Ei voi olla näin vaikeaa saadaa työharjoittelupaikkaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merkkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

merkkari

Vieras
Opiskelen merkonomiksi ja pitäisi saada työharjoittelupaikka hankittua. Olen kuukauden ravannut eri työpaikoilla, soitellut puheluita, laittanut hakemuksia ja jokaisesta hakemastani paikasta ilmoitetaan että eivät ota harjoitelijoita. :o

Viimeinen oljenkorsi on kaupat, jonnekin lähikauppaan tai Prismaan varmaan pääsee helpommin mutta kun se ei taas ole ollenkaan sellaista työtä mitä tulen tekemään valmistuttuani.

AAAAARRRRRRRGGGGGHHHHH

Kiitos kun sain purkaa itseäni. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Oletko kokeillut vakuutusyhtiöitä? Ainakin tradenomiopiskelijoita otetaan mielellään niihin harjoittelijoiksi.. tosin kyllä palkattomasti.. |O

Olen kokeillut vakuutusyhtiöt, pankit, toimistot, yhdistykset...Kaikki mitä ikinä keksin. Ei pääse palkattomana minnekään.

Missä vaiheessa työharjoittelu alkaisi? Meinaan jos pysty pitämään sen vuoden vaihteessa, niin aika moni firma saattaisi huolia avustavaa henkilökuntaa talouspuolelle, varsinkin palkattomasti :D Kaikilla on niin kova kiire, että meillä on aina ollut tammikuun alussa apulaisia. Taloushallinnosta siis kyse ja Helsinkissa ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja merkonomi:
sun pitää myydä ittes niinhin yrityksiin, ne tarvii juuri sinun apua ;)

Olen myynyt ja lisäksi ilmoittanut että teen palkattomana mutta suurin osa perustelee kielteistä päätöstä sillä että taloudellinen tilanne on huono. Ei haluta ottaa sellaisiin yrityksiin missä on lomautukset, irtisanomiset, yt-neuvottelut ajankohtaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Missä vaiheessa työharjoittelu alkaisi? Meinaan jos pysty pitämään sen vuoden vaihteessa, niin aika moni firma saattaisi huolia avustavaa henkilökuntaa talouspuolelle, varsinkin palkattomasti :D Kaikilla on niin kova kiire, että meillä on aina ollut tammikuun alussa apulaisia. Taloushallinnosta siis kyse ja Helsinkissa ollaan.

Lokakuun alussa alkaa ja kiire olisi jo saada joku paikka. Minulle luvattiinkin yhdestä paikasta harjoittelu mutta siirsivät jatkuvasti tapaamisia ja lopulta ilmoittivat etteivät otakaan joten nyt ollaan taas tyhjän päällä. Ja milläs todistan puhelimitse sanotun lupauksen harjoittelupaikasta. :(

Kai se on jonnekin lähikaupan kassalle mentävä. Ei voisi vähempää kiinnostaa mutta harjoittelujakso on pakollinen ja jossain on pakko olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysele esim. varaosakauppoihin, maansiirtofirmoihin yms "miesten" yrityksiin. Varmasti irtoaa.

Tämä on hyvä neuvo... Myös kuljetusalan yritykset saattaisivat mielellään ottaa toimistoon harjoittelijan... Muista myös rakennusalan yritykset, isännöintitoimistot jne... Niissä tarvitaan aina toimistotyöntekijöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
löytyisikö tuttujen kautta mitään paikkaan? Täällä maalla on "hyvä veli-verkosto" suosiossa, vain suhteilla toimii monikin asia.

Kaikki tutut ovat sellaisissa paikoissa töissä missä on rekrytointikielto tai ala on niin erilainen ettei sovellu merkonomille. :(

Soittelin taas muutamaan paikkaan ja laitoin hakemuksia sähköpostilla. Toivottavasti jostain noista poikii harjoittelupaikka.

Mä en taas tiedä mihin ilmoittaa, kun meillä olisi harjoittelijalle paikka auki, mutta mistään en löydä harjoittelijoita. Otettaisiin mielelään merkonomi opiskelijoita töihin palkattomaan harjoitteluun.

Eli vaan kaikkiin yrityksiin ihan pieniinkin...kaikissa tehdään kirjanpitoa ja merkonomin työtä...asiakaspalvelua jne... meillä viherrakennus yritys.

Yhteistyössä