Ei sit ole kovin järkevää tehdä lapsia pienellä ikäerolla, jos kerta esikoisesta maksettu hoitovapaaraha+kuntalisä menetetään.........

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Nii-in.

Luulin tosissaan, että jos alle 3 v lapsi on äidin kaa kotona, ja vaikka vauva syntyy, äiti saa sekä äitiyspäivärahaa JA hoitovapaarahan 300e+kuntalisän.....

tasan ei jaeta nallekarkit.
 
Gluteus maximus
en minä sitä kyllä noin ajatellut. Me tehtiin lapsia ihan muusta syystä kuin rahallisesti ajateltuna. Onko lasten hankkiminen sitten ikinä järkevää jos noin ajattelee!
 
lapsi maksaa
Lapsihan tulee maksamaan parin kymmenen vuoden aikana tyyliin 100.000 euroa. Ei siinä muutaman satanen tunnu missään. Lapsia tehdään ihan muusta syystä kuin rahasta.
 
jummi
ööh.. mistäs oot semmosta päähäs saanu että maksettais kahta etuutta??
Kuntalisä ainakin omalla paikkakunnallani kyllä säilyy, mutta hoitovapaarahaa ei saa äitiysloman ajalta.. kun vauva on 3kk voi hakea isommasta lapsesta sisaruskorotusta kelasta.
 
Niiskunen
Itse me lapsemme maksetaan. Kaikille ei suoda sitä, että lapsia tulisi. Ollaan siis itse onnellisia. Ei yhteiskunta ole velvollinen maksamaan meidän lapsia!!!!!!!!!! Olkaa tyytyväisiä, että edes jotain saadaan. Joissain maissa ei saa mitään!
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Jaa, tällä palstalla kehotetaan aina harkitsemaan, onko taloudellisesti järkevää lisääntyä. Sitten kun koettaa rahaakin ajatella, niin sekin on väärin :xmas:
tottakai pitää ajatella, mutta ei todellakaan laskea kelan etuuksien varaan!
 
Luulen
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Jaa, tällä palstalla kehotetaan aina harkitsemaan, onko taloudellisesti järkevää lisääntyä. Sitten kun koettaa rahaakin ajatella, niin sekin on väärin :xmas:
Mä veikkaan että suurin osa tarkoittaa sitä että pitäisi olla itsellä riittävästi rahaa kustantaa lapsi, että ei tarttis laskeskella sossurahoja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luulen:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Jaa, tällä palstalla kehotetaan aina harkitsemaan, onko taloudellisesti järkevää lisääntyä. Sitten kun koettaa rahaakin ajatella, niin sekin on väärin :xmas:
Mä veikkaan että suurin osa tarkoittaa sitä että pitäisi olla itsellä riittävästi rahaa kustantaa lapsi, että ei tarttis laskeskella sossurahoja...
eikä elää omien vanhempien pussilla.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luulen:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Jaa, tällä palstalla kehotetaan aina harkitsemaan, onko taloudellisesti järkevää lisääntyä. Sitten kun koettaa rahaakin ajatella, niin sekin on väärin :xmas:
Mä veikkaan että suurin osa tarkoittaa sitä että pitäisi olla itsellä riittävästi rahaa kustantaa lapsi, että ei tarttis laskeskella sossurahoja...
Periaatteellisella tasolla asia on minusta sama. Eikä sosku maksa kuntalisää, kunta sen maksaa, ihan siitä ilosta että saa lisää veronmaksajia ja säästää päivähoitokustannuksissa.
 

Yhteistyössä