ei riitä enää maitoa, vauva 3kk ikäinen?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Mä korvaisin varmaan osan maidosta vellillä ja alkaisin ottaa soseita mukaan. Aloita vaikka maissilla tai peruna-porkkanalla, ekana päivänä esim. 1 tl, tokana kaksi ja vähitellen lisäät, viikon päästä voi antaa jo desin jos vaan maistuu. Näin mut aikanaan opastettiin. :)

Korviketta EI SAA antaa määrättömästi, siinä on lisättyä d-vitamiinia jota ei saa antaa yliannosta. En vaan muista mikä se raja on.
 
"CIS"
mä annoin velliä, mutta sittemmin kuulin että se on ravintoarvoltaan samaa kun maito? ainakin se oli jötkömpää ja likka oli hiljaa.
aloita antaan jotain sosetta, esim luumua ni ei mene maha kovalle. sitä voi vaikka aluksi maitoon laimentaakkin. aloitat niistä 4kk ikäsille tarkotetuista ruoista ja puuroista/velleistä. maltillisesti. purkki kerralla vaikka meniskin ni suoli ei vedä sitä määrää ja huutaa vaan kipuja.
 
"..."
Itse en noin pienelle kyllä antaisi mitään kiinteitä. Vatsa ja etenkään suolisto ei ole vielä niin kehittynyt, että se pystyisi vastaanottamaan ja käsittelmeään muuta kuin maitoa.
 
"pop"
syö todella paljon, hän on myös tosi painava ja yli käyrän pidempi, syö joka 1-2 tuntia pullollinen, silti itke kun maito loppu... Voiko olla niin että sillä nälkää silti jää? Voiko jo vaikka 2vkon päästä kokeilla jotain muuta.... kun sillä hirveä ruokahalu niin siks varma noin hermostunut ja syökin paljon:|
Maitolaituri.fi



Maito ei noin vain lopu. tuossa 3kk:n kohdalla on ns. tiheän imun kausi, jolloin lapsi tilailee lisää maitoa ja viettää siis rinnalla PALJON aikaa, jos se vain hänelle suodaan.

Asioista, näin äitinä, täytyy ottaa selvää. Ihan itse ja kunnolla.
 
"huh"
[QUOTE="pop";26540124]Maitolaituri.fi



Maito ei noin vain lopu. tuossa 3kk:n kohdalla on ns. tiheän imun kausi, jolloin lapsi tilailee lisää maitoa ja viettää siis rinnalla PALJON aikaa, jos se vain hänelle suodaan.

Asioista, näin äitinä, täytyy ottaa selvää. Ihan itse ja kunnolla.[/QUOTE]

Loppuuhan se maito noin vain, kun pullosta menee viimeinen tippa.
Etkö osaa lukea?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
[QUOTE="pop";26540124]Maitolaituri.fi



Maito ei noin vain lopu. tuossa 3kk:n kohdalla on ns. tiheän imun kausi, jolloin lapsi tilailee lisää maitoa ja viettää siis rinnalla PALJON aikaa, jos se vain hänelle suodaan.

Asioista, näin äitinä, täytyy ottaa selvää. Ihan itse ja kunnolla.[/QUOTE]

Tiheän imun kausi tosiaan, kun tiheästi imee maitopullosta maitoa :xmas:
 
tota
[QUOTE="...";26540089]Itse en noin pienelle kyllä antaisi mitään kiinteitä. Vatsa ja etenkään suolisto ei ole vielä niin kehittynyt, että se pystyisi vastaanottamaan ja käsittelmeään muuta kuin maitoa.[/QUOTE]

Täyttä paskaa.
 
tota
[QUOTE="pop";26540124]Maitolaituri.fi



Maito ei noin vain lopu. tuossa 3kk:n kohdalla on ns. tiheän imun kausi, jolloin lapsi tilailee lisää maitoa ja viettää siis rinnalla PALJON aikaa, jos se vain hänelle suodaan.

Asioista, näin äitinä, täytyy ottaa selvää. Ihan itse ja kunnolla.[/QUOTE]

Vauva on korvikkeella ja juo sitä 2 litraa päivässä. Näin äitinä täytyis ihan itse osata lukea ja olisi hyvä vielä kunnolla ymmärtää lukemaansa vai mitä?
 
"pöö"
[QUOTE="joku";26538190]kyl mää ottasin ja antasin vaikka maissi velliä. Meillä ollaan kohta 3kk ja on annettu lantrattua maissivelliä kun muuten olla jatkuvasti pullolla. ekat kerrat oli et 20 milliä velliä loput maitoa nyt viikon päästä ollaan et puolet ja puolet. pikkusen on venynyt ruoka välit.
Mä alottasin soseet parilla t-lusikallisella ja tekisin näin2 pvää ja jos ei mittään niin antasin jo 3 pvänä puol purkkia ja perrän maitoa.[/QUOTE]

Hei se maissivelli on korviketta, jossa on maissijauhoa. energiamäärä lähes sama kuin maidossa, joten sitä ei tarvitse lantrata yhtään. vähän sama kuin lantraisi tuttelia nannilla.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="pöö";26540451]Saa aloittaa kiinteät jo aikaisemminkin. Se on sun lapsesi ja teet niin kuin parhaaksi näet. Suomalaiset uskoo sumeasti neuvolaan. Mä kyseenalaistan monet niiden neuvot.

Kyllä oma äiti tietää, mitä vauva tarvitsee.[/QUOTE]

juu näin parempi, turhaa hänelle nälkäisenä olla, jos maito ei enää riitä=)
 
"vieras"
Kyllä oma äiti tietää, mitä vauva tarvitsee.


Vai tietääkö, jos huitelee vaikka kuinka pitkään toisella puolella maapalloa?
Kysy lapsen oikeilta hoitajilta mikä on hätänä, onko nälkä vai kipua
 

Yhteistyössä