Ei raskaana, mutta

• Viestiketjun aloittaja ei kuukautisia
  • Ensimmäinen viesti
ei kuukautisia
Osaisiko joku auttaa, ehkä vinkata mistä on kyse?

Lopetin Yasminit reilu kolme kuukautta sitten, mutta kuukautisia ei kuulu. Silloin tällöin on kuukautiskipuja muistuttavaa kipua alavatsassa/kohdun seudulla, mutta ei minkäänlaista vuotoa, ei edes tiputtelua. Raskauden oireita ei ole, silti tein raskaustestin joka oli negatiivinen. Painoni ei ole heilahdellut, eivätkä elämäntavat muuttuneet, mitä nyt tunnen itseni energisemmäksi ja tulen ilmojenkin puolesta liikkuneeksi hieman enemmän. Olen BMI:n mukaan ihannepainossani ja elän melko terveellisesti.

Kuukautiset ovat olleet pillereiden aikana (n. 3,5v) ja ennen niitä säännölliset (alkoivat 9-vuotiaana). Ennen pillereitä jopa kahden tunnin tarkkuudella säännölliset, mutta niitä syödessä kahden tai toisinaan kolmenkin päivän heitolla. Viimeisen pilleripuolivuotisen aikana esiintyi melko voimakkaita alavatsakipuja (tulivat tyhjästä ja lähtivät voimakkaalla särkylääkkeellä), jotka eivät ajoittuneet kuukautisien tienoille. Myös yhdyntäkipuja oli, mutta ne ovat pillereiden lopettamisen myötä kadonneet.

Onko kuukautisten poisjääminen ihan normaalia pillereiden jälkeen? Tällaisilla säännöllisen kierron omaavillakin? Onko kenelläkään ideoita, mistä voisi olla kyse? Arvauskeskuksessa en ole käynyt, enkä konsultoinut lääkäriä pilsujen lopetuksesta (olisi varmaan kuitenkin vain tyrkyttänyt toista merkkiä). Viimeksi on gynekologinen tutkimus tehty kevättalvella, ja kaikki oli ok. Papassa on ollut joka toinen vuosi jotain pientä, joka on kadonnut itsekseen. Siis joka toinen papa on ollut puhdas, ja joka toisessa jotain pientä kondynpoikasta. Kroppani alkaa olla pikku hiljaa palautunut hormonienpopsimisrääkistä, mutta tuosta mensuasiasta olen huolissani. Apua kaivataan...

---
Menkat palautuu säännöllisiksi aika hitaasti joillakin ihmisillä, siis pillereiden popsimisen jälkeen. Itse lopetin 1,5 vuotta sitten Mercilonit, ja vieläkin menkat hakee paikkaansa. Apua olen löytänyt vyöhyketerapiasta, kokeile sitä jos et halua syödä hormonaalisia lääkkeitä menkkojen saamiseksi.

Yhteistyössä