ei vaan mahdu kaaliin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
Miehen siskon lapset olleet enterossa viime vkon. Nyt äidillä sama tauti, isovanhemmat menee hoitamaan lapsia sinne kun äiti ei pysty/jaksa. Periaatteessahan tuo on hieno juttu että noin tekevät, mutta,mutta... Pieni kateuden peikko kalvaa mun mieltä... Me ollaan oltu 2 vkoa kipeinä eikä anoppi oo sanallakaan sanonu että vois auttaa... Ollaan joskus pyydetty kyllä mutta ei siis enää koska anoppi tuumas mulle useesti, että itse pitää pystyä kipeenä lapsensa hoitamaan kun on niitä tehnyt. Noh, totta sekin kyllä mutta miksiköhän menee sitten miehen siskon luo...? Viimeksi kun olivat reissussa pidemmällä Suomessa, miehen sisko soitti ja sanoi että voisivatko tulla hoitamaan lapsia että he pääsee töihin. Molemmat työskentelevät toiselle eli voisivat jäädä saikulle lasten kanssa, edes pariksi päiväksi. Mutta ei. Isovanhemmat tulivat kyllä. Hienoa heille, tottakai. En siis syytä miehen siskoa mistään.

Juu, mulle on selvää että olen kateellinen. Mutta lähinnähän tässä paha mieli tulee. En ole koskaan ymmärtänyt mikä meissä mättää :(

Onko kellään mtn samantyyppistä eriarvoisuutta suvussa? Haluaisin vaan kovasti ymmärtää tätä asiaa, pääasia ei siis ole se että isovanhemmat hoitaa lapsia vaan en tajua mistä tämä homma juontaa juurensa?

Oletko sanonut, miltä susta tuntuu toi eriarvoisuus ?
Meillä meni välit poikki miehen sukuun kokonaan, koska siellä hyysättiin kaikin tavoin miehen biologisia lapsia, mutta tuo yksi, joka on mun edellisestä suhteesta, jäi täysin huomiotta aina. Kaikkia pitää kohdella samalla tavalla, on mun periaatteeni.
Ei lapsi ymmärrä sitä, miksi mummi ei edes puhu hänelle koskaan, ja sisarukset saa lahjoja vaikkei olisi juhlapäiväkään.
Kehottaisin puhumaan asiasta suoraan. Anoppi voi vetää herneet nenään, mutta ainakin olet sanonut mitä ajattelet.

Nää on näitä.....mulla sisko joka oli kateellinen siitä, että mun äiti ollut paljon meijän lapsen kanssa. Joo, on ollut, mutta johtuupi ehkä siitä, että me kyläillään mummulla usein, vaikka matkaa 150 km / suunta ja heillä vaan se 50 km/ suunta, mutta kun ei ole aikaa. Ja parasta siinä valituksessa oli se, että heidän 3 lasta on mummu ja pappa hoitaneet monta kertaa enemmän kun meidän muiden 4 lasta yhteenä. Sai kyllä sillon kuulla kunniansa sisko.....ja tekopyhänä lähti iltamyöhällä ajamaan mökiltä 100 km kotiin.

[QUOTE="vieras";22037113]Nää on näitä.....mulla sisko joka oli kateellinen siitä, että mun äiti ollut paljon meijän lapsen kanssa. Joo, on ollut, mutta johtuupi ehkä siitä, että me kyläillään mummulla usein, vaikka matkaa 150 km / suunta ja heillä vaan se 50 km/ suunta, mutta kun ei ole aikaa. Ja parasta siinä valituksessa oli se, että heidän 3 lasta on mummu ja pappa hoitaneet monta kertaa enemmän kun meidän muiden 4 lasta yhteenä. Sai kyllä sillon kuulla kunniansa sisko.....ja tekopyhänä lähti iltamyöhällä ajamaan mökiltä 100 km kotiin.[/QUOTE]

niin, meillä anoppi siis ikäänkuin päättänyt että mä en osaa olla äiti ja sanonutkin sen monta kertaa. Johtuen heidän arvoistaan(ei näytetä tunteita, julkisivua pidetään yllä) ja minun ja mieheni arvoista(saa näyttää tunteensa, olla oma itsensä) hänen mielestään en ole sopiva äidiksi. Johtuiskohan tuosta, tiedä häntä.

Enpä mä nyt muuten olis katellinen, tämä eriarvoisuus ihmetyttää. Kyllä me ollaan yhtä paljon tekemisissä heidän kanssaan, pidetään yhteyksiä. Tekopyhä en koe olevani, harmittaa tosi paljon tämä vaan ja toivon että lapset ei kasvaessaan tätä huomaa :(

[QUOTE="hmm";22037088]Oletko sanonut, miltä susta tuntuu toi eriarvoisuus ?
Meillä meni välit poikki miehen sukuun kokonaan, koska siellä hyysättiin kaikin tavoin miehen biologisia lapsia, mutta tuo yksi, joka on mun edellisestä suhteesta, jäi täysin huomiotta aina. Kaikkia pitää kohdella samalla tavalla, on mun periaatteeni.
Ei lapsi ymmärrä sitä, miksi mummi ei edes puhu hänelle koskaan, ja sisarukset saa lahjoja vaikkei olisi juhlapäiväkään.
Kehottaisin puhumaan asiasta suoraan. Anoppi voi vetää herneet nenään, mutta ainakin olet sanonut mitä ajattelet.[/QUOTE]

juu ollaan puhuttu mutta ongelma on se, että anoppi ja appiukko eivät pysty puhumaan vaan käyvät heti syyttelemään että haluan vaan lapset hoitoon enkä itse jaksa hoitaa vaikka olen niitä tehnyt :( siksi en voisi kuvitellakaan enää kertovani tunteistani suoraan. He eivät arvosta suoraan sanomista, ruotivat mieluummin selän takana :/ Tiedän, että rakastavat meidänkin lapsia ja ovat kyllä isovanhempina loistavia, en todellakaan kiellä tätä.

juu ollaan puhuttu mutta ongelma on se, että anoppi ja appiukko eivät pysty puhumaan vaan käyvät heti syyttelemään että haluan vaan lapset hoitoon enkä itse jaksa hoitaa vaikka olen niitä tehnyt :( siksi en voisi kuvitellakaan enää kertovani tunteistani suoraan. He eivät arvosta suoraan sanomista, ruotivat mieluummin selän takana :/ Tiedän, että rakastavat meidänkin lapsia ja ovat kyllä isovanhempina loistavia, en todellakaan kiellä tätä.

Entä omat vanhempasi?

[QUOTE="hmm";22037088]Oletko sanonut, miltä susta tuntuu toi eriarvoisuus ?
Kehottaisin puhumaan asiasta suoraan. Anoppi voi vetää herneet nenään, mutta ainakin olet sanonut mitä ajattelet.[/QUOTE]

Eikö sinun omalla edellisen liiton lapsellasi ole omat isovanhemmat? Vai huomioivatko ex-miehesi vanhemmat myös miehesi lapsia?

[QUOTE="vieras";22037606]Eikö sinun omalla edellisen liiton lapsellasi ole omat isovanhemmat? Vai huomioivatko ex-miehesi vanhemmat myös miehesi lapsia?[/QUOTE]

edellisen liiton?

ei mulla sellasia ole, ihan on mun ja miehen lapset :)

Yhteistyössä