Hei, mulla eka lapsi oli iso ja nyt toinen lapsi oli iso. Eka syntyi alateitse, toinen pelkosektiolla. Onneksi ekan kanssa ei tapahtunut mitään, vaikka synnytys pitkittyi ja itse väsyin totaalisesti. Nyt tämän toisen kohdalla pelkäsin mm lapsen kokoa, omien voimien loppumista, lapsen vammautumista, lapsen kuolemaa jne jne... Sain onneksi pelkosektion - siitä olen aina ja ikuisesti sairaalan henkilökunnalle KIITOLLINEN, se on varmaan yksi merkittävimpiä ja mieleenpäinuvimpia kokemuksia elämässäni, niin helpottunut olin päätöksestä. Lapsen ison koon vuoksi ei Suomessa juurikaan taida saada sektiota, jos äiti on normaalikokoinen (ei siis erityisen pieni). Minullakin tämän lapsen kehitystä seurattiin koko ajan äitiyspolilla muuten raskaudessa olleiden ongelmien vuoksi.
Sektiossa sitten lääkäri otti käsittääkseni aikalisän ja suurensi haavaa ennen kuin sai vauvan ulos. Sitten kun tikkaisi minua ja kätilö tuli kertomaan päänympäryksen 38,5 cm, niin lääkäri totesi että "no eipäs ihme, kun ei meinannut saada lasta ulos". Itse ajattelin vaan puudutushöyryjen läpi, että onneksi sain pelkosektion ja toisen lapsen syntymästä ei tullut mitään jännitysnäytelmää tai sankaritarinaa alatiesynnytyksen onnistumisesta vaikka vauva olikin iso - tai sitten surullista tarinaa. Olen siis ylpeästi pelkosektioäiti ja vauva syntyi tyytyväisenä ja ollut tosi rauhallinen kaveri, nukkuu ja syö eikä huutele turhia. Varmaan joskus ainakin lapset kärsivät synnytyksestä ja voivat siksi itkeä paljon, ainakin jos kipuja... (?).