Ei sitä iän ikuista banaania ja mansikkahilloa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "bansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin kesällä aivan itsestään selvästi tuoreita mansikoita ja kermavaahtoa, johon halutessa mukaan mascarponea tai sitruunarahkaa. Kuinka kukaan voi tehdä mansikkakautena minkään muunlaista täytekakkua?!

En ole ikinä laittanut banaania ja hilloa kakkuun. Näin kesällä kaikki mansikkatäytteet on olleet suosiossa. Kerran sain vapaat kädet ja kokeilin mustikkarahkaa + dubbelnougat patukoista tehtyä moussea täytteenä ja se kakku hävisi niin että hujahti.

enpä muista että olisin koskaan laittanut banaania ja mansikoita samaan kakkuun. ei tule mieleen että olisin päässyt sellaista edes maistamaan. teenpä seuraavaksi banaani-mansikkakakun :)

Lapsuudessa se oli herkkua, että kakun väliin laitettiin muussattua banaania ja tuoreista/pakastemansikoista tehtyä mössöä. Ja kermavaahtoa tietysti. Hillolla ei ole koskaan koitettu, siitä tulis varmaan aika makeaa. :)

Jaa, ite oon aina laittanut mansikkahilloa ja kermavaahtoa kakun väliin:O Se vaan on paras täyte! Mutta banaania en ole laittanut koskaan, se jotenkin tummuu ällöttävän näköiseksi:(

Mä laitan yleensä siivutettua banaania ja mansikka/vatturahkaa :D. Et sori ny vaan mutku toi parhaiten uppoaa kaikille. jotain muuta jos laittaa niin heti ollaan kyselemäs "eikö täs oo banaania?"

Mä en halua mitään liivatteita täytekakkuuni. Enkä myöskään hilloja. Banaani on ihan hyvä, mutta yleensä väliin tulee vain mansikkaa tai vadelmaa ja kermavaahtoa.

Olen toki kokeillut mousset, ihan itse tehnyt alusta alkaen mm. suklaa- ja mansikkamoussea, mutta onpa vaan parasta pelkät marjat ja kermavaahto kuitenkin.

[QUOTE="vieras";28769608]Mä en halua mitään liivatteita täytekakkuuni. Enkä myöskään hilloja. Banaani on ihan hyvä, mutta yleensä väliin tulee vain mansikkaa tai vadelmaa ja kermavaahtoa.

Olen toki kokeillut mousset, ihan itse tehnyt alusta alkaen mm. suklaa- ja mansikkamoussea, mutta onpa vaan parasta pelkät marjat ja kermavaahto kuitenkin.[/QUOTE]

Minä taas en tykkää kermavaahdosta. Jää lähes aina pursotuksetkin syömättä. Ei vaan maistu. Nuo mousset taas minusta ovat maukkauta ja pursotukset teen usein itse diplomaattikreemillä. Herkkua ovat myös erilaiset hyydykekakut.

Valion kuningatarrahkaa, kuningatarpilttiä ja kermavaahtoa (kaikkia purkillinen) yhteen ja väliin.. Koristeeksi tai höysteeksi tuoreet mustikat tai vadelmat, kumpia sattuu löytymään.. ;)

[QUOTE="vieras";28769626]Minä taas en tykkää kermavaahdosta. Jää lähes aina pursotuksetkin syömättä. Ei vaan maistu. Nuo mousset taas minusta ovat maukkauta ja pursotukset teen usein itse diplomaattikreemillä. Herkkua ovat myös erilaiset hyydykekakut.[/QUOTE]

Minä myöskään en pidä liivatteista ja kreemijauhe vasta onkin kammottavaa. Aidot maut ja raaka-aineet kunniaan!

Yhteistyössä