Ei pysty aina ymmärtämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinu

Vieras
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009080110013419_uu.shtml

Miksi ihmeessä vanhusta joka ei enää ymmärrä tästä maailmasta ja vaan makaa sängynpohjalla pitää hoitoja pitkittää? Ja ylläoleva artikkeli on vain esimerkkinä en nyt tarkoita pelkästään ko. juttua.

Minä sallisin kyllä myös eutanasian, en ymmärrä miksi ihminen ei saa päättää itse jos ei enää jaksa, mutta itse ei pysty tekemään asian eteen mitään. (esim. elokuva meri sisälläni oli koskettava)

tuo on periaatteessa aika kinkkinen asia. henkilö joka ei halua elää enää vaan tahtoo kuolla mutta ei pysty sitä itse asialle mitää tekemään. tavallaanhan se olisi tappo jos sen joku muu tekee hänen puolestaan

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
tuo on periaatteessa aika kinkkinen asia. henkilö joka ei halua elää enää vaan tahtoo kuolla mutta ei pysty sitä itse asialle mitää tekemään. tavallaanhan se olisi tappo jos sen joku muu tekee hänen puolestaan

Silläpä sallisin eutanasian, hyvän kuoleman. surullista kun ihminen ei voi itse päättää.

Mutta kyllä lähemmäs 100 vuotias dementoitunut ihminen on mielestäni elänyt riittävän pitkään, ettei sitä tarvitsisi enää lääketieteellisesti pitkittää vain siitä syyystä että se on mahdollsita. Jos ihminen ei ole enää tässä maailmassa mukana, miksi pitää "kiusata" eikä voida päästää rauhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Silläpä sallisin eutanasian, hyvän kuoleman. surullista kun ihminen ei voi itse päättää.

Mutta kyllä lähemmäs 100 vuotias dementoitunut ihminen on mielestäni elänyt riittävän pitkään, ettei sitä tarvitsisi enää lääketieteellisesti pitkittää vain siitä syyystä että se on mahdollsita. Jos ihminen ei ole enää tässä maailmassa mukana, miksi pitää "kiusata" eikä voida päästää rauhaan.

mutta mistä sinä tiedät onko kuolema tämän 100 vuotiaan dementikon oma toive?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ja jokaisen ihmisen elämä on arvokas... tuon teorian mukaanhan vammaisetkin voisi "armomurhata"

Eutanisiaan pitäis olla oma laki, asiantuntijoiden suunnittelema. Ihminen vois esim. täyttää eräänlaisen sopimuksen jossa ilmoittaa omat toiveensa toimenpiteistä
-sairastuessaan parantumattomasti
-muuttuen onnettomuudessa vihannekseksi jne.

Lääkärien tulee hyväksyä eutanasiapäätös sit aikanaan ja ammattilaisen suorittaa se. Tiukat säännöt pitäis olla mut musta se olis iso parannus suomen sosiaalihuoltoon.

Yhteistyössä