Ei sitten kuulema tartte mennä tutustumaan pph-paikkaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
1,5v muksu lähtee 2 viikon päästä ekaa kertaa päivähoitoon, kun mä palaan koulun penkille. Aattelin jotenki, et tässä viimeisten "loma"viikkojen aikana olis vähän käyty tutustumassa tulevaan päivähoitopaikkaan, kun tuo muksu on vähän aran oloinen muutenkin. Muutos on varmaan kamala. Pph on kyllä töissä, ei ole kyse siitä, et olis lomalla. Mut tokaisi mulle puhelimessa, ku yritin sopia tapaamista, et hän voi yli 30v kokemuksella sanoa, et etukäteen tutustumisesta ei ole mitään hyötyä!!! Yhtä vaikeeta tulee olemaan, vaikka olis käyny kuinka monta kertaa etukäteen, hän on nähnyt sitä niin monta kertaa. Et tuutte sit vaan reippaasti, ku hoito oikeasti alkaa...

:/
kyllä mä olen sitä mieltä et ehdottomasti pitää käydä tutustumassa että lapsi osaa varautua. sulla on kuitenkin niin pieni lapsi et se ei välttämättä puhetta niinkään tajua/ota tosissaan.
kyllä kun itte miettii et oma äiti veis johkin tuntemattomalle naiselle ja sanos vaan hei hei.... :(

Meillä meni niin että etukäteen tutustumisesta ei ollut mitään hyötyä. Joillekin lapsille siitä on. Tosi töykeä pph oli :( Luulisi sen 30v kokemuksella tietävän että lapset on erilaisia.

meilläpäin päivähoidon ohjaaja suosittaa että käydä lapsen kanssa tutustumassa etukäteen, käytiin myös ekassa perhepäivähoidossa joka oli entuudestaan tuttu muuta kautta

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Voipi olla et mä ottasin puhelimen käteen ja soittasin josko voisin vaihtaa toiseen paikkaan lapsen hoitoon koska tuommonen tyyli et kauheeta luottamusta herättäs :/

Juuri näin. Ei kyllä kiinnostaisi hirveästi viedä lasta hoitoon tollaisen asenteen omaavalle hoitajalle.

Mä soittaisin välittömästä päivähoito-toimistoon ja keskustelisin paikan vaihdosta. Mulla nousee karvat pystyyn tollasesta "näin on tehty aina ja näin tehdään tästäkin eteenpäin"-asenteesta!

Soita hoitajalle ja sano että te tulette jonain päivänä käymään.Mä en antaisi tuossa asiassa periksi.Jos lapsi ei aiemmin ole ollut hoidossa, niin on ehdottoman tärkeää käydä tutustumassa ja mieluummin enemmän kuin yhden kerran.Varmaan hyvä olisi sinunkin äitinä etukäteen tietää millaseen paikkaan olet lasta viemässä.

kyllä mä ihan vanhemman ominaisuudessa myös haluaisin tutustua paikkaan johon luotan lapseni hoitoon, ja sen myös hoitajalle kertoisin että haluan myös itse nähdä paikan sen lisäksi että paikka ei ole enää lapselle ihan vieras parin tutustumiskerran jälkeen vaikkakin hoitoonjääminen on toisille vaikeampaa kuin toisille...

Tottakai pienen lapsen täytyy päästä tutustumaan! On lapselle muuten kamala paikka, kun "äiti hylkää tuiki tuntemattomalle" koko päiväksi. Muutenkin sain sen kuvan että hoitaja on hyvin negatiivinen... Miten olisi pph:n vaihto? Vielä ehdit, kun on kerran 2vko aikaa koulun alkuun. :)

Kävin soittamassa päivähoidon ohjaajalle, on lomalla, mutta tuurari sanoi, että hoitopaikat ovat kiven alla ja ilman pätevää syytä ei voi paikkaa tässä tilanteessa vaihtaa. En oikein uskaltaisi alkaa haastamaan riitaakaan sen tulevan hoitotädin kanssa, tekee vaikeasta tilanteesta vielä vaikeamman :(

Yhteistyössä