Ei tuo ruoka niin kallista ole.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";25126932]Onko väliä mitä maitoa käyttää?[/QUOTE]

Muutama vuosikymmen sitten oli täysin normaalia, että viilit tehtiin kotona periaatteessa samalla tavalla, eikä siihen tarvittu edes mitään konetta.

Kurkkua, tomaatteja, salaattia, basilikaa, paprikoita, banaaneja, omenia, kiivihedelmiä, viinirypäleitä, mandariineja, juustoa, fetaa, valkohomejuustoa, voita, ruokakermaa, maitoa (9l /vko), hyla-maitoa, jugurtteja, kermaviiliä, leikkeleitä, pastaa, perunaa, porkkanoita, leipää, jauhelihaa, broileria, kalaa..

[QUOTE="hmm";25126932]Onko väliä mitä maitoa käyttää?[/QUOTE]
Ei ole väliä. Karppaajat voivat halutessaan korvata osan maidosta kuohukermalla. Mä olen joskus tehnyt kerma-maitoseoksesta ja on taivaallisen hyvää kermajugurttia. Mutta kaloreita kans :D

[QUOTE="vieras";25125273]Minä pistän paremmaksi kuin ap. Kuukauden ruokamenot (minä ja 2v poika), yritin ostaa vain pakollisen (Lidlistä), yritin taikoa ruokaa siitä mitä kaapeista ja pakastimesta löytyy, ja sain pari ruokakassia äidiltäkin. Ruuan terveellisyydestä ei tingitty, ja kuukaudessa meni ruokaan 70 euroa.[/QUOTE]

Ei ole eka kerta, kun täällä joku kertoo pärjänneensä vähällä rahalla viikon, kun otti kaapsita ja pakastimesta ruokaa. Nehän olikin jo aikaisemmin varastettuja, kun niillä ei ole hintaa.

Se riippuu ihan keneltä kysyy.
Monen mielestä minä VAIN touhuan kotona ja lasten kanssa. Ja sitten on niitäkin joiden mielestä minä olen AINA omissa menoissani joko koululla tai töissä tai AINA miehen kanssa kaksin jossain reissussa tai AINA...

Itse koen, että minulla tällä hetkellä elämässä aika hyvä tasapaino eli saan olla kotona passelisti (hoitaa lapsia ja lapsenlapsia), saan opiskella sopivasti ja tehdä töitä siinä määrin että se tuntuu mukavalle (palkka tosin saisi olla vähintään 40 tunnista viikossa riippumatta siitä paljonko töitä teen ;) )
Ja aika hyvin olen onnistunut löytämään aikaa esim miehen kanssa kaksinoloonkin: Viikko sitten oltiin 3 vrk reissussa ja seuraava hotelliyö (miehen työpaikan pikkujoululahjana tarjoama) on itsenäisyyspäivän aattona.

Tasapainoilua se toki kuitenkin aina on - kun haluaa pitää elämänsä monimuotoisena ja niiden päivien rinnalla, jolloin kaikki sujuu ja soljuu, on kyllä ihan tarpeeksi niitäkin päiviä, jolloin tuntuu että elämä on yhtä hulabaloota.
:)

Ja sekös meitä harmaita välillä provosoi, kun näkee, että jollakin onnistuu elämänhallinta (niitä osin kun siihen itse voi vaikuttaa):D
Hyvää Joulunodotusta koko perheelle :)

[QUOTE="zzz";25130599]Olen syönyt nuudeleita jo viikon ne on 0,40 kpl onneksi rahaa tulee huomenna.
Kaipaa jo terveellistä ruokaa.[/QUOTE]

Kalliita nuudeleita!

t:

10pss/eurolla

Yhteistyössä