Ei voi mitään, mutta minua pistää hieman hymyilyttämään

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
äidit (yleensä esikoisen äidit) jotka voivottelee kun heidän "Nikolla" on kauhea uhma jo, ja ikää lapsella tyyliin 1v.

Heillä ei todellisuudessa ole mitään havaintoa mitä se uhma onkaan. ;)

Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta musta se on tosi hassua.

eräs
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Se on hassua, mutta ihan samalla lailla sitä itse aikoinaan ajatteli 1-vuotiaastaan :D :heart:
Itseasiassa minä en koskaan ajatellut, vaan tiesin ettei vielä voi olla sitä. Vaan sitä oman itsensä etsimistä ja minää.

*
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
äidit (yleensä esikoisen äidit) jotka voivottelee kun heidän "Nikolla" on kauhea uhma jo, ja ikää lapsella tyyliin 1v.

Varmaan on itselläsikin aikanaan samoin käynyt. Mullakin kävi samoin esikon kohdalla, toisen kanssa osasinkin jo olla hiljaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Se on hassua, mutta ihan samalla lailla sitä itse aikoinaan ajatteli 1-vuotiaastaan :D :heart:
Itseasiassa minä en koskaan ajatellut, vaan tiesin ettei vielä voi olla sitä. Vaan sitä oman itsensä etsimistä ja minää.
Minä kyllä kutsuin sitä oman tahdon kehittymistä uhmaksi, vaikka tiesinkin ihan jotain muuta olevan vielä tulossa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Oletko Jeesuksen äiti?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varmaan on itselläsikin aikanaan samoin käynyt. Mullakin kävi samoin esikon kohdalla, toisen kanssa osasinkin jo olla hiljaa. :D
Niinpä, siksipä mä voin näin jälkeenpäin myhäillä :D

vieras
jaa-a, mut kyllä mun pojan kans oli oikeasti tuon oman tahdon suhteen hankalinta 1,5-vuoden tienoilla. Myöhemminkin on ollut uhmaa, mutta ei niin hankalaa itselle ku tuo jakso.

Nyt poika on 6-vuotias.

kahden mami
Alkuperäinen kirjoittaja vierees:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden mami:
heh, no mun kakkosella ikää 1v ja risat on oikeasti jo uhma... ja esikolla 3v on myös edelleen uhma, joten tiiän kyllä missä mennään... ihanaa on
Höpö höpö. ei varmaan ole.
Juu juu ja sä sen varmaan tiiät...

Lapsethan kaikki kehittyy samaan tahtiin ja jokaisen uhmaikä alkaa samassa iässä....

social
Tasan yksivuotiaan "uhma" on vielä söpöä käytöstä, mua ainakin alkaa kamalasti naurattaa kun toisella niin vahva tahto. Voin kuvitella että kun oikea tahtoikä myöhemmin tulee, ei enää äitiä nauratakaan!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja mä en voi mitään sille, että mua huvittaa kaiken lastenkasvatuksen saralla kokeneet ja nähneet monen lapsen äidit. ;)
Miksi otat itseesi tämän?
En mä edes ottanut. Oikeasti. :) Mutta siis oikeasti mua huvittaa se, kun jotkut kokeneemmat äidit huvittuvat siitä, kun esikoisen äiti ei tiedä kaikkea. :)
Mä en ole huvittunut pahalla, vaan pilke silmäkulmassa. :)

vierees
Alkuperäinen kirjoittaja vierees:
heh, no mun kakkosella ikää 1v ja risat on oikeasti jo uhma... ja esikolla 3v on myös edelleen uhma, joten tiiän kyllä missä mennään... ihanaa on
Höpö höpö. ei varmaan ole.
Juu juu ja sä sen varmaan tiiät...

Lapsethan kaikki kehittyy samaan tahtiin ja jokaisen uhmaikä alkaa samassa iässä....
1 VUOTIAALLA EI VUODEN VARMASTI OLE UHMAA!!! Väitä mitä väität. Näät sen aikanaan ;)

Ja mä en voi mitään sille, että mua huvittaa kaiken lastenkasvatuksen saralla kokeneet ja nähneet monen lapsen äidit. ;)
Miksi otat itseesi tämän?
En mä edes ottanut. Oikeasti. :) Mutta siis oikeasti mua huvittaa se, kun jotkut kokeneemmat äidit huvittuvat siitä, kun esikoisen äiti ei tiedä kaikkea. :)
Mä en ole huvittunut pahalla, vaan pilke silmäkulmassa. :)
Jotkut ovat oikeasti ilkeämielisesti huvittuneita. :/ Tekevät siitä ison numeron.

Juu, kyllä meidän lapsilla tuo uhma alkoi reilun vuoden iässä. Toinen oli 1v 3kk ja toinen 1,5v. Eikä loppua näy, muuttaa vain muotoaan. Mutta lapsethan ovat tunnetusti erilaisia. Meillä sattuu olemaan näitä haastavampia malleja. :)

Yhteistyössä