Ei se oo aina helppoo sossun asiakkaanakaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.

Karussa

Aktiivinen jäsen
24.11.2006
5 318
1
36
|O |O |O

Niitä ei saa kiinni, päätökset viipyy, laskelmat saatetaan tehdä päin p:tä, eivät välitä yhtään jos heidän viivästyksien takia maksat vuokrasi ja laskusi myöhässä, myöhästymismaksuja eivät huomioi. :headwall:

Ja nyt, mun pitäis saada heiltä yksi vaivainen päätös jota vastaan saan välittäjältä avaimet uuteen kotiin ja sen yhden paperin saaminen on niin vaikeeta! :kieh: Piti tulla postissa mutta eipä näy, en saa puhelimella kiinni sos. työntekijää... Välittäjä jo kyselee tekstarilla miks en ole käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja dghhj:
Miksi et mene töihin?Minkäs ikäinen olet, joku alle 20v tietty ja ei päivääkään töitä tai koulua takana..voi luoja.

On piilossa saanut elää jos ei ole PÄIVÄÄKÄÄN käynyt koulua 20-vuotiaana :o Toisekseen itse pääsin ainakin ammattikoulusta 18-vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
|O |O |O

Niitä ei saa kiinni, päätökset viipyy, laskelmat saatetaan tehdä päin p:tä, eivät välitä yhtään jos heidän viivästyksien takia maksat vuokrasi ja laskusi myöhässä, myöhästymismaksuja eivät huomioi. :headwall:

Ja nyt, mun pitäis saada heiltä yksi vaivainen päätös jota vastaan saan välittäjältä avaimet uuteen kotiin ja sen yhden paperin saaminen on niin vaikeeta! :kieh: Piti tulla postissa mutta eipä näy, en saa puhelimella kiinni sos. työntekijää... Välittäjä jo kyselee tekstarilla miks en ole käynyt.

Juu, tiiän myös ja monelta kuullut noita ku ei ne tee helkkari hommiaan. Niin ja oma elämähän siinä "vaan" on kyseessä, ei sen sossu tantan =(

Alkuperäinen kirjoittaja yjejety:
Vitun dorka, tarkoitin tietenkin ammattikoulua tms. En peruskoulua. ootko tyhmä?

Minä tyhmä? Sulla on ainakin tuo asiallisuus jäänyt opettelmatta matkan varrella, ikää 16wee + risat?
Ja v*tun dorka kuten jo sanoin itse pääsin ainakin 18vuotiaana ammatiikoulusta pois, joten jos itse olisin alta 20 niin koulut olisin kerennyt käydä ja n.vuoden ainakin töissä.

tulipa se raha mistä vaan niin pitäisi opetella se periaate että koskaan ei saa käyttää rahoja loppuun asti. Mutta se rahan pakkokäyttämisvimma näyttää vallitsevan aika monella. koska rahaa tulee... mihin meni... kysellään aina.
Kysytäänpäs seuraavan kerran lapsilisäpäivänä että minkä verran aiot säästää siitä mahdollisimman pitkälle ja mikä on oikeastaan pakko maksaa ja ostaa. Ruoka ja asunto on pakollisia ja uusia vaatteita joskus, muu on harkinnanvaraista, tai siis pitäisi olla eikä pakko ole kaikkea heti saada

Alkuperäinen kirjoittaja vaimoke:
Juu, tiiän myös ja monelta kuullut noita ku ei ne tee helkkari hommiaan. Niin ja oma elämähän siinä "vaan" on kyseessä, ei sen sossu tantan =(
Sivumennen sanoen vaan, ehkä se ongelma onkin, ettei ole tarpeeksi työntekijöitä, kuin että "eivät huvikseen tee hommiaan"??? Ikinä käynyt mielessä?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
tulipa se raha mistä vaan niin pitäisi opetella se periaate että koskaan ei saa käyttää rahoja loppuun asti. Mutta se rahan pakkokäyttämisvimma näyttää vallitsevan aika monella. koska rahaa tulee... mihin meni... kysellään aina.
Kysytäänpäs seuraavan kerran lapsilisäpäivänä että minkä verran aiot säästää siitä mahdollisimman pitkälle ja mikä on oikeastaan pakko maksaa ja ostaa. Ruoka ja asunto on pakollisia ja uusia vaatteita joskus, muu on harkinnanvaraista, tai siis pitäisi olla eikä pakko ole kaikkea heti saada

Joskus voi olla kerralla menoja enemmän kuin rahaa. Ja kaikille ei tule koko kuukauden rahat kerralla, kyllä ne sillä tavalla meillä riittäisi mutta kun tuon toimeentulotuen saa aina ihan millon sattuu! :kieh:

1.1.2008 alkaen päätökset on tehtävä 7arkipäivän kuluessa ´ja mahdollisen tuen oltava 2arkipäivän päästä päätöksestä asiakkaan tilillä. Eli kun viet 1.päivä maanantaina TÄYDELLISEN hakemuksen niin vaje on tililläsi viimeistään seuraavan viikon torstaina eli 11.päivä.

Ja toisekseen. Hae se paperi niin ei tarvitse odottaa. :)
Kai ymmärrät että heilläkin on puhelinaika. Viime vuonna oli meidän kaupungissa 8.30-9.30 puhelinaika.

Minä itse vein aikoinaan viikko ennen kuun loppua paperit ja hakemuksen ja rahat oli tilillä ennen 5dettä päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

Joskus voi olla kerralla menoja enemmän kuin rahaa. Ja kaikille ei tule koko kuukauden rahat kerralla, kyllä ne sillä tavalla meillä riittäisi mutta kun tuon toimeentulotuen saa aina ihan millon sattuu! :kieh:

juuri siitä syystä sitä ei tule pitää minään itsestäänselvyytenä! ole kiitollinen että suomessa edes on tuollaiset systeemit etkä joudu kadulle kerjuulle

Alkuperäinen kirjoittaja dghhj:
Miksi et mene töihin?Minkäs ikäinen olet, joku alle 20v tietty ja ei päivääkään töitä tai koulua takana..voi luoja.

jaa no enpä ole käynyt päivääkään itse vielä ammattikoulua/lukiota, töissä olen kuitenkin ehtinyt olla ja ikää 19 + 1 lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ent. sossupummi:
1.1.2008 alkaen päätökset on tehtävä 7arkipäivän kuluessa ´ja mahdollisen tuen oltava 2arkipäivän päästä päätöksestä asiakkaan tilillä. Eli kun viet 1.päivä maanantaina TÄYDELLISEN hakemuksen niin vaje on tililläsi viimeistään seuraavan viikon torstaina eli 11.päivä.

Ja toisekseen. Hae se paperi niin ei tarvitse odottaa. :)
Kai ymmärrät että heilläkin on puhelinaika. Viime vuonna oli meidän kaupungissa 8.30-9.30 puhelinaika.

Minä itse vein aikoinaan viikko ennen kuun loppua paperit ja hakemuksen ja rahat oli tilillä ennen 5dettä päivää.

Täytyykin muistaa tästä lähin tuo uusi laki!!

Niin mä eilen yritin sille työntekijälle puhelimessa että tuun hakeen sen paperin (asun ihan lähellä ) niin ei hälle kelvannut! :o

No äsken sain vihdoin sen kiinni sentäs, lupasi soittaa asunnonvälittäjälle että maksu on hoidettu!

Alkuperäinen kirjoittaja heeheee:
Minkä ikäinen ap olet? Kuinka monta lasta ja onko miestä?

1 lapsi, ikä tuskin tähän vaikuttaa. Mieskin löytyy joka oli ennen töissä ilman ammattia, juuri alkoi opiskella joten vähän pakko hakea rahaa sossusta. =)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä