kerta kuukauden sisällä, kun paketti hukassa.

Yhteistyössä