Ei tottele millään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Onko kellään muulla tälläista ongelmaa?? Meillä poika 1,3wee(ei siis pitäisi vielä varmaankaan olla uhmaikää??), ja ihan mahdoton tapaus. Pukea ei anna, hoitopöydällä potkii rimpuilee, tietokoneen ei anna olla rauhassa, hyppii sohville, verhoille, sälekahtimille ja lyö sekä nauraa päälle kun kielletään yms... Ei siis usko mitään, ei varsinkaan kun äiti koittaa kieltää...Itse en saa esim. makoilla rauhassa ollenkaan(joskus on raskauden takia pakko levätä hetki!), koko ajan pitäisi olla jotain touhuamassa...Lapsi on toki ollut ihan vauvasta asti tosi tempperamenttinen, mutta jotain kuria tähän arkeen olisi kyllä pakko saada... :o Oliskohan kellään minkäänlaisia vinkkejä??

Suosittelen juttelemaan asiasta neuvolassa ja ottamaan yhteyttä esim. perheneuvolaan, josta neuvotaan aikuisia vanhemmuudessa.
On kunnallinen, ilmainen palvelu.

Meillä myös hyvin vauhdikas vipeltäjä 1v2kk, joka myöskin oikein intoutuu heittämään tavaroita jos kieltää. Ei auta kun aina ottaa pois ja torua, mutta kyllä se on joskus hankalaa sen takia kun lapsi itse nauraa ja itseäkin saattaa alkaa naurattamaan ja toisinaan ei vaan J-A-K-S-A!

Itse aion tarvittaessa turvautua helpostikin perheneuvolaan.

Voimia sulle raskauteen!

Muistatko leikkiä lapsen kanssa yhdessä ja helliä lasta?! Se voi tehä entistä villimmäksi jos ei huomaa lasta tarpeeksi. Se voi unohtua tosi helposti jos lapsi on villi ja rasittaa itseä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2006 klo 12:35 Leelia kirjoitti:
Suosittelen juttelemaan asiasta neuvolassa ja ottamaan yhteyttä esim. perheneuvolaan, josta neuvotaan aikuisia vanhemmuudessa.
On kunnallinen, ilmainen palvelu.

Meillä myös hyvin vauhdikas vipeltäjä 1v2kk, joka myöskin oikein intoutuu heittämään tavaroita jos kieltää. Ei auta kun aina ottaa pois ja torua, mutta kyllä se on joskus hankalaa sen takia kun lapsi itse nauraa ja itseäkin saattaa alkaa naurattamaan ja toisinaan ei vaan J-A-K-S-A!

Itse aion tarvittaessa turvautua helpostikin perheneuvolaan.

Voimia sulle raskauteen!

Itseasiassa viimeksi neuvolassa mainitsinkin asiasta, mutta kuulemma meidän lapsi ei ole ollenkaan mahdoton, vaikka vilkas onkin. Sillä on vain "pilke silmäkulmassa". Tosin ihan eri asia se onkin, mitä lapsi tekee kotona kuin neuvolassa...

Niin ja tuohon leikkimiseen...Parhaani mukaan koitan kyllä leikkiä, mutta toki ison mahan kanssa ja kaikkien ihanien raskausvaivojen takia sitä ei aina jaksa. Esim. myönnän, että ulkoilut on jääneet nyt huomattavasti vähemmälle, kun oma olo on heikko ja pukeminen pelkkää huutoa...Tulee kieltämättä huono-äiti olo, kun ei aina jaksa edes lastaa viedä ulos :ashamed:

Joo, ulos lähteminen on kans yhtä tappelua - tai jos ei tarttisi pukea - niin sitten menisi hyvin. Meillä kyllä saadaan päivät pyörimään paremmin sillä, että lähdetään ulos vaikka se vaatiikiin paljon... Välillä äiti joutuu jäähylle keittiöön kesken pukemisenkin. Ulkona sitten meneekin ihmeen hyvin, nyt on hyvät kelitkin olleet. Sisälle vain sitten taas tullaan itkien vaikka kuinka kauan olisi ulkoiltu. Mä huomasin muuten että joskus tuo pukemiskiukkuilu on sitä, että tulee niin kuuma - ikkuna tai ovi auki ja sitten vähän viileässä puetaan, niin onnistuu helpommin ja ei lapsi sitten läkähdy siinäkään kun odottelee että äiti pukee.
Mutta jos et jaksa aina lähteä ulos, niin kokeilepa viihtysikö vesileikeissä. Mä annan vateihin vähän vettä - alle paksu pyyhe, niin ei lattiat kastu, vaikka sattuisikin vadin kippaamaan suutuspäissään. ;) Siellä sitten uittaa leluja ja läträä innoissaan. Nyt kun on ollu tosi hankalia päiviä, niin tuo on ollut pelastus. En tiedä kauanko meillä toimii - kai siihenkin kyllästyy, mutta hetken ainakin apua. Saa itse laitettua edes ruuan sillä välillä. eikä se niin vakavaa vaikka vaatteet kastuukin - sitten vaihdetaan toiset. Vettä se vaan on :) .
Enpä osaa sitten sen isommin sulle mitään kokonaisneuvoja antaa - kummasti sitä tuntuu välillä että kyllä on kekseliäisyys käytetty meilläkin..

Meillä kans aika touhukas 1,2v. tyttö. Onneksi on kesä tulossa niin pääsee vähän helpommalla uloslähdön kanssa. Yleensä joka päivä jotakin tapahtuu. Tänään kaatoi koko kulhollisen puuroa päälleen.Kaksin käsin kiposta kiinni ja kippis. Meni pesuun ruokaessu, housut, sukat ja syöttötuolin pehmuste :whistle:

Vessassa aina pitää yrittää tunkea käsiä vaipparoskikseen ja vessanpönttöön, vaikka joka kerta kielletään. Hoitoalusta ei ole olut käytössä pitkään aikaan. Eihän siinä pysy millään :o Päivisin käytössä housuvaipat, jotka vaihdetaan seisten. Pesut ihan kraanan alla. Kaiken aikaa järjestellään kotia uuteen uskoon. Kaikki irtotavara vaihtaa paikkaa jatkuvasti ja laatikoiden ja kaappien sisältö saa kyytiä. Vaarallisimmat on lukkojen takana ja osasta kielletään, kaikesta ei jaksa kieltää, kun sitten olisi kieltämässä ihan koko ajan :headwall:

Pitää yrittää vaan keksiä sellasta yhteistä tekemistä, missä saa purkaa energiaa. Nukkukaa yhdessä päikkäriaikaan niin saat levättyä. :hug:

Meillä kun taapero lyö, niin rupean itse itkemään ja menen isille lohdutettavaksi (tai vetäydyn pois leikistä). Usein vetää ilmeen vakavaksi ja tulee lohduttamaan ja suukokktamaan, kun on sovittu niin leikki jatkuu yleensä ihan nätisti.

Täällä kans yksi kauhukakara. 1v3kk tyttö.
Meillä on auttanut pahimpiin raivoihin kun en huomioi kiukkua. Kiellot puree parhaiten kun sanon "ein" tilalta, "sormet pois siitä" "anna sen olla" "laita takasin"... Jos sanoo "ei" saa tyttö heti raivokohtausen, raapii, huutaa ja lyö, sekä heittäytyy mahalleen lattialle.
Joskus oon laittanut mököttämään nurkkaan tai sohvalle n. minuutiksi ja sitten otan syliin.

Pukemiseen leikkikalu mukaan tai laulat rauhoittavasti... Saattaa myös auttaa jos puet lapsen osaksi niin että hän itse istuu tuolilla ja sinä edessä polvillaan. Lapsi haluaa myös itse auttaa pukemisessa.

Yhteistyössä