ei taas jaksa ymmärtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä vaan

Vieras
mies juossu koko syksyn hirvimetällä ja sitä ennen lintumetällä. itse olenviikot kotona, kun en työkykyinen ole. mies opiskelee, vielä vuoden loppuun. viikonlopuks mies häipyy viereiselle paikkakunnalle metälle ja palaa sunnuntaina illalla. minä pojan kans kahdestaan koko viikonlopun.

mitään tekemistä ei ole, mihinkään ei päästä kun ei autoa. kaverit toisella paikkakunnalla. nyt vielä sain hirveen flunssan.... et kiva....
mies aina viikonloput pois. oon monta kertaa sanonu asiasta. mutta mies sitä mieltä et on mentävä, jos hän ei mene lihat jää saamatta.

nyt se sai työtarjouksen pohjois-pohjanmaalle, hyvä palkka. täällä päin ei töitä oikeen ole. hän kuulemma tulisi siltikkin tänne hirvimetälle, jos ei nyt joka viikon loppu niin melkeen. matkaa olis 300km suunta. muuttaisimme käpykylään jossa ei minulle töitä olis kun kuntoudun....

hän ei tuonne töihin lähde jos en minä lähde mukaan, mutta jos täältä ei löydy töitä niin on kuulemma pakko lähtee......

pää sekasin..... en enää tiedä mitä tehdä......

Kun kuntoudut... mistä? Jos oikein ymmärrän, päätös tulisi olla teidän yhteinen. Mieti tulevan paikkakunnan hyviä puolia, kirjaa ne ylös ja etsi tietoa. Ja laita nykyisen asuinkuntanne hyvät puolet ylös. Kumpi voittaa. Samaa voitte tehdä teidän muistakin asioista ja menoista, suosittelen! Muuttaminen ai ole niin paha juttu, jos asiaa on mietitty monelta eri kantilta yhdessä. Jos vain mies sanoo että on PAKKO JA PISTE-tyyliin, niin varmasti asia nousee teillä mahdollisen riitelyn yhteydessä sitten joskus KISSAKSI PÖYDÄLLE. Tsemppiä!

Pitäsköhän teidän ihan vaan istua pöydän ääreen ja jutella asioista? Sanosit sille tyyliin et susta tuntuu pahalta olla viikonloput yksin - hirven ja linnun lihat ei saa olla tärkeempiä kun teidän suhde. Jos puhut nätisti, uskon, että mies tajuaa. Puhukaa kanssa tosta muutosta, ei toinen voi jyrätä toista, vaikka tilanne olisi mikä. Ja toi muutto ei ole ainut mahdollisuus maailmassa - ja sitäkin vois miettiä, että tarvisko teidän muuttaa sinne käpykylään? Ja jossei muuta, ni pyydä sitä ostamaan sulle kulkupeli... :)

Aina kannattaa kokeilla uutta. Voi olla parempi vaihtoehto. Aina parempi muuttaa työn perässä, kuin olla työtön. Niin ja jos sun kuntoutuminen on epävarmaa niin silloin miehen työ etusijalle. Sitten kun olet työkykyinen niin katsotte asiaa uudelleen.
Loppujen lopuksi mitään asuinpaikkaa ei tunne ennen sielä asumista vasta sitten tietää mikä on hyvä paikka, kun on sielä jonkin aikaa asunut.

Niin ja mitä sitten vaikka miehesi menisi metsälle lähes yhtä usein, kuin ennenkin, koska viikonloppu on aina yhtä lyhyt ja hän ilmeisesti nytkin on koko viikonlopun metsällä. todennäköisesti ei menisi kuitenkaan niin usein, koska matkat rasittavat.

Niin ja jos miehesi metsästää vai lihan takia, nii sitähän saa kaupantiskiltä, jopa halvemmalla, kun laskee,että mihin kaikkeen tarvii rahaa (esim.aseet,ammukset,vaatteet,bensa,pyykki,eväät)

Yhteistyössä