Ei ****, Suomessakin LASINSIRUJA ruuassa...

Joo
Tosta kuulikin vkl radiosta. Huvittava se joku asiantuntija joka selitti et ei tää liity ruotsin tapaukseen mitenkään, vaan voi olla ihan omasta keittiöstä peräisin nämä sirut. Joo tosi uskottavaa, kun ruotsalaisia tuotteita ja samalta firmalta ku ruotsin lasinsiruruuat...
 
Joka paikassa väitetään et "ihminen ei koske noihin missään valmistusvaiheessa et ihan mahdotonta joutua lasia kun missään tekovaiheessa sitä ei käytetä" :$ Kummasti sitä lasia vaan on ollut... ellei se ole skandaalihakuisten ihmisten juttuja sit vaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Tosta kuulikin vkl radiosta. Huvittava se joku asiantuntija joka selitti et ei tää liity ruotsin tapaukseen mitenkään, vaan voi olla ihan omasta keittiöstä peräisin nämä sirut. Joo tosi uskottavaa, kun ruotsalaisia tuotteita ja samalta firmalta ku ruotsin lasinsiruruuat...
Joo ja se Findusin äijä (kai joku suomen puolen johtaja tjtn) sanoi lehdessä että "sabotaasi on mahdotonta". Mutta mistäs h*lvetistä ne sirut sitte on tullu? Kun samaan hengenvetoon selittävät ettei tehtaassa ole lasia eikä sitä voi sinne ruokiin mistään (vahingossakaan) päästä.

Koittasivat nyt edes jonku syyn antaa.

Mä jo päätin eilen että meillä taidetaan syödä ihan pakastimen sisältöä, pääasiassa hirvenlihoja. Ei taatusti ole ainakaan lasia!

Mistään muusta kun ei nyt oikein voi olla varma :/
 
Mä en jaksa noihin lasinsiru uutisiin edes reagoida, kun se broileri-mieskin selitti tohkeissaan ja lehdet uutisoi isolla että broilerista löytyi lasinsiru, vaikkei kukaan ollut sirua edes nähnyt :headwall:
 
Joo
En mäkää jaksa panikoida, silti huvittaa nuo pomot ja johtajat mitä lie, yrittääkö ne välttää hysteriaa? Siis mikä muu se olis ku joku katkera työntekijä joka on pari saavillista kaatanut lasimurskaa koneisiin?
 
Meillä oli torstaina Atrian Broiskusuikaleista ruokaa, jota söi ainoastaan mies ja kuopus. Mies sanoi yhdessä vaiheessa että puraisi jotain tosi kovaa ja tuntui, että hammas hajosi.. mutta ilmeisesti se "jokin" olikin mennyt ihan pieneksi siruksi suuhun, joten tuntui, että hammas olisi rikkoontunut.
Jälkeenpäin tuli mieleen, että olisiko ollut lasinsiru.

Tuolla se on vielä broiskukastikkeen jäämät jääkaapissa (joo tiedän, että olis saanu heittää jo menemään) pitäisköhän alkaa suurennuslasin voimin tutkimaan löytyykö siruja lisää... :)
 
Evira on ihan yltiöpositiivinen tässä jutussa.. Joo, ei varmaan mitään yhteyttä näillä jutuilla :whistle: Salli mun nauraa! Broiskun käyttäminen vähenee, samoin ruotsalaisten valmisruokien, vaikka kuinka yritetään pitää ns. hyvää kuvaa yllä.
 
tilsa
Saas nähdä paljonko niitä siruja löytyy ennen kuin Evira katsoo aiheelliseksi ryhtyä toimiin. Kun eihän pari sirua ruotsalaisessa tuotteessa ole muu kuin yksittäistapaus.

Mies ajaa työkseen Suomen ja Ruotsin väliä ja mitäpä siellä rekassa muuta syödään kuin valmisruokaa, joko Suomesta tai Ruotsista ostettuna. Kiva kiva
 
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/04/852344

Ja Pirkka -lihapiirakasta on löytyny kans Ahvenanmaalla..

Olin kuulevinani just uutisista ku toisella korvalla kuuntelin että nyt ois kolme epäilyä Suomessa ja että tänään tulis lisätietoo? Täytyypi tarkempaan kuunnella nuo seuraavat kolmosen uutiset..

Muoks. Joo tänään tulee asiaan lisäselvitystä. Uusin uutinen tässä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904069363794_uu.shtml
 
Rollolainen
nyt ihmiset provosoivat, kun lasinsirujaon löytynyt. Helppohn se o sanoa että ruuassani oli lasinsiruja, mites tosistat, ettei niitä o ite siihen laitettu provosointimielessä. En usko näihin kaikkiin tapauksiin.
 
faktaa on se
että jo viime syksynä löytyneet ekat sirut. sillon se vaan hyssyteltiin yksittäistapaukseksi eikä sen koomin uutisoitu.
mä en koske enää mihinkään valmis juttuihin, en pakasteisiin tai muihinkaan.
 
alalla oleva
Mä olen ollut pitkään elintarvike alalla ja tiedän, ettei lasinsiruja joudu ihan helpolla tuotteeseen. Elintarviketehtaissa ei ole lasia, lampun lasitkin on muovia juuri siksi, ettei voisi hajotessaan joutua tuotteeseen(muovi halkeaa niin isoiksi paloiksi, ettei mahdu tuotteeseen).
Olen läheisesti työskennellyt myös kuluttajapalautteiden parissa ja todennut, että ihmiset tunkee tuotteeseen ihan mitä vaan palkkion toivossa. Tämäkin juttu pakasteissa olevasta lasista, ensin otetaan yhteyttä iltalehteen, kertoo valittajan motiivista. Sensaation hakua.

Se miksi viranomaiset ei paljoa puhu, johtuu siitä, et virallista tietoa ei ole. Mitään ei voi sanoa, ennen kuin on varma. Töitä asian eteen tekevät tällä hetkellä kaikki viranomaiset, elintarviketeollisuus, poliisi ym.
 
Musta alkaa tuntumaan, että täällä Suomessa löytyneet sirut on julkisuuden hakuilua.
En oikein ota uskoakseni, että joku niitä täällä laittelee pusseihin ja rasioihin ja piirakoihin. Joku nyt vaan on keksinyt ottaa mallia naapurimaasta. Tai sit yksinkertasesti haluaa juttunsa lehteen.
 

Yhteistyössä