Ei saamarin kela,nyt rupee riittämään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja et ottaa taas nuppiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25768953]Musta on hienoa, että meillä on täällä systeemi, joka auttaa huonotuloisia, vanhuksia, lapsia ja sairaita. Systeemi myös hyysää työhaluttomia ja avuttomia, jotka ovat sotkeneet omat asiansa, eivätkä osaa hoitaa raha-asioitaan. Mielestäni kaikki mitä kela antaa on vain extraa ja siitä pitää olla iloinen, koska sen saa ilmaiseksi ja tekemättä mitään (ai niin, papereita tietenkin pitää täyttää ja sekin on joillekin vaikeaa). Ja jos nyt tarkemmin ajatellaan, niin mikäänhän ei ole sinällään ilmaista, sillä työssä käyvät ja yritykset maksavat kovaa veroa, jotta kelalla on mitä jakaa.[/QUOTE]

Voi kun tuo mieskin olisi vaan työhaluton,mut meni koko elämä uusiksi työtapaturmassa.Nyt on sit saatu tapella yli vuosi omista oikeuksista.
Vielä olisi tappelu edessa vakuutusyhtiön kanssa,jonka mies haastaa oikeuteen.Sitten toivon ,että asiat rupeavat rullaamaan viimein ,niinkuin niiden kuuluu mennä.

Edelleenkin tulot "menevät" jollekin ajanjaksolle tuloiksi, ja jos olette aiemmin ilmoittaneet ettei siltä ajanjaksolta ole tuloja ja sitten niitä tuleekin myöhemmin, tulot ovat muuttuneet aiemmin ilmoitetusta ja kela tarkistaa onko tuen maksaminen ollut aiheellista, ilmeisesti tässä tapauksessa ei ole ollut.

Kiinnostaa tietää oletteko kelaan hakiessanne asumistukea ilmoittaneet että saatte mahdollisesti kuitenkin jälkikäteen tuloja tältä ajalta? Sanoivatko ettei se haittaa vaan saatte pitää kaiken nostamanne tuen?

Meillä niin,että ilmoitettiin mihelle tuloski kelan päiväraha vaikka oli tuloton. Ei mitään jälkiperintää ollut vaikka saikin takautuvasti koko palkan. Menee ilmeisesti pärstäkertoimen mukaan kelan päätökset :)

Veroa,veroa, veroa. Mitä te aina nakutatte. Ei se ole meidän tukien saajien vika että verorahoista tukia maksetaan. Turha narina pois niin teilläkin on helpompi hengittää :D

Ja jos noin ketuttaa niin jättäytykää tuille, helppoa.

Ihanaa huomenna tulee asumistuki, pitää lähteä shoppailee itelle vähän vaaatteita niillä tein verorahoilla :) Nautin, jeesh

Alkuperäinen kirjoittaja ette voi mitää kuitenkaa;25769156:
Veroa,veroa, veroa. Mitä te aina nakutatte. Ei se ole meidän tukien saajien vika että verorahoista tukia maksetaan. Turha narina pois niin teilläkin on helpompi hengittää :D

Ja jos noin ketuttaa niin jättäytykää tuille, helppoa.

Ihanaa huomenna tulee asumistuki, pitää lähteä shoppailee itelle vähän vaaatteita niillä tein verorahoilla :) Nautin, jeesh

Se, mihin sä asumistukesi tai muut ruinatut rahat kulutat on ihan sun oma asia,
ja ei ketuta että Suomessa on avustava järjestelmä verorahoista, kunhan saadaan järki siihen kenellä niitä maksetaan ja millä perusteella.

Voi kun tuo mieskin olisi vaan työhaluton,mut meni koko elämä uusiksi työtapaturmassa.Nyt on sit saatu tapella yli vuosi omista oikeuksista.
Vielä olisi tappelu edessa vakuutusyhtiön kanssa,jonka mies haastaa oikeuteen.Sitten toivon ,että asiat rupeavat rullaamaan viimein ,niinkuin niiden kuuluu mennä.

Työtapaturmassahan saa ensimmäiseltä vuodelta täyden palkan jos ei ole työkykyinen ja senkin jälkeen 85% palkasta. Vai onko tämän kanssa ollut ongelmia?

Mulle kävi kerran niin opiskelijana ollessani, että olin koko syksyn sairauslomalla, mutta lääkärillä kesti ja kesti lähettää todistus sairauslomasta Kelaan ja sai tehtyä sen vasta joulukuussa. No, ei siinä mitään, loma hyväksyttiin ja mulle maksettiin sairauspäivärahat seuraavan vuoden tammikuussa. Siis ne mitä olisin tarvinnut jo syksyllä. Seuraavana vuonna sitten menin osa-aikaisiin töihin ja opiskelin, joten nostin myös opintorahaa. No vuoden lopussa alkoivat perimään tätä opintorahaa takaisin, koska tulorajani siltä vuodelta olivat ylittyneet. Ja se ylitys ei siis johtunut siitä, että olin tehnyt liikaa töitä, vaan että sain koko syksyn sairauspäivärahat tammikuussa. Minun piti maksaa opintorahani takaisin.

Tämän minun tapaukseni perusteella siis ei pitäisi olla mitään väliä mille vuodelle tulot kohdistuvat, ainoastaan sillä on väliä milloin ne on maksettu.

Uusimmat

Yhteistyössä