Ei-toivottu yllätys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakusessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hakusessa

Vieras
Ihan tässä omaa sotkuista tarinaani yritän teille selvittää ja toivon jospa jollakulla olisi antaa hyvää neuvoa. Olen siis 26 vuotias, naimisissa ja tällä hetkellä kahdessa työssä yli 10tuntisia työpäiviä. Olen periaatteessa talouden ainoa elättäjä tällä hetkellä koska mieheni rikkoi työssä polvensa ja on siksi työkyvytön. Hän on nytkin hakenut uuteen kouluun jotta voisi sitten tulevaisuudessa tehdä jotain muuta työtä.

Olemme muuttaneet huhtikuussa ja se oli niin stressaava ja sekainen tapaus koko kuukausi ja sama meno tuntuu jatkuvan. Toinen töistäni on oma yritys jonka pyörittäminen pienellä paikkakunnalla ja hankalassa tilassa on stressannut minua viimeiset 2 vuotta.
Muuton aikaan aloin syödä huonommin (stressi, ei aikaa) ja kun kuukautiseni jäivät pois, pistin sen stressin syyksi.

Olen siis koko tämän ajan syönyt Qlaira-merkkisiä pillereitä. Pillerit ovat muuttaneet kuukautiseni muutenkin vain yhden päivän pituisiksi, hyvin kuiviksi ja siksi en oikein edes osannut reagoida, siteitä kun oikeana päivänä käytin kuitenkin.
Nyt puuttumaan jäivät seuraavat kuukautiset ja sain parina viimeyönä (syötyäni päivällä tulista ruokaa) ihan hirveät vatsakrampit. Ajattelin että olen stressanut itselleni mahahaavan.
Hain apteekista lääkettä mahahappoja helpottamaan mutta mukaan tarttui myös raskaustesti. Olin ollut viime aikoina kauhean emotionaalinen ja pahoinvoiva ja kaikki se mitä pidin stressin aiheuttamana voisi merkitä muutakin.

Kassalla naureskelin kassaneidin kanssa hassuille ostoksilleni, raskaustesti ja happovaivalääke..
Tänä aamuna tein testin aamupisulla. Testi antoi kaksi kirkasta viivaa, heti ja siinä ne saakeli olivat vielä pakollisten 3 minuutin jälkeenkin.
Nyt on aika varattuna lääkärille, ajankohdan määrittämistä varten ja en tiedä mitä tästä ajatella. Meillä ei ole varaa hankkia lasta, haluamme lapsia kyllä mutta haluamme myös tarjota lapselle parhaat lähtökohdat. Sairastava, työtön isä, stressaava ylityöllistetty äiti ja lohduton taloustilanne eivät ole sitä.

Antaako ultra tarkkaa ikää sikiölle? Mitä jos se onkin jo yli 12 viikkoa? Surettaa kamalasti että näin piti käydä nyt. Pelkään aiheuttaneeni haittaa sikiölle syömällä e-pillereitä koko tähänastisen raskausajan. Ja pelkään että mahdollinen abortti tekisi hallaa mahdollisuudelleni tulla sitten myöhemmin uudelleen raskaaksi..

Onko teillä antaa sisarelle tukea, neuvoa tai omia kokemuksia. Niiltä jotka ovat aborttiin päätyneet ja niiltä jotka lapsen synnyttivät.
Kiitos.

Luin tarinasi. Teillä siis käsittääkseni on parisuhdettakin hieman koeteltu,mutta kuitenkin suhdekko on vakaa ja varma ja aiotte yhdessä elää elämää????
Lapsi sitoo teidät kahdet täysin viimestään loppuelämäksenne vaikka olisi miten asiat. Mutta lapsen saaminen on suurin lahja,jota kannattaa kunnioittaen miettiä ja kohdella. Teillä on nyt ihmisalku mahassa joka on täysin syytön teidän tilanteeseen. Olisiko mahdollista selviytyä kuitenkin lapsen kanssa. Ensimmäisenä vuonna lapsi syö rintamaitoa pitkään jos sitä sinulta vaan liikenee..ja ellei niin korvikkeita. Kirpputoreilta saa 20-50 centillä vauvojen vaatteita paljon. Jaksat vaan kierrellä. Samoin kenkiä ym edukkaammin. Käytettyjä lasten pinnasänkyjä saa helposti ja edukkaasti myös. Taloselämään ei vaikuta mielestäni niin etteikö yhden lapsen kanssa pärjäisi. Takuulla pärjäätte. Lapsi haluaa eniten rakkautta vanhemmiltaan,ja turvaa ei vielä mitään glamour lähtökohtia materialismissa. Suurin onni on lapselle ja parhain lähtökohta se että vanhemmat huolehtii perusasioista, antaa läheisyyttä turvaa ja tukee lasta kehityksessä omana persoonanaan. Joten jäin miettimään että mitä tarkoitat että täytyisi olla paremmat lähtökohdat. Raha ei tuo mielestäni pikkuiselle vauvalle sitä mitä se oikeasti tarvitsee. Vuosien kuluttua toki rahaa tarvitaan,mutta elämä teillä on silloin jo eri mallillaan varmasti. Kannustaisin kyllä sua synnyttämään, ja takaan että sitä ei voita mikään !! Sitä ei voi katua. Oma lapsi on uskomaton asia, sen tiedät jos sinne uskallat askeltaa! Suosittelen oikeasti. Mutta asiahan on teidän mietinnässä. Vastuuta on jaksettava kantaa, hoitaa jarakastaa ja pitää huolta pienestä. Sitä kannattaa miettiä mihin teistä on.

Eläminen on valitettvasti tänä päivänä todella kallista. Talouttaan on hyväkin miettiä. Mutta jotenkin en usko,että lapsen syntymä ketään voisi vararikkoon viedä. Varsinkaan jos ensimmäinen on tulossa. Tämä on mun mielipiteeni.

Saat vanhempainrahaa äitiyslomallasi melkein vuoden ajan. Sillä summalla pärjää kun ei hömpyttele miten sattuu. Ja tietysti ellei teillä elintaso ole niin korkea. Kuluja tarkoitan esim joku luksus koti tai valtava velkataakka ja isot kk lyhennyserät. Montako autoa maksettavana jne. Itse muuttaisin halvempaan, möisin autot pois jakulkisin julkisilla. Jos se olisi työn suhteen mahdollista. Siinä tulee säästöä. Lapsi on kaiken arvoista.

Mitä tarkoitat että sekava muuttokuu ja sama meno jatkuu.??

Haluatte tarjota lapselle parhaat lähtökohdat..niinhän me jokainen, mutta täytyy olla sen suhteen myös realisti. Mihin on mahdollisuudet ja mitä se todellakin tarkoittaa arvomaailmassanne. Tiedän perheitä joissa ei osteta uusia vaatteita juuri koskaan,mutta erittäin uuden näköisiä kirppisvaatteita on. He suunnittelevat viikoksi ruuat ja säästävät näin turhat ostokset, saunapäivä on tiettynä päivänä samoin pyykki. On vesikulutkin hallinnassa. Ilmalämpöpumppu on kotona, hyödyntämään lämpötaloutta. Autoja yksi edullinen vanha volvo joka todella toimiva.Ne lapset ovat iloa ja onnea täynnä. Ei se ole pinnasta se onni kiinni.

Käsittääkseni juuri alkuraskaudessa alkio ei vaurioidu lääkityksistä helposti. Mutta kannattaa kysyä lääkäriltä, sillä itse en sitä ole. Mutta tällainen tieto on minulle jostain jäänyt.Tietysti jos pitkään käyttää jotain lääkettä niin ei se suositeltavaa varmasti ole. Kannattaa asia ottaa heti puheeksi. Asia selviää kyllä sinulle ultrissa aikanaan viimestään. Abortti on aina riski omalla tavallaan uuteen raskautumiseen,mutta ei silti poista sitä mahdollisuutta. Siihen ei siis ole yksiselitteistä vastausta kenellekään. Jokaisen elimistö on yksilöllinen. Kumpa päätyisit pitämään vauvan,koska onhan se teillä kuitenkin suunnitelmissa tulevaisuudessa.

Yritän kannustaa sinua, itselläni yksi lapsi ja toinen tulossa. Enkä koskaan vaihtaisi hetkeäkään pois tästä elämästä!Olen saanut suurinta mitä elämässä voi saavuttaa. Sinulla on nyt mahdollisuus myös siihen,joten harkitse todella todella tarkkaan!! Pidän peukkuja. Käythän kertomassa mihin tulokseen päädyitte tai miten on asiat!Tsempit!!

Luin tarinasi. Teillä siis käsittääkseni on parisuhdettakin hieman koeteltu,mutta kuitenkin suhdekko on vakaa ja varma ja aiotte yhdessä elää elämää????
Lapsi sitoo teidät kahdet täysin viimestään loppuelämäksenne vaikka olisi miten asiat. Mutta lapsen saaminen on suurin lahja,jota kannattaa kunnioittaen miettiä ja kohdella. Teillä on nyt ihmisalku mahassa joka on täysin syytön teidän tilanteeseen. Olisiko mahdollista selviytyä kuitenkin lapsen kanssa. ---

Yritän kannustaa sinua, itselläni yksi lapsi ja toinen tulossa. Enkä koskaan vaihtaisi hetkeäkään pois tästä elämästä!Olen saanut suurinta mitä elämässä voi saavuttaa. Sinulla on nyt mahdollisuus myös siihen,joten harkitse todella todella tarkkaan!! Pidän peukkuja. Käythän kertomassa mihin tulokseen päädyitte tai miten on asiat!Tsempit!!

Hei, kiitos kovasti vastauksestasi. Lyhensin sitä tuohon hieman etten koko isoa tekstiä laittaisi uudelleen.
Luin ajatuksella viestisi ja haluankin nyt muutamaan kysymääsi asiaa selventää.
Eli parisuhteemme: olemme olleet pariskunta vuodesta 2006 ja naimisiin meninimme 2009. Suhteemme on itseasiassa hyvin onnellinen ja se onkin tässä hektisessä elämänvaiheessa ollut ihana, pelastava oljenkorteni.
Päivittäistä elämäämme hankaloittaa siis yleisesti vain talous. Siitäkään emme riitele sen suuremmin tai syytä toisiamme, olemme yhdessä tämän asian edessä ja tiedän rakkautemme kestävän, kävi miten kävi.
Kuten varmaan mainitsinkin, molemmat koemme löytäneemme sen oikean ja ehdottomasti haluamme lapsia. Mutta olimme jo pitkään olleet sitä mieltä että lapsia vasta sitten kun meillä on jotain antaa.. Enkä halua tuon kuulostavan niin materialistiselta kuin se ehkä kuulostaakin, haluan vain lapselle hyvää.

Myös työtilanteeni huolettaa minua. Yksityisyrittäjänä ja varsin nuorena sellaisena, minulla ei ole vakavaraista yritystä takanani ja toinen työni on osa-aikainen. Pelkään mitä taloudellemme käy jos raskaus on hankala ja joudun vuoteeseen tai sitten kun itse synnytys ja äitiyslomat koittavat. Yrittäjälle on niin kovin vähän turvaa tällaiseen.

Kiitos kannustuksestasi ja lupaan käydä kertomassa päätöksestämme sitten kun se on tehty. Huomenna olisi se ensimmäinen lääkäri-aika jossa nyt kait saataisiin ensin selville kuinka pitkälle raskaus on ehtinyt huomaamattani..

Viimeksi muokattu:
Hyvä että teillä suhde on kunnossa..se onkin jo suurimpia lähtökohtia perheen perustamiseen:)! Talouselämä järjestyy aina yhden kanssa vielä aika vaivattomasti..esim vaikka maksaa äitiysloma-ajalla pelkästään lainan korkoja ei lyhennyksiä. Sehän on vain 1 vuosi elämästä lyhennysvapaata,,.niinkin moni tekee..jää rahaa ihan eri tavalla taas elää senkin vuoksi. Harmi että talouttaan joutuu miettimään kun perustaa perhettä..mutta on se toisaalta järkevääkin.

Minusta työtilanteesi taas kuulostaa siltä että oikeampaa tilannetta ei kenties ilmene myöhemminkään perheen perustamiseen jos se asia ohjaa vahvasti päätöstä nyt. Työtilanteesi tulee siis olemaan jatkossakin häilyvää. Mutta tietysti se että jos mies on jo silloin töissä on teistä ainakin toinen työelämässä,,,mutta ellet sinä ole silloin kunnolla tuloissa niin taas on sama tilanne teillä menossa eli silloin mies tienaisi ja sinä et juurikaan esimerkiksi. Tällöin te taas olisitte tilanteessa että voiko taloudellisesti lasta tehdä ollenkaan. ELI koskaan ei tule mielestäni parempaa aikaa tai mahdollisuutta. Aina elämässä löytää esteitä tai syitä miksi ei ehkä kannattaisi. Joten rohkeasti kiinni uuteen antoisaan elämänvaiheeseen, sillä se palkitsee enemmänkuin kuin yksikään työ tai euro!!!:)))

Jään odottelemaan mihin tulokseen päädytte:)..toivotan onnea matkaan!!

Minusta työtilanteesi taas kuulostaa siltä että oikeampaa tilannetta ei kenties ilmene myöhemminkään perheen perustamiseen jos se asia ohjaa vahvasti päätöstä nyt. Työtilanteesi tulee siis olemaan jatkossakin häilyvää. Mutta tietysti se että jos mies on jo silloin töissä on teistä ainakin toinen työelämässä,,,mutta ellet sinä ole silloin kunnolla tuloissa niin taas on sama tilanne teillä menossa eli silloin mies tienaisi ja sinä et juurikaan esimerkiksi.

Siis miksi naisen tulot tippuis jos mies olis töissä? Onhan talous aika paljon vakaammalla pohjalla jos mies käy töissä = palkkatuloja, nainen on äitiyslomalla = äitiyspäivärahaa, kuin pelkästään äitiyspäivärahojen varassa? Mitä ihmettä sää selität? Jos pariskunnalla on nyt jo rahallisesti todella tiukkaa, niin ei se kyllä lapsen myötä helpota ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Siis miksi naisen tulot tippuis jos mies olis töissä? Onhan talous aika paljon vakaammalla pohjalla jos mies käy töissä = palkkatuloja, nainen on äitiyslomalla = äitiyspäivärahaa, kuin pelkästään äitiyspäivärahojen varassa? Mitä ihmettä sää selität? Jos pariskunnalla on nyt jo rahallisesti todella tiukkaa, niin ei se kyllä lapsen myötä helpota ollenkaan.

Jos talouttaan miettii niin tuskin koskaan on oikea hetki. Mutta jonain päivänä tulevaisuudessa hedelmällisyytenne laskee, joten älkää odotelko liian pitkään. Minulle lapsi oli elämäni ihanin juttu, mutta tiukensi kyllä taloutta (tosin asun ulkomailla,jossa ei makseta äippärahoja, lapslisiä, ei ole kunnallista päivähoitoa etc). Silti olen sitä mieltä, että kannatti:)

Viimeksi muokattu:
Jos talouttaan miettii niin tuskin koskaan on oikea hetki. Mutta jonain päivänä tulevaisuudessa hedelmällisyytenne laskee, joten älkää odotelko liian pitkään. Minulle lapsi oli elämäni ihanin juttu, mutta tiukensi kyllä taloutta (tosin asun ulkomailla,jossa ei makseta äippärahoja, lapslisiä, ei ole kunnallista päivähoitoa etc). Silti olen sitä mieltä, että kannatti:)

Sun mies taitaa kuitenkin olla töissä?

Viimeksi muokattu:
Mutta kai ap:n mies on oikeutettu joihinkin tukiin? Sairaspäiväraha, opintotuki + -laina ja mitä kaikkea sitä nyt onkaan. Harva ihminen putoaa Suomessa täysin tulojen ulkopuolelle.

Myös ap voisi varmasti harkita siirtymistä toiselle palkkatöihin ja jatkaa yrittäjänä myöhempinä aikoina.

Taloudellisesti hyvää hetkeä ei koskaan tulekaan, harva tienaa niin mukavasti ettei asia vaikuttaisi. Mutta saattaa myös olla, ettei toista mahdollisuutta koskaan tule.

Nämä ovat asioita joita jokaisen pitää itse punnita ja tehdä sellainen ratkaisu, jonka kanssa voi elää lopun elämäänsä.

Toivottavasti ap:n tilanne on selkiytynyt. Kaikilla asioilla on kuitenkin aina tapana järjestyä.

Tsemppiä!

Tarkoitin vaan sitä että jos mies on töissä sitten joskus ja ap ei ollenkaan..olipa lasta tai ei niin talouselämä ei kohennu.Tosin onhan miehet edelleen paremmin palkattuja kuin naiset. Se, että onko ap äitiyslomalla,kotihoidointuella,työttömänä tms niin toki vaikuttaa asiaan + -. Taloutta ajatellen harvalla parempaa tilannetta tulee tai jos tulee niin ottaa usein aikansa sen saavuttaminen.
Lapsen saaminen on lahja, ja siihen on oltava valmis. Mietin vaan että itse en miettisi rahaa jos olisin henkisesti valmis mieheni kanssa lapseen, varsinkin jos se jo olisi aluillaan minussa. Olisiko ap:lla kuitenkin vielä epävarmuutta niin paljon äidiksi tulemisessa, vanhemmuudessa miehen kanssa,että ei uskalla vielä hypätä siihen kelkkaan?? Joka tapauksessa kannattaa selvittää paljonko saisit äitiyspäivärahaa , koska se määräytyy myös tulojen perusteella. Ja miettiä millaisia ratkaisuja voisitte tehdä että hyvä sopiva tasapaino säilyisi. Myös itsekkyys on hyvä heittää romukoppaan jossain kohtaa jos sitä on. Ja se on kaiken arvoista! Mutta en halua antaa painostavaa kuvaa. Tuon vahvasti esille vain mielipiteeni ja todellakin toivon ap:lle mahdollisimman hyvää tulevaa ja oikeita päätöksiä jotka sydän kantaa elämän tappiin. Oli se mikä oli. Tsempit siis edelleen multa!

Muista että vanhempainraha on tulosidonnainen, mutta kotihoidontuki ei. Eli jos miehesi tienaa hyvin vähän tai ei ollenkaan, kannattaa harkita sitäkin että hän jää aikanaan kotiin hoitamaan lasta ja sinä pääset pyörittämään yritystäsi.

Minä tulin raskaaksi suunnittelematta ja olen enemmän kuin iloinen että lapsen pidin.

Mieshän voi teillä hoitaa lapsen alun jälkeen!

Jos yritys ei elätä oikeasti (mihin viittaa se että on oltava muukin työ) niin enemmin kannattaa se yritys haudata tai ottaa harrastuksena kuin lapsesta luopua siksi. Miksi on niin tärkeää olla yrittäjä? Olen itse yrittäjäperheestä ja osa ideoista ei vaan kannata. Niiden suhteen pitää olla raaka. Toki on aina se käynnistysvaihe, se on selvää. Mutta onko siihen varaa teillä kuitenkaan, jos miehellä on polvi paskana?

Eli kun kerran kysyt niin vastaan:

mukula maailmaan, sinulle mahdollisimman pian ihan oikea palkkatyö ja mies hoitaa lapsen imetysrumban jälkeen.

Ap tässä taas, kiitos kovasti vastauksistanne. :) Olemme todellakin harkinneet että mahdollisesti mies jäisi sitten lasta hoitamaan ja minä palaisin työelämään äitiysloman jälkeen.

Kävimme todellakin tuossa torstaina ultrassa ja alkion iäksi arvioitiin vain 3-4viikkoa. Eli mitä tahansa voi oikeastaan vielä käydä. Meille sanottiin että mitään päätöksiä suuntaan tai toiseen ei kannata vielä tehdä, vaan odottelemme rauhassa 2 viikkoa seuraavaa ultraa. Sitten nähdään onko kasvua ja kehitystä tapahtunut ja että onko kaikki kunnossa.

Eli meillä on nyt 2 viikkoa aikaa totutella ajatukseen ja ruotia pääkoppiamme oikein kunnolla. Meillä ei ole mitään suuria lainoja muuta kuin yritykseni laina jota olisi vielä 3 vuotta jäljellä ja summanakaan se ei edes lähentele perus-talolainaa.
Autoja meillä on vain yksi vanha rupuska ja molemmilla puolilla mahdolliset isovanhemmat jotka ovat valmiit auttamaan meitä kaikin keinoin. Lapsenlapsi olisi kummallekin pariskunnalle ensimmäinen joten innostusta löytyy.

Harmittaa että mitään ei oikeastaan voi tehdä eikä oikein auta pähkäilläkään ennenkuin saamme tietää lisää 22. päivä.
Vatsani ei tällä hetkellä siedä yhtään tulisia mausteita, ei oikeastaan minkäänlaisia mausteita, eikä punaista lihaa, joten jääkaappi on täynnä marjoja ja hedelmiä, ja väsäilen kokoajan kaikenlaisia salaatteja kun mikään muu ei oikein maistu. En ole absolutisti mutta otan siiderin ehkä kerran vuodessa joten tällä ei ole siihen oikeastaan mitään vaikutusta. Olemme myös molemmat savuttomia.

Tiedän ett tahtomattani alan kiintyä ajatukseen päivä päivältä enemmän, toivon todella että kaikki on normaalia sitten seuraavassa ultrassa, ettei päätöstä ole ns. tehty puolestamme.
Sitä odotellessa..

Ap tässä taas, kiitos kovasti vastauksistanne. :) Olemme todellakin harkinneet että mahdollisesti mies jäisi sitten lasta hoitamaan ja minä palaisin työelämään äitiysloman jälkeen.

Kävimme todellakin tuossa torstaina ultrassa ja alkion iäksi arvioitiin vain 3-4viikkoa. Eli mitä tahansa voi oikeastaan vielä käydä. Meille sanottiin että mitään päätöksiä suuntaan tai toiseen ei kannata vielä tehdä, vaan odottelemme rauhassa 2 viikkoa seuraavaa ultraa. Sitten nähdään onko kasvua ja kehitystä tapahtunut ja että onko kaikki kunnossa.

Eli meillä on nyt 2 viikkoa aikaa totutella ajatukseen ja ruotia pääkoppiamme oikein kunnolla. Meillä ei ole mitään suuria lainoja muuta kuin yritykseni laina jota olisi vielä 3 vuotta jäljellä ja summanakaan se ei edes lähentele perus-talolainaa.
Autoja meillä on vain yksi vanha rupuska ja molemmilla puolilla mahdolliset isovanhemmat jotka ovat valmiit auttamaan meitä kaikin keinoin. Lapsenlapsi olisi kummallekin pariskunnalle ensimmäinen joten innostusta löytyy.

Harmittaa että mitään ei oikeastaan voi tehdä eikä oikein auta pähkäilläkään ennenkuin saamme tietää lisää 22. päivä.
Vatsani ei tällä hetkellä siedä yhtään tulisia mausteita, ei oikeastaan minkäänlaisia mausteita, eikä punaista lihaa, joten jääkaappi on täynnä marjoja ja hedelmiä, ja väsäilen kokoajan kaikenlaisia salaatteja kun mikään muu ei oikein maistu. En ole absolutisti mutta otan siiderin ehkä kerran vuodessa joten tällä ei ole siihen oikeastaan mitään vaikutusta. Olemme myös molemmat savuttomia.

Tiedän ett tahtomattani alan kiintyä ajatukseen päivä päivältä enemmän, toivon todella että kaikki on normaalia sitten seuraavassa ultrassa, ettei päätöstä ole ns. tehty puolestamme.
Sitä odotellessa..

Kuulostaa siltä, että olet päätöksesi tehnyt :) Onnea sinulle ja pikkuiselle matkaan! Muista, että asioilla on taipumusta järjestyä :)

Viimeksi muokattu:
Sun mies taitaa kuitenkin olla töissä?
Niinpa oli ja itsekin heti 3 kk paasta, koska MITAAN tukia ei ollut toisin kuin Suomessa. Tosin en valita, koska lasta oli vuosia toivottu ja uskoin jo jaavani lapsettomaksi. Mutta todellisuudessa vaan ei monellakaan tule sita hyvaa hetkea tai jos tulee niin sitten ei tule lasta. Minullakin oli useampi vuosi "talouellisesti parempaa" aikaa mutta eipa tuolloin tarpannyt....

Viimeksi muokattu:
Heips, ap tässä. Tulin ilmoittelemaan niinkuin lupasin eli nyt ollaan käyty toisessa ultrassa. Täytyy sanoa että kaikkeen yritin olla varautunut mutta ei sitä voinut kuin ihmetellä! Raskaus on normaali ja siellä missä pitääkin. Sikiö oli kasvanut hurjasti. Jos kaksi viikkoa sitten näkyi pieni nestepussi, oli se kasvanut nyt yli 20-kertaiseksi ja siellähän tuo pieni ihme lillui. Hurjan vahvat sydänäänet oli myös pienokaisella. :) Ei siinä voinut kuin herkistyä..

Yksvinkki: jos oot yelliläinen voit nostamalla yel-maksua taivaisiin viimeisen 6kk:n ajaksi ennen äitiyslomaa suurinpiirtein ostaa itsellesi niin ison äitiyspäivärahan kuin haluat. googlaa ja ota selvää, ennen oli ainakin mahdollista. Mutta tarttis toimia pian..

Alkuperäinen kirjoittaja ent. yrittäjä.;10939761:
Yksvinkki: jos oot yelliläinen voit nostamalla yel-maksua taivaisiin viimeisen 6kk:n ajaksi ennen äitiyslomaa suurinpiirtein ostaa itsellesi niin ison äitiyspäivärahan kuin haluat. googlaa ja ota selvää, ennen oli ainakin mahdollista. Mutta tarttis toimia pian..

Aika karmeen suuret on noi mun Yellit nykyäänkin, en millään vedä tuollaisia palkkoja kuin ne indikoisivat. Menen ensi viikolla yritysneuvojalle, saa nähdä mitä sanovat. Samaa olen muutenkin miettinyt, ainoa ongelma vaan on että jos minä jään äitiyslomalle ilman tuuraajaa, menetän pienessä ajassa kaikki asiakkaani.
Hankala tilanne, mutta jollain sekin on selvitettävä.

Yhteistyössä