Alkuperäinen kirjoittaja kotiäitiysvuosia 6 takana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäitiys vuosia 6 takana:
Alkuperäinen kirjoittaja mammamia:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäitiys vuosia 6 takana:
Kotiäitiys on TYLSÄÄÄ::::::::::

ävivästä-kksta-vuodesta saman toistoa vaikka kehitystä ja muutosta lapsissa tapahtuu,tylsyys tulee siitä ettei se kovin äitiä kehitä(muutoinkuin kehityksen ja lapsensa oppimisen tasolla)ja minä ainakin olen luonteeltani sellainen joka tarvitsee hiukkasen enemmän haastetta aivoilleni.sorry vaan!
Häh? Jos tarvitset enemmän, miten pystyit 6 vuotta olla kotona?
Minä taas en älyllisesti tarvitsisi enempää, mutta muuten piristäisi, koti kun on ikuinen työmaa, työtä on koko ajan pyykkiä ja ruoanlaittoa, sitä voisi tehdä 24 /7, kun lapset ovat aina kotona, joten se poislähteminen virkistäisi. Älyllisesti en kaipaisi yhtään mitään muuta. Askartelujen keksiminenkin on jo liiallista älyllistä ponnistelua, olen kai vähän uupunut (takana talon rakentamista eli käytännöllisesti yh-elämää).
Pysyin kotona VAIN siistä syystä että se oli järkevää lasten ja perheemme kannalta,tuossa elämän vaiheessa jossa mies matkusti ulkomailla paljon . Ei olisi ollut järkevää kenenkään kannalta minun palata ajoissa töihin. Tietyllä tavalla tykkäsin kotiäitiys vuosista,mutta aivoille sain siinä ruokaa samalla opiskelemalla itseni kandista maisteriksi! Ja nekin opinnot aloitin vain itseni ja "pääni" yakia.Ja mulla sentään kaikki kolme lasta olleet "helppoja ja terveitä".Lapset on siis ollet ihania ja heidän seurassa olen aina viihtynyt,tykkään kodinhoidosta, siisteydestä ja nautin ruuanlaitosta.Mutta minä tarvitsen myös paljon muuta! Onneksi me olemme kaikki erilaisia,kukin taaplaa tyylillään.
Luitko yöllä? Missä lapsesi olivat päivisin kun olit luennoilla/harjoituksissa?
Aika usein tein tehtäviä ja luin yöllä,silloin sain keskittyä,Ja olenhan jo työelämässä oppinut selviämään 5-6h/yöunilla.Luenntojen ja tenttien aikana meillä oli oikein mukava ja motivoitunut yksityinen hoitaja jolle maksoimme palkkaa. Koska luentojen ja tenttien aikataulut oli hyvin tiedossa etukäteen ei se hoitajan saaminen usein tuottanut ongelmaa. Toisinaan myös isovanhemmat olivat lasten kanssa!
Ok. Eli sinulla oli tosi paljon omaa aikaa noina kotiäitivuosina. Raskaampaa on, jos on aina lasten kanssa.
Mutta tuohon tarvitaan hyvätuloinen varakasta puoliso. HOitajat ovat kalliita palkata kotihoidontuesta, jos sillä pitää maksaa perheen ruokaostokset, kun miehen palkka menee lainaan ja laskuihin.
Itsekin kaipaisin jotain omaa, omaa aikaa opiskelujen muodossa. Äitiyslomalla kun vauva nukkui päiväunet, ja isompi kerhossa, suoritin cum lauden ihan oman itseni vuoksi, huvin vuoksi jotta saisi jotain muuta kuin kotitöitä ja lapsia. Mutta nyt kun ei omaa aikaa enää ole, olen aika rikki poikki useimmiten.